Dodawanie faktur PDF z Comarch ERP Optima do zamówienia w Allegro

Kod wtyczki: OPT_CAI_COM_INV_ALL_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v158.0

Co powinieneś wiedzieć na początku?

Wtyczka pozwala Ci na synchronizację danych między programem systemu źródłowego (ERP) Comarch ERP Optima i programem systemu docelowego (E-commerce) Allegro.
Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.


Scenariusz konfiguracyjny

1. Kilka informacji na start.

  • Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
  • Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
  • Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.

2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w Allegro. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji


3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.

Dostępne opcje:

a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji

Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.

b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:

Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji


4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?

Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:

Dostępne opcje:

a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie

Funkcjonalność ta pozwala również na:

  • Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
  • Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
  • Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie

Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.


5. Połączenie z Allegro

W tym kroku rejestrujesz aplikację Sellintegro, aby miała dostęp do Twoich zamówień z Allegro.

Artykuł Allegro jak uruchomić dwustopniowe logowanie

Artykuł jak krok po kroku poprawnie połączyć aplikacje Sellintegro z kontem na Allegro

SGTSTCALL_register1


6. Posiadam następujące moduły Comarch ERP Optima (wymagany jest co najmniej jeden moduł Handel i jeden Kasa/Bank)

W punkcie siódmym należy zaznaczyć posiadane moduły w Comarch ERP Optima. Poprawne podanie dostępnych modułów jest niezbędne do poprawnego połączenia do Optimy w celu realizacji procesu. Integracja do prawidłowego działania wymaga jednego modułu Handel oraz jednego modułu Kasa/Bank.


7. Dla zamówień z którego statusu chcesz przesyłać fakturę PDF?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.

Dostępne opcje:

a) Wszystkie

Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w Allegro i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Comarch ERP Optima (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)

b) O statusie

8. Jakie wzorce wydruku chcesz wykorzystać?

Opcja pozwala Ci na wybranie jaki dokument z programu Comarch ERP Optima zostanie dołączony do zamówienia w Allegro.

Dostępne opcje:

a) Klucz mapowania

Tutaj wybieramy klucz, za pomocą którego integracja będzie przypisywać dany konkretny wzorzec wydruku do konkretnego dokumentu - aktualnie możliwe jest tylko mapowanie bez warunku.

b) Wartość klucza mapowania

Tutaj wpisujemy wartość w zależności od wcześniej wybranej opcji - Aktualnie uzupełnione domyślnie *.

c) Identyfikator wzorca wydruku

Tutaj wpisujemy identyfikator wzorca wydruku z Optima.

d) Standardowy wzorzec

Tutaj wybieramy czy wybrany typ wzorca jest standardowym, czy nie.

e) Typ wzorca

Do wyboru mamy Crystal, Clarion, XML, GenRap.

f) Symbol dokumentu

W zależności od wybranego typu dokumentu może to być np. PA lub FA.

Aby odnaleźć numer ID wydruku w Comarch ERP Optima należy wejść w dowolny dokument sprzedaży (faktura lub paragon), następnie w lewym górnym rogu z menu rozwijanego “podgląd wydruku” wybrać “Konfiguracja wydruków”.

OPTINVBLKopt1.png

Następnie z listy należy wybrać używany wzór dokumentu, przykładowo wzór standardowy dla faktury VAT:

OPTINVBLKopt2.png

Po wejściu w edycję wydruku, ostatnim krokiem jest wejście w zakładkę “Definicja”, ID wydruku znajduje się w lewym dolnym rogu strony.

OPTINVBLKopt4.png


9. W momencie kiedy do paragonu została wystawiona faktura detaliczna wysyłaj jej plik PDF

Jeżeli wcześniej wybrałeś wysyłanie również korekt faktur, to konieczne jest zaznaczenie pozycji Tak w tym punkcie.

Dostępne opcje:

a) Nie

Nie wyśle się faktura detaliczna mimo, że może być utworzona w ERP.

b) Tak

Zostanie dołączona faktura detaliczna do paragonu, jeżeli została również utworzona.


10. Zapisuj pliki pdf w tym miejscu zamiast katalogu domyślnego

Opcja pozwala Ci zapisać wysyłane przez wtyczkę pliki PDF w zdefiniowanej lokalizacji. Aby to zrobić uzupełnij pole Podaj ścieżkę.

Dodatkowo dostępny jest checkbox “Po wysłaniu chcę usunąć dokument PDF z dysku”,, po jego zaznaczeniu, faktury PDF nie będą zapisywane lokalnie na dysku komputera.


11. Czy chcesz przesyłać tylko potwierdzone dokumenty?

Dostępne opcje:

a) Nie

Jeśli wybierzemy opcję “Nie” to wyślemy wszystkie dokumenty.

b) Tak

Jeśli wybierzemy opcję “Tak” to wyślemy wyłącznie potwierdzone dokumenty.


12. Chcę również przesyłać dokumenty faktur korygujących/zwrotów detalicznych do zamówień

a) Nie

Jeśli wybierzemy opcję “Nie”, nie będą wysyłane również pliki dokumentów korygujących.

b) Tak

Jeśli wybierzemy opcję “Tak”, dodatkowo będą do zamówień dodawane pliki dokumentów korygujących.