Przesyłanie zamówien z Magento 2 do Comarch ERP Optima

Kod wtyczki: MAG_CAI_COM_ORD_OPT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v149.0

Co powinieneś wiedzieć na początku?

Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Comarch ERP Optima na bazie zamówienia w Magento 2. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) Magento 2.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (RO), posiada także funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami. Opcjonalnie wtyczka może od razu generować i drukować dokumenty sprzedaży. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.

Scenariusz konfiguracyjny

1. Kilka informacji na start.

  • Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
  • Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
  • Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.

2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w Magento 2. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji

BLKORDOPTProductMappings


3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.

Dostępne opcje:

a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji

Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.

b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:

Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji


4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?

Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:

Dostępne opcje:

a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie

Funkcjonalność ta pozwala również na:

  • Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
  • Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
  • Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie

Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.


5. Dane do połączenia z Magento 2

Opcja ta umożliwia użytkownikowi wybór połączenia wtyczki przesyłania cen do sklepu Magento 2. W tym miejscu należy podać adres sklepu oraz wybrać sposób autoryzacji.

a) Autoryzacja przez użytkownika i hasło

Należy podać nazwę użytkownika i hasło. Podany użytkownik powinien mieć uprawnienia administratora.

mag_auth1

b) Autoryzacja przez access token

Należy podać access token wygenerowany po stronie Magento 2. Klucz musi mieć najwyższe uprawnienia w celu swobodnej komunikacji.

mag_auth1


6. Połączenie z Comarch ERP Optima

Dane do logowania do Comarch ERP Optima można wpisać w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.


7. Posiadam następujące moduły Comarch ERP Optima (wymagany jest co najmniej jeden moduł Handel i jeden Kasa/Bank):

W punkcie siódmym należy zaznaczyć posiadane moduły w Comarch ERP Optima. Poprawne podanie dostępnych modułów jest niezbędne do poprawnego połączenia do Optimy w celu realizacji procesu. Integracja do prawidłowego działania wymaga jednego modułu Handel oraz jednego modułu Kasa/Bank.


8. Jakie zamówienia chcesz przesyłać?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.

Dostępne opcje:

a) Wszystkie

Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w Magento 2 i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Comarch ERP Optima (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia).

b) O statusie

Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Integracja tworząc dokument w Comarch ERP Optima wpisz w pole Nr zamówienia wartość B_NumerZamówienia.

BLKORDOPTProductMappings


9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Magento 2, poprawnie przeniesionym do Comarch ERP Optima?

Dostępne opcje:

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w Magento 2 po utworzeniu dokumentu w Comarch ERP Optima.

a) Nie zmieniaj statusu

Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na Magento 2.


10. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Magento 2, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w razie błędu zapisu?

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.

Dostępne opcje:

a) Nie zmieniaj statusu

Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.

b) Ustaw status

Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji. Status ten traktowany jest jako ogólny status błędu.


11. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Magento 2, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku stanu?

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku stanu w trakcie tworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima przenieść zamówienie do określonego statusu.

Dostępne opcje:

a) Nie zmieniaj statusu

Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.

b) Ustaw status

Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.

c) Dodatkowo nie zapisuj dokumentu w Comarch ERP Optima

Ustawienie możliwe do zaznaczenia tylko w przypadku wyboru powyżej zmiany statusu w przypadku braku stanu. Po zaznaczeniu checkboxa, integracja oprócz zmiany statusu na podany w konfiguracji nie zapisze dokumentu w Comarch ERP Optima.


12. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Magento 2, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku kartoteki towaru?

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku kartoteki towaru w trakcie tworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima przenieść zamówienie do określonego statusu.

Dostępne opcje:

a) Nie zmieniaj statusu

Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.

b) Ustaw status

Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.

c) Pomimo braku towaru przenieś zamówienie do Comarch ERP Optima

Po zaznaczeniu checkboxa, integracja przeniesie zamówienie do Comarch ERP Optima pomimo braku towaru.


13. Dla zamówień z którego statusu wykonywać aktualizację pozycji na dokumencie w Comarch ERP Optima?

Funkcjonalność ta pozwala na aktualizowanie pozycji utworzonych już dokumentów w Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

a) Nie aktualizuj pozycji

Integracja nie będzie aktualizować dokumentów w Comarch ERP Optima.

b) Aktualizuj pozycje na zamówieniach z wybranego statusu

Integracja zaktualizuje pozycje na dokumencie w Comarch ERP Optima dla zamówienia znajdującego się w podanym w konfiguracji statusie.


14. Jakie dokumenty w Comarch ERP Optima mają być tworzone?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Comarch ERP Optima podczas procesowania zamówień.

Dostępne opcje:

a) Zamówienia RO

Integracja utworzy dokument Rezerwacja odbiorcy.

b) Paragony imienne lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)

Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w Magento 2. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.

c) Paragony imienne

Integracja utworzy zawsze paragon imienny.

d) Faktury VAT

Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w Magento 2. Wymaga ona wyłączonego Sprawdzania poprawności NIP w Comarch ERP Optima, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.

e) Proforma

Integracja utworzy zawsze fakturę proforma.

Przy tworzeniu faktur stwórz dodatkowo dokument WZ?

Ta opcja pozwala przy tworzeniu faktury w Comarch ERP Optima dodatkowo utworzyć dokument WZ.

a) Nie
b) Tak

Opcje zaawansowane (ustawienia będą obsługiwane tylko przy tworzeniu RO):

  • W jaki sposób chcesz tworzyć dokumenty?

    a) Zawsze twórz dokumenty, ale nigdy nie zatwierdzaj. (Ustawienie domyślne)

    Wszystkie utworzone dokumenty będą znajdować się w buforze.

    b) Zawsze twórz dokumenty, ale zatwierdzaj tylko jeśli towar jest na stanie

    Dokumenty będą zatwierdzane tylko w przypadku gdy towar jest na stanie.

    c) Twórz dokumenty zatwierdzone jeśli towar jest na stanie, nie twórz wcale jeśli towaru brakuje

    Dokumenty będą zatwierdzane gdy towar jest na stanie, gdy na produktu nie będzie na stanie, dokument nie zostanie utworzony.

    d) Twórz dokumenty w buforze jeśli towar jest na stanie, nie twórz wcale jeśli towaru brakuje

    Dokumenty będą tworzone w buforze gdy towar jest na stanie, gdy produktu nie będzie na stanie dokument nie zostanie utworzony.


  • Czy chcesz automatycznie wystawić dokument sprzedażowy do tworzonego zamówienia?
    a) Tak - twórz automatycznie w zależności co wybrał klient (Faktura lub Paragon)

    Integracja utworzy dokument sprzedażowy do RO w zależności od tego co wybrał klient na zamówieniu (Faktura lub Paragon).

    a) Tak - twórz automatycznie w zależności co wybrał klient (Faktura lub Paragon) ale tylko dla opłaconych zamówień

    Integracja utworzy dokument sprzedażowy do RO w zależności od tego co wybrał klient na zamówieniu (Faktura lub Paragon), jednak tylko dla opłaconych zamówień.

    c) Nie - jedyny dokument jaki będzie stworzony to Rezerwacja Odbiorcy (Ustawienie domyślne)

    Integracja utworzy jedynie Rezerwację odbiorcy.


  • Chcę drukować wystawione dokumenty

    Funkcjonalność umożliwia automatyczne wydrukowanie wystawionych dokumentów.


  • Chcę fiskalizować paragony na drukarce fiskalnej zamiast drukować je z szablonu wzorca

    Funkcjonalność umożliwia fiskalizację paragonów na drukarce fiskalnej.


  • Numer wzorca wydruku faktury

    W przypadku zaznaczenia opcji Chcę drukować wystawione dokumenty należy w tym polu podać numer wzorca wydruku faktury.


  • Numer wzorca wydruku paragonu

    W przypadku zaznaczenia opcji Chcę drukować wystawione dokumenty należy w tym polu podać numer wzorca wydruku paragonu.


  • Zamówienia z jakiego statusu mają być realizowane jako dokumenty końcowe?

    Funkcjonalność ta pozwala zdecydować z jakiego statusu mają być realizowane dokumenty końcowe.

    a) Wszystkie

    Dokumenty końcowe będą tworzone dla zamówień ze wszystkich statusów.

    b) O statusie

    Dokumenty końcowe będą tworzone dla zamówień z określonych statusów.


  • Czy chcesz zmienić status jeżeli dokument zostanie zrealizowany jako paragon?

    Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku zrealizowania zamówienia jako paragon, przenieść zamówienie do określonego statusu.

    a) Nie zmieniaj statusu

    Integracja nie zmieni statusu zamówienia.

    b) Ustaw status

    Integracja zmieni status zamówienia na ten podany w konfiguracji.


  • Czy chcesz zmienić status jeżeli dokument zostanie zrealizowany jako faktura?

    Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku zrealizowania zamówienia jako faktura, przenieść zamówienie do określonego statusu.

    a) Nie zmieniaj statusu

    Integracja nie zmieni statusu zamówienia.

    b) Ustaw status

    Integracja zmieni status zamówienia na ten podany w konfiguracji.


15. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień Magento 2?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.

Dostępne opcje:

a) Wykorzystaj ceny netto

Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.

b) Wykorzystaj ceny brutto

Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.


16. Dokumentom tworzonym w Comarch ERP Optima ustal kategorię

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować jaką kategorię nadać tworzonym dokumentom w Comarch ERP Optima.

a) Pozostaw domyślną

Wszystkie tworzone dokumenty będą miały przypisaną domyślną kategorię.

b) Ustaw na

Wszystkie tworzone dokumenty będą miały przypisaną kategorię ustawioną w konfiguracji. Kategorię można wpisać ręcznie lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.


17. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w Magento 2 na dokument w Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

a) Podepnij zamówienie pod klienta NIEOKREŚLONY

Integracja zawsze przypisze tworzony dokument do kontrahenta nieokreślonego.

Kontrahent nieokreślony przechowuje dane na temat kontrahenta tylko dla konkretnego dokumentu (po wejściu w kartotekę kontrahenta nie będą widoczne żadne dane) i nie tworzy pełnego wpisu na bazie. BLKORDOPToneoff

b) Utwórz lub powiąż kontrahenta stałego

Integracja zawsze utworzy kontrahenta nieokreślonego.

a) Zachowaj dane do faktury oraz do wysyłki

Nie znalezienie kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.

b) Zachowaj tylko dane do faktury

Nie znalezienie kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima spowoduje wybranie kontrahenta nieokreślonego.

Kartoteka kontrahenta na stałe przechowuje dane kontrahenta i tworzy pełnoprawny wpis na bazie. BLKORDOPTclient

d) To czy klient istnieje już w Comarch ERP Optima ustal na podstawie pola: *

Integracja będzie produkować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.

Mapowanie:

Priorytet mapowania określa, który klucz mapowania będzie sprawdzany jako pierwszy (wpisujemy wartości 1, 2, 3 itd.).

Pole w Magento 2

Wybieramy, które pole z zamówienia w Magento 2 ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.

  • Email
  • Imie i nazwisko


Pole w Comarch ERP Optima

Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Magento 2.

  • Akronim
  • Nazwa
  • Email


  • Czy chcesz przypisać specjalną grupę nowo tworzonym kontrahentom?

    Po wpisaniu grupy dla nowych kontrahentów zostanie utworzona grupa.


  • Czy chcesz przypisać specjalną cenę kontrahentom?

    Po wpisaniu ceny zostanie ona przekazana w zakładkę Handlowe > Cena domyślna.

BLKORDOPTclient


  • Czy chcesz dodać kategorię zakupu do kontrahenta?

    Opcja ta pozwala na dodanie kategorii kategorii zakupu dla kontrahenta. BLKORDOPTclient


  • Czy chcesz pomijać przypisanie akronimu nowym kontrahentom ?

    Zaznaczenie checkboxa pozwoli na automatyczne generowanie akronimów przez Comarch ERP Optima.

Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji akronimów kontrahentów przy dodawaniu w konfiguracji Comarch ERP Optima. BLKORDOPTautosymbol


  • Chcę numerować kontrahentów zgodnie z unikalną numeracją nadaną przez integrację ?

    Po zaznaczeniu checboxa integracja będzie numerować kontrahentów zgodnie z unikaną numeracją.


  • Czy chcesz wyczyścić dane kontrahenta nieokreślonego?

    Po zaznaczeniu checbkoxa dane kontrahenta nieokreślonego zostaną wyczyszczone.


  • Czy chcesz pobierać dane adresu dostawy?

    Po zaznaczeniu checbkoxa adres dostawy zostanie przekazany do Comarch ERP Optima.


  • Czy chcesz pobierać nazwę Poczty jako miejscowość zamieszkania klienta?

    Po zaznaczeniu checbkoxa do Comarch ERP Optima zostanie przekazana miejscowowść do pola Poczty.


  • Jakie atrybuty kontrahenta chcesz przypisać?

    Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie atrybutów kontrahenta na podstawie mapowania.

Mapowanie:
Nazwa atrybutu z Comarch ERP Optima

Wpisujemy nazwę atrybutu z Comarch ERP Optima. Nazwę można wpisać ręcznie, lub skorzystać z lupy.

Wartość atrybutu z Comarch ERP Optima

Wpisujemy wartość która ma zostać przypisana do wybranego atrybutu.

Atrybut i jego wartość na kartotece kontrahenta widoczne są w tym miejscu: BLKORDOPTClientAttribute


18. Jak chcesz przetwarzać produkty?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w Magento 2 na dokument w Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

a) Powiąż kartotekę produktu z Comarch ERP Optima na podstawie następującego mapowania

Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania.

Mapowanie:
Magento 2

Wybieramy, które pole z zamówienia w Magento 2 ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.

  • SKU
  • Nazwa
  • ID produktu

W Magento 2 potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece produktu.

SGTSTCBLK_blk_product_mappings

Comarch ERP Optima

Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Magento 2.

  • Akronim
  • Nazwa
  • Podstawowy kod kreskowy
  • Atrybut
  • Atrybut (najwyższy stan)

Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Comarch ERP Optima w tym miejscu:

BLKORDOPTProductMappings

b) Ustaw kartotekę w Comarch ERP Optima bez względu na kartotekę w Magento 2

Integracja przypisze do dokumentu zawsze ten sam towar bez względu na kartotekę towaru w Magento 2.

c) Powiąż kartotekę produkt Magento 2 oraz Comarch ERP Optima na podstawie następującej tabeli

Funkcjonalność ta pozwala na bezpośrednie powiązanie produktów z Magento 2 z produktami w Comarch ERP Optima, na podstawie mapowania.

Mapowanie:
Magento 2

Wybieramy, które pole z zamówienia w Magento 2 ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.

  • SKU
  • Nazwa
  • Id Produktu
Comarch ERP Optima

Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Magento 2.

  • Akronim
  • Nazwa
  • Podstawowy kod kreskowy
  • Atrybut
Wybierz pole z Magento 2

Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy Nazwa to w tym miejscu wpisujemy nazwę wybranego towaru.

Wybierz pole z Comarch ERP Optima

Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy Nazwa to w tym miejscu wpisujemy nazwę wybranego towaru.


Czy chcesz przypisać inną jednostkę miary niż domyślna?

Opcja ta pozwala na przypisanie do towaru innej jednostki miary. Jednostka musi istnieć w Comarch ERP Optima, w przypadku pozostawienia tego pola pustego, integracja przypisze do każdego towaru domyślną jednostkę miary z Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.


Czy chcesz obsługiwać zestawy produktów?
Chcę obsługiwać zestawy zgodnie z mapowaniem produktów ustawionym wyżej

Zaznaczenie tej opcji pozwala na obsługę zestawów zgodnie z mapowaniem zamieszczonym wyżej.


Czy aktualizować nazwę pozycji na dokumencie ?

Dostępne opcje:

a) Tak (nazwa pozycji będzie zgodna z nazwą produktu w Magento 2)

Nazwa pozycji zamówienia będzie nazwą produktu z Magento 2.

b) Nie (nazwa pozycji będzie zgodna z nazwą produktu w Comarch ERP Optima)

Nazwa pozycji na zamówieniu będzie nazwą produktu z Comarch ERP Optima.


  • Jakie atrybuty pozycji chcesz przypisać?

    Opcja ta pozwala przypisanie do towarów określonych atrybutów.


  • Numer atrybutu z Comarch ERP Optima

    Wpisujemy numer atrybutu z Comarch ERP Optima.


  • Nazwa atrybutu z Comarch ERP Optima

    Wpisujemy nazwę atrybutu z Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.


  • Wartość atrybutu z Comarch ERP Optima

    Podajemy jaką wartość przypisać do wybranego atrybutu.


19. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na dokumentach w Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

a) Nie obsługuj

Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia (oznacza to, że koszt dostawy NIE zostanie dodany do utworzonego dokumentu).

b) Dodaj jako usługę o nazwie

Integracja doda za każdym razem wybraną usługę istniejącą w Comarch ERP Optima.

c) W zależności od usługi transportu w zamówieniu Magento 2 ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Comarch ERP Optima

Integracja doda odpowiednią usługę transportu na podstawie mapowania.

Mapowanie:
Pole w Magento 2

Wybieramy na podstawie mapowania dla jakiego transportu z Magento 2 ma się przypisać odpowiedni transport w Comarch ERP Optima:

a) Usługa transportu z Magento 2

Podajemy nazwę transportu z zamówień w Magento 2. Nazwę należy wpisać ręcznie.

b) Transport z Comarch ERP Optima

Podajemy nazwę transportu z Comarch Optma. Nazwę należy wpisać ręcznie.

WOOORDOPTTransportMappings


20. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w Magento 2 na dokument w Comarch ERP Optima.

b) Chcę obsługiwać własne formy płatności zgodnie z poniższą tabelą

Integracja przypisze sposób płatności na podstawie mapowania. Ta opcja umożliwia dodanie własnych sposobów płatności z Magento 2.

Mapowanie:
Magento 2

Wpisujemy indywidualne metody płatności które nie występują w tabelce zamieszczonej wyżej.

Nazwa formy płatności w Comarch ERP Optima

Wpisujemy nazwę formy płatności z Comarch ERP Optima. Wartość należy wpisać ręcznie


21. Jakie atrybuty dokumentu chcesz przypisać?

Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie dodatkowych atrybutów do dokumentu w Comarch ERP Optima na podstawie mapowania.

Mapowanie:
Nazwa źródła w Magento 2

Wpisujemy nazwę źródła w Magento. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.

ID źródła w Magento 2

Identyfikator źródła zamówienia można wyciągnąć przy użyciu API Magento. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.

Kod atrybutu w Comarch ERP Optima

Wpisujemy kod atrybutu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.

Wartość atrybutu w Comarch ERP Optima

Wpisujemy wartość jaką przyjąć ma podany atrybut. Wartość można wpisać ręcznie (w takim przypadku atrybut przyjmie tylko jedną, zawsze tą samą wartość), lub wybrać z listy (w takim przypadku można wybrać zmienną wartość, np metodę płatności.).

Atrybuty na dokumencie widoczne są w tym miejscu: BLKORDOPTAttributesDocument

Atrybuty w Comarch ERP Optima widoczne są w tym miejscu: BLKORDOPTAttributes BLKORDOPTAttributes1


22. Jak chcesz przetwarzać waluty?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować w jaki sposób integracja ma przetwarzać zamówienia w obcej walucie.

Dostępne opcje:

a) Pozostaw domyślną

Integracja utworzy zamówienie z walutą wpisaną na zamówieniu w Magento.

b) Stosuj walutę PLN

Integracja przeliczy zamówienie na PLN według kursu z dnia poprzedzającego wystawienie dokumentu.


  • Dla walut obcych korzystaj z następującego typu kursu walut

    Wpisujemy typ kursu, np. NBP.

Typy kursu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj: BLKORDOPTCurrencies BLKORDOPTCurrencies1


23. Wskaż, na którym magazynie w Comarch ERP Optima mają pojawiać się zamówienia

Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Comarch ERP Optima mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.

Dostępne opcje:

a) Na jednym magazynie

Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Wartość należy wpisać ręcznie

b) Zgodnie z poniższą tabelą

Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.

Mapowanie:
Status zamówienia z Magento 2

Wpisujemy identyfikator statusu zamówienia z Magento 2.

BLKORDOPTProductMappings

.

Magazyn z Comarch ERP Optima

Wpisujemy symbol magazynu w Comarch ERP Optima. Wartość należy wpisać ręcznie. Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj: BLKORDOPTWarehouse BLKORDOPTWarehouse1

  • Zmień status zamówienia jeżeli nie uda się stworzyć dokumentu z powodu braku stanu jednej z pozycji na wybranym magazynie

    Funkcjonalność przyda się kiedy chcesz aby zamówienie w momencie braku możliwości stworzenia na magazynie X z powodu braku stanu zostało zapisane na magazynie Y. Status, który podasz wystarczy “zmapować” z wybranym magazynem Y w tabeli powyżej.

BLKORDOPTCurrencies


24. W uwagach do dokumentu w Comarch ERP Optima będą widoczne

Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Comarch ERP Optima. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

  • Dane płatnika - imię i nazwisko
  • Adres dostawy - imię i nazwisko
  • Źródło zamówienia
  • Telefon użytkownika
  • Źrodło zamówienia
  • Email użytkownika
  • Sposób płatności
  • Sposób dostawy

  • Poszczególne elementy rozdziel znakiem

    Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.

Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu:

BLKORDOPTextrainfo


25. Jak długa ma być rezerwacja towaru?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać okres rezerwacji towaru.

Dostępne opcje:

a) Domyślna (zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima, zazwyczaj 1 dzień)
Integracja ustawi rezerwację towaru zgodnie z domyślnymi ustawieniami Comarch ERP Optima.

b) Określona liczba dni rezerwacji
Integracja ustawi rezerwację towaru zgodnie z ustawieniem wpisanym w konfiguracji.


26. Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać z jaką datą mają być dodawane dokumenty do Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

a) Data złożenia zamówienia w Magento 2
Integracja ustawi na dokumencie datę złożenia zamówienia w Magento 2.

b) Data utworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima
Integracja ustawi na dokumencie datę utworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima.


27. Jaka ma być rola kontrahenta na dokumencie (osoba fizyczna czy podmiot gospodarczy)?

Funkcjonalność pozwala wybrać rolę kontrahenta na dokumencie dodanym do Comarch ERP Optima.

Dostępne opcje:

a) Domyślna rola (zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima zazwyczaj "Osoba fizyczna")
Integracja ustawi rolę kontrahenta zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima.

b) Osoba fizyczna (domyślnie) lub podmiot gospodarczy (dla zamówień, na których kontrahent zaznaczył opcję otrzymania faktury oraz wpisał NIP)
Integracja ustawi rolę kontrahenta jako osobę fizyczną w przypadku, gdy kontrahent nie podał numeru NIP oraz nie zaznaczył opcji otrzymania faktury, w przeciwnym przypadku rola kontrahenta zostanie ustalona jako podmiot gospodarczy.