Przesyłanie zamówień z PrestaShop do Comarch ERP Optima
Kod wtyczki: PRS_CAI_COM_ORD_OPT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v146.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Comarch ERP Optima na bazie zamówienia w PrestaShop. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) PrestaShop. Interacja umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (RO), posiada także funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami. Opcjonalnie wtyczka może od razu generować i drukować dokumenty sprzedaży. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w PrestaShop. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w PrestaShop.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z Comarch ERP Optima
Dane do logowDania do Comarch ERP Optima można wpisać w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
6. Połączenie z PrestaShop
Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.
UWAGA
Adres sklepu musi zaczynać się od https:// zaś klucz API utworzony na Twoim sklepie PrestaShop musi mieć nadane wszystkie możliwe uprawnienia. Jeżeli nie ma możliwości zaznaczenia któregoś z checkboxów na kluczu API skontaktuj się ze swoim administratorem sklepu PrestaShop.
7. Posiadam następujące moduły Comarch ERP Optima (wymagany jest co najmniej jeden moduł Handel i jeden Kasa/Bank)
W punkcie siódmym należy zaznaczyć posiadane moduły w Comarch ERP Optima. Poprawne podanie dostępnych modułów jest niezbędne do poprawnego połączenia do Optimy w celu realizacji procesu. Integracja do prawidłowego działania wymaga jednego modułu Handel oraz jednego modułu Kasa/Bank.
UWAGA
Podanie niepoprawnych modułów będzie skutkować wyświetleniem błędów informujących, że Comarch ERP Optima działa w trybie tylko do odczytu.
PAMIĘTAJ
Do pracy integracji niezbędny jest minimum jeden moduł “Handel” i jeden “Kasa/Bank”. W przypadku ich braku integracja nie zadziała.
8. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Comarch ERP Optima?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, z któych statusów mają być pobierane nowe zamówienia do przetworzenia.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w PrestaShop i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Comarch ERP Optima (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia).
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Jeżeli chcesz pobrać zamówienia z kilku statusów, oddziel je przecinkiem np: 3, 4, 7. Integracja tworząc dokument w Comarch ERP Optima wpisz w pole Nr zamówienia wartość B_NumerZamówienia.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzac zamówienia.
9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w PrestaShop, poprawnie przeniesionym do Comarch ERP Optima?
Dostępne opcje:
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w PrestaShop po utworzeniu dokumentu w Comarch ERP Optima.
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na PrestaShop.
b) Ustaw status
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji (można podać tylko jeden status).
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
10. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w PrestaShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w razie błędu zapisu?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
11. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w PrestaShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku stanu?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku stanu w trakcie tworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
c) Dodatkowo nie zapisuj dokumentu w Comarch ERP Optima
Ustawienie możliwe do zaznaczenia tylko w przypadku wyboru powyżej zmiany statusu w przypadku braku stanu. Po zaznaczeniu checkboxa, integracja oprócz zmiany statusu na podany w konfiguracji nie zapisze dokumentu w Comarch ERP Optima.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
12. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w PrestaShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku kartoteki towaru?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku kartoteki towaru w trakcie tworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
c) Pomimo braku towaru przenieś zamówienie do Comarch ERP Optima
Po zaznaczeniu checkboxa, integracja przeniesie zamówienie do Comarch ERP Optima pomimo braku towaru.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
UWAGA
W tym przypadku zostanie stworzone puste zamówienie.
13. Dla zamówień z którego statusu wykonywać aktualizację pozycji na dokumencie w Comarch ERP Optima?
Funkcjonalność ta pozwala na aktualizowanie pozycji utworzonych już dokumentów w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Nie aktualizuj pozycji
Integracja nie będzie aktualizować dokumentów w Comarch ERP Optima.
b) Aktualizuj pozycje na zamówieniach z wybranego statusu
Integracja zaktualizuje pozycje na dokumencie w Comarch ERP Optima dla zamówienia znajdującego się w podanym w konfiguracji statusie.
UWAGA
Aby edytować utworzony już dokument w Comarch ERP Optima, musi on znajdować się w buforze. Dokumenty zatwierdzone nie będą aktualizowane.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
14. Jakie dokumenty w Comarch ERP Optima mają być tworzone?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Comarch ERP Optima podczas procesowania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Zamówienia RO
Integracja utworzy dokument Rezerwacja odbiorcy, który może później posłużyć do utworzenia dokumentu sprzedaży.
b) Paragony imienne lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w PrestaShop. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.
c) Paragony imienne
Integracja utworzy zawsze paragon imienny.
d) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w PrestaShop. Wymaga ona wyłączonego Sprawdzania poprawności NIP w Comarch ERP Optima, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.
15. Mapowanie serii tworzonych dokumentów
Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie serii do tworzonych dokumentów, oraz wybranie symboli dokumentu w przypadku korzystania z innych niż standardowe.
Jakiego pola z zamówienia chcesz użyć do mapowania?
Opcja ta pozwala wybrać na podstawie jakiego pola z zamówienia ma być utworzone mapowanie.
- ID statusu zamówienia
- ID źródła zamówienia
- Nazwa źródła zamówienia
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
Symbol faktury w Optimie można znaleźć tutaj:
Symbol faktury proforma w Optimie można znaleźć tutaj:
Symbol paragonu w Optimie można znaleźć tutaj:
Symbol rezerwacji odbiorcy w Optimie można znaleźć tutaj:
Mapowanie:
Wartość pola
Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy ID statusu zamówienia to w tym miejscu wpisujemy identyfikator wybranego statusu.
Kod serii
Wpisujemy kod serii dokumentu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie lub skorzystać z lupy.
Serie dokumentów można znaleźć tutaj:
UWAGA
Seria dokumentu musi istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd 'Błąd podczas przetwarzania zamówienia #numer_zamówienia: Rekord nieznaleziony Tabela=DokDefinicje. Warunek=Ddf_Symbol=''.' i dokument nie zostanie utworzony.
16. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień PrestaShop?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
17. Dokumentom tworzonym w Comarch ERP Optima ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować jaką kategorię nadać tworzonym dokumentom w Comarch ERP Optima.
a) Pozostaw domyślną
Wszystkie tworzone dokumenty będą miały przypisaną domyślną kategorię.
b) Ustaw na
Wszystkie tworzone dokumenty będą miały przypisaną kategorię ustawioną w konfiguracji. Kategorię można wpisać ręcznie lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
- Kategoria dokumentu będzie widoczna w tym miejscu:
UWAGA
Ustawiona kategoria musi być utworzona w Comarch ERP Optima, w przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd 'Błąd podczas przetwarzania zamówienia #numer_zamówienia: Rekord nieznaleziony Tabela=Kategorie. Warunek=Kat_KodSzczegol='Nazwa kategorii'. i dokument nie zostanie utworzony.
18. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w PrestaShop na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Powiąż stałego, zawsze tego samego kontrahenta
Integracja zawsze przypisze tworzony dokument do jednego ustalonego kontrahenta.
b) Zawsze wybieraj kontrahenta nieokreślonego
Integracja zawsze utworzy kontrahenta nieokreślonego.
Kontrahent nieokreślony przechowuje dane na temat kontrahenta tylko dla konkretnego dokumentu (po wejściu w kartotekę kontrahenta nie będą widoczne żadne dane) i nie tworzy pełnego wpisu na bazie.
c) Zawsze twórz nową kartotekę kontrahenta
Integracja zawsze utworzy nową kartotekę kontrahenta.
Kartoteka kontrahenta na stałe przechowuje dane kontrahenta i tworzy pełnoprawny wpis na bazie.
d) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania
Integracja będzie produkować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.
Mapowanie:
Priorytet mapowania określa, który klucz mapowania będzie sprawdzany jako pierwszy (wpisujemy wartości 1, 2, 3 itd.).
Pole w PrestaShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w PrestaShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- Login
- Telefon
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- NIP
Pole w Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w PrestaShop.
- Akronim
- Nazwa
- Email
- Telefon
- NIP
-
W momencie kiedy kontrahent nie zostanie odnaleziony w Comarch ERP Optima
a) Utwórz kartotekę kontrahenta stałego
Nie znalezienie kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.
b) Wybierz kontrahenta nieokreślonego
Nie znalezienie kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima spowoduje wybranie kontrahenta nieokreślonego.
-
Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz zaktualizować w Comarch ERP Optima
a) Nie aktualizuj żadnych danych
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.
c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.
Mapowanie:
Nazwa atrybutu z Comarch ERP Optima
Wpisujemy nazwę atrybutu z Comarch ERP Optima. Nazwę można wpisać ręcznie, lub skorzystać z lupy.
Wartość atrybutu z Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość która ma zostać przypisana do wybranego atrybutu.
- Atrybut i jego wartość na kartotece kontrahenta widoczne są w tym miejscu:
UWAGA
Zarówno grupa, jak i atrybut kontrahenta muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd 'Błąd podczas przetwarzania kontrahenta: Rekord nieznaleziony Tabela=DefAtrybuty. Warunek=DeA_Kod = 'atrybut', lub 'Błąd podczas przetwarzania zamówienia #numer_zamówienia: Wartość nie może być zerowa.' i dokument nie zostanie utworzony
19. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w PrestaShop na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Powiąż kartotekę produktu z Comarch ERP Optima na podstawie następującego mapowania
Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania.
Mapowanie:
PrestaShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w PrestaShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- EAN
- SKU
- Nazwa
- Id Produktu
- Nr aukcji
Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w PrestaShop.
- Akronim
- Nazwa
- Podstawowy kod kreskowy
- Atrybut
- Atrybut (najwyższy stan)
- Wewnętrzny identyfikator towaru
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Comarch ERP Optima w tym miejscu:
b) Ustaw kartotekę w Comarch ERP Optima bez względu na kartotekę w PrestaShop
Integracja przypisze do dokumentu zawsze ten sam towar bez względu na kartotekę towaru w PrestaShop.
c) Powiąż kartotekę produkt PrestaShop oraz Comarch ERP Optima na podstawie następującej tabeli
Funkcjonalność ta pozwala na bezpośrednie powiązanie produktów z PrestaShop z produktami w Comarch ERP Optima, na podstawie mapowania.
Mapowanie:
PrestaShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w PrestaShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- EAN
- SKU
- Nazwa
- Id Produktu
- Nr aukcji
Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w PrestaShop.
- Akronim
- Nazwa
- Podstawowy kod kreskowy
- Atrybut
Wybierz pole z PrestaShop
Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy Nazwa to w tym miejscu wpisujemy nazwę wybranego towaru.
Wybierz pole z Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy Nazwa to w tym miejscu wpisujemy nazwę wybranego towaru.
PAMIĘTAJ
To mapowanie działa na zasadzie Produkt - Produkt. Oznacza to, że każdy produkt w Comarch ERP Optima musi mieć przypisany produkt w PrestaShop. W przeciwnym wypadku utworzy się dokument bez wybranego produktu.
20. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na dokumentach w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia (oznacza to, że koszt dostawy NIE zostanie dodany do utworzonego dokumentu).
b) Dodaj jako usługę o symbolu
Integracja doda za każdym razem wybraną usługę o podanym symbolu istniejącym w Comarch ERP Optima.
c) W zależności od usługi transportu w zamówieniu PrestaShop ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Comarch Optima
Integracja doda odpowiednią usługę transportu na podstawie mapowania.
Mapowanie:
Usługa transportu z PrestaShop
Wybieramy na podstawie którego pola z zamówienia w PrestaShop utworzyć mapowanie:
a) Podaj nazwę usługi
Wybieramy z rozwijanej listy usługę w PrestaShop.
Transport z Comarch ERP Optima
Wpisujemy symbol usługi transportu dodanego w Comarch ERP Optima.
UWAGA
Wybrana metoda/metody dostawy muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i dokument nie zostanie utworzony
21. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w PrestaShop na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Zgodnie z poniższą tabelą
Integracja przypisze sposób płatności na podstawie mapowania.
Mapowanie:
PrestaShop
Wybieramy z listy metodę płatności z PrestaShop.
Wpisujemy nazwę formy płatności z Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Integracja przypisze sposób płatności na podstawie mapowania. Ta opcja umożliwia dodanie własnych sposobów płatności z PrestaShop.
Mapowanie:
PrestaShop
Wpisujemy metodę płatności z PrestaShop. Wartość wpisujemy ręcznie.
Wpisujemy nazwę formy płatności z Comarch ERP Optima. Wartość wpisujemy ręcznie.
Formy płatności dostępne w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
UWAGA
Wszystkie wpisane formy płatności muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przypadku nie odnalezienia mapowania dla danej formy płatności, integracja zwróci informację o nieobsługiwanej formie płatności i automatycznie ustawi płatność jako gotówkę.
22. Jakie atrybuty dokumentu chcesz przypisać?
Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie dodatkowych atrybutów do dokumentu w Comarch ERP Optima na podstawie mapowania.
Mapowanie:
Nazwa źródła w PrestaShop
Wpisujemy nazwę źródła w PrestaShop. Wartość wpisujemy ręcznie.
ID źródła w PrestaShop
Identyfikator źródła zamówienia można wyciągnąć przy użyciu API PrestaShop. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Kod atrybutu w Comarch ERP Optima
Wpisujemy kod atrybutu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Wartość atrybutu w Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość jaką przyjąć ma podany atrybut. Wartość można wpisać ręcznie (w takim przypadku atrybut przyjmie tylko jedną, zawsze tą samą wartość), lub wybrać z listy (w takim przypadku można wybrać zmienną wartość, np metodę płatności.).
- Atrybuty na dokumencie widoczne są w tym miejscu:
- Atrybuty w Comarch ERP Optima widoczne są w tym miejscu:
UWAGA
Wpisane atrybuty muszą istnieć w Comarch ERP Optima.
23. Wskaż, na którym magazynie w Comarch ERP Optima mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Comarch ERP Optima mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Dostępne opcje:
a) Na jednym magazynie
Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy. Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
b) Zgodnie z poniższą tabelą
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
Mapowanie:
Status zamówienia z PrestaShop
Wpisujemy identyfikator statusu zamówienia. Wartość należy wpisać ręcznie.
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 8 scenariusza.
Magazyn z Comarch ERP Optima
Wpisujemy symbol magazynu w Comarch ERP Optima. Wartość należy wpisać ręcznie.
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
UWAGA
Magazyn musi istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i zamówienia nie zostaną przetworzone.
Zmień status zamówienia jeżeli nie uda się stworzyć dokumentu z powodu braku stanu jednej z pozycji na wybranym magazynie
Ta opcja pozwala na zmianę statusu zamówienia w przypadku gdy na danym magazynie brakuje stanu dla jednego z towarów.
Mapowanie:
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima
Wpisujemy symbol magazynu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
UWAGA
Magazyn musi istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i zamówienia nie zostaną przetworzone.
Status zamówienia w PrestaShop
Wpisujemy identyfikator statusu zamówienia. Wartość należy wpisać ręcznie.
PODPOWIEDŹ
Funkcjonalność przyda się kiedy chcesz aby zamówienie w momencie braku możliwości stworzenia na magazynie X z powodu braku stanu zostało zapisane na magazynie Y. Status, który podasz wystarczy zmapować z wybranym magazynem Y w tabeli powyżej.
24. W uwagach do dokumentu w Comarch ERP Optima będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Comarch ERP Optima. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
- Dane płatnika - imię i nazwisko
- Adres dostawy - imię i nazwisko
- Uwagi
- Identyfikator zamówienia (PrestaShop)
- Oryginalny Identyfikator zamówienia
- Źródło zamówienia
- Identyfikator użytkownika
- Telefon użytkownika
- email użytkownika
- Sposób płatności
- Sposób dostawy
- Moduł użyty do wygenerowania listu przewozowego
- Nr listu przewozowego
- Czy dostarczyć fakturę?
- Kwota wpłacona
-
Pełny adres punktu odbioru
-
Poszczególne elementy rozdziel znakiem
Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.
- Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu:
25. Jak długa ma być rezerwacja towaru?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać okres rezerwacji towaru.
Dostępne opcje:
a) Domyślna (zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima, zazwyczaj 1 dzień)
Integracja ustawi rezerwację towaru zgodnie z domyślnymi ustawieniami Comarch ERP Optima.
b) Określona liczba dni rezerwacji
Integracja ustawi rezerwację towaru zgodnie z ustawieniem wpisanym w konfiguracji.
26. Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać z jaką datą mają być dodawane dokumenty do Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Data złożenia zamówienia w PrestaShop
Integracja ustawi na dokumencie datę złożenia zamówienia w PrestaShop.
b) Data utworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima
Integracja ustawi na dokumencie datę utworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima.
27. Jaka ma być rola kontrahenta na dokumencie (osoba fizyczna czy podmiot gospodarczy)?
Funkcjonalność pozwala wybrać rolę kontrahenta na dokumencie dodanym do Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Domyślna rola (zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima, zazwyczaj "Osoba fizyczna")
Integracja ustawi rolę kontrahenta zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima.
b) Osoba fizyczna (domyślnie) lub podmiot gospodarczy (dla zamówień, na których kontrahent zaznaczył opcję otrzymania faktury oraz wpisał NIP)
Integracja ustawi rolę kontrahenta jako osobę fizyczną w przypadku, gdy kontrahent nie podał numeru NIP oraz nie zaznaczył opcji otrzymania faktury, w przeciwnym przypadku rola kontrahenta zostanie ustalona jako podmiot gospodarczy.
28. Jak chcesz przetwarzać stawki VAT produktów?
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie w jaki sposób integracja ma ustawiać stawkę VAT dla poszczególnych towarów na zamówieniu.
Dostępne opcje:
a) Zgodnie z ustawieniami w Comarch ERP Optima
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jak widnieje przy produkcie w Comarch ERP Optima.
a) Zgodnie z ustawieniami w PrestaShop
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jak widnieje przy produkcie na zamówieniu w PrestaShop.
b) Zgodnie z mapowaniem
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT zgodnie z mapowaniem.
Mapowanie:
Obsługa dla
Wybieramy czy dane mapowanie ma dotyczyć towaru, czy usługi transportu.
a) Produkt
b) Transport
Wartość stawki VAT w Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość stawki VAT w Comarch ERP Optima, jaka ma zostać ustawiona na towarze/usłudze transportu. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Wartość stawki VAT w PrestaShop
Wpisujemy wartość stawki VAT w PrestaShop na podstawie, której ma zostać przypisana stawka VAT w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Warunek dodatkowy
Opcja ta pozwala dodać kolejny warunek do ustawionego mapowania.
a) Nie
b) Tak
PrestaShop
W pierwszym polu wybieramy z listy warunek dodatkowy. Dostępne opcje to:
- Kod kraju (dane do faktury)
- Kod kraju (dane do dostawy)
- Symbol waluty
- Identyfikator statusu zamówienia
- Źródło zamówienia
- Identyfikator źródła zamówienia
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
W drugim polu wpisujemy wartość wybranej w poprzednim polu opcji. Przykładowo jeśli wybraliśmy Identyfikator statusu zamówienia to w tym miejscu wpisujemy identyfikator wybranego statusu.
PODPOWIEDŹ
Aby mieć pewność, że zarówno towary jak i usługi transportu zostały zmapowane poprawnie, najlepiej jest utworzyć mapowanie najpierw dla produktu, następnie odpowiadające mu mapowanie dla usług transportu. Przykład widoczny na poniższym zdjęciu: