Często zadawane pytania i rozwiązywanie problemów

Lista najczęściej pojawiających się problemów i ich rozwiązań oraz najczęściej zadawanych pytań.

Instancja i wiele wtyczek na jednym koncie

Instancja to dodatkowa wtyczka do konta z którego korzystasz w przypadku gdy masz więcej niż jedno ustawienie systemu e-commerce na jeden program ERP.

Dla przykładu jeżeli posiadasz dwie strony sklepowe na platformie Shopper to wtyczka SellIntegro połączy tylko jeden sklep. Dodatkowa instancja jest Ci potrzebna jeżeli chcesz podłączyć drugi sklep do tego samego programu ERP.

FAQInstancja

Nową instancję dodasz klikając na niebieski przycisk Dodaj instancję na kafelku wtyczki, którą chcesz dodać.

Instancja zostanie dodana do koszyka. Kliknij Uruchom usługi, a dodatkowa wtyczka doda się do twoich wtyczek jako nowy kafelek. Teraz możesz konfigurować ją niezależnie od poprzedniej wtyczki o tym samym kodzie. W zależności od wtyczki, możliwe jest dodanie więcej niż jednej dodatkowej instancji.

FAQInstancja2


Jak zmieniać wersje wtyczek i gdzie jest lista zmian do tych wersji?

Zmiana wersji wtyczki:

Kiedy do wtyczki zostaje dodana nowa funkcjonalność, wtyczka otrzymuje nową wersje.

Zmienisz wersję wtyczki na zakładce Edytuj konfigurację, klikając przycisk zmień wersję.

FAQChangeVersion

Z dostępnych wersji wtyczek wybierz wersję i kliknij przycisk dla niej użyj. Obecna wersja wtyczki jest odznaczona na zielono aktualna wersja.

FAQChangeVersion2

Lista zmian

Wtyczki SellIntegro są w ciągłym rozwoju. Odwiedź nasz ogólny dziennik zmian na changelogu Sellintegro by być na bieżąco ze zmianami, planowanymi ścieżkami rozwoju Twoich wtyczek, a także by zaproponować własne zmiany.

Lista zmian dostępna jest też po wejściu w konfigurację, wcześniej skonfigurowanej wtyczki pod przyciskiem dzwonka.

FAQChangelogBell

Dziennik zmian, jest zorganizowany w formie zakładek:

Tutaj znajdziesz pełną listę zmian każdej nowej wersji, w zależności od wtyczki.

Tutaj znajdziesz listę proponowanych zmian, masz możliwość oddać głos wsparcia na wybrane, skomentować, a także zaproponować własne zmiany.

Tutaj znajdziesz jest mapa statusów proponowanych zmian i możesz sprawdzić nad którymi zmianami obecnie pracujemy.


Ustawienia drukowania Comarch ERP Optima. Gdzie zweryfikować czy dany wzorzec wydruku jest standardowy czy nie? Gdzie znajdziemy identyfikator danego wydruku?

Wzorzec standardowy to wzorzec w konfiguracji wydruków nazwany Wzór standard dla paragonów i faktur, każdy inny wzorzec jest niestandardowy. Konfigurację wydruków znajdziesz klikając w programie Comarch ERP Optima:

Handel > paragony/faktury

Otwórz wybrany dokument, z menu Podgląd wydruku wybierz Konfiguracja wydruków

Identyfikator wydruku znajdziesz zawsze pod podaną ścieżką dla standardowych i niestandardowych wydruków:

Handel > paragony/faktury

Otwórz wybrany dokument, z menu Podgląd wydruku wybierz Konfiguracja wydruków, otwórz wybrany wzorzec. Identyfikator jest widoczny na dole zakładki Definicja

FAQPrintPatternID

1278 to identyfikator wydruku standardowego Wzór standard dla paragonu.

1834 to identyfikator wydruku standardowego Wzór standard dla faktury.


Błąd 1A8 lub brak wolnej Sfery. Błąd połączenia lub błąd nieaktywnej Sfery.

Błąd 1A8

Błąd 1A8 zgłaszany jest na zakładce Dziennik wybranej wtyczki programu Subiekt GT na stronie SellIntegro.

FAQ1A8

Błąd 1A8 dotyczy braku wolnej sfery niezbędnej do prawidłowej pracy integratora SellIntegro w Subiekt GT, w takim przypadku musisz rozłączyć wszystkie stanowiska w programie serwisowym aby zwolnić stanowisko Sfery.

Błąd połączenia

Innym błędem może być błąd połączenia lub błąd nieaktywnej sfery, mimo że Sfera jest aktywna. Błąd zgłaszany jest na zakładce Dziennik wybranej wtyczki programu Subiekt GT na stronie SellIntegro.

FAQSgtConnectionError

W tym przypadku, użyj programu serwisowego i sprawdź czy nie potrzebujesz zwolnić stanowisko Sfery, albo czy nie ma procesu blokującego użycie Sfery.

Procedura zwalniania Sfery

Uruchom program serwisowy dołączony do pakietu instalacyjnego programu Subiekt GT. Znajdziesz program wpisując w menu start program serwisowy.

FAQProgramSerwisowy

Dla wybranego podmiotu z listy, wybierz menu Podmiot a następnie Przygotowanie do konwersji.

FAQProgramSerwisowy2

W otwartym oknie dialogowym Aplikacje/Użytkownicy bazy danych, wybierz stanowisko do odłączenia.

FAQProgramSerwisowy3

Alternatywnie, możesz też zamknąć wszystkie procesy programu Subiekt GT z rozszerzeniem /srw odpowiadającym sferze, z listy na zakładce Szczegóły w menadżerze zadań systemu operacyjnego Windows.

FAQTaskManager


Jak poprawnie skonfigurować połączenie z pocztą?

Poniżej prezentujemy, w jaki sposób poprawnie skonfigurować połączenie z pocztą we wtyczce do wysyłki faktur i paragonów z Insert Subiekt GT.

FAQTaskManager

Miejsce występowania potrzebnych informacji niezbędnych do uzupełnienia scenariusza może różnić się zależnie od poczty jaką posiadamy. Wymagany jest protokół poczty wysyłanej, więc potrzebne są dane serwera SMTP.

Wskażemy miejsce znalezienia informacji na przykładzie poczty Gmail (więcej niezbędnych informacji znajdziecie prawdopodobnie w ustawieniach poczty).

  • Wyszukując frazę “serwer smtp gmail” w wyszukiwarce i wybierając pierwszy link na stronę, gdzie znajdują się wszystkie potrzebne informacje.

FAQTaskManager

  • Dla połączeń szyfrowanych używamy port 465, dla nieszyfrowanych 587.

  • Użytkownik oraz hasło to dane, które podajemy do zalogowania się na pocztę.

  • Adres “od”, to pole, w którym podajemy informację, z którego adresu będziemy wysyłać wiadomości (w przypadku Gmail jest to ten sam adres, którym logujemy się na skrzynkę).

  • Do weryfikacji poprawnie podanych danych polecamy tą stronę na której podajemy te same dane które są wymagane w scenariuszu: https://www.smtper.net/.

  • Jeżeli wysyłanie e-maili nie powiedzie się przy porcie szyfrowanym (465) należy ponowić próbę z połączeniem nieszyfrowanym (587).



Zapoznałeś się z dokumentacją, ale wciąż masz kilka pytań?

Skontaktuj się z działem supportu SellIntegro