Przesyłanie zamówień z PrestaShop do Subiekt GT

Kod wtyczki: PRS_CAI_COM_ORD_SGT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_PRERTM_v156.0

Co powinieneś wiedzieć na początku?

Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Subiekt GT na bazie zamówienia w PrestaShop. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) PrestaShop.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (ZK), posiada funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami oraz możliwość stworzenia nowych kartotek gdy nie zostaną odnalezione. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.


Scenariusz konfiguracyjny

1. Kilka informacji na start.

  • Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
  • Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
  • Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.

2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w PrestaShop. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji


3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.

Dostępne opcje:

a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji

Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.

b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:

Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji


4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?

Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:

Dostępne opcje:

a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie

Funkcjonalność ta pozwala również na:

  • Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
  • Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
  • Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie

Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.


5. Połączenie z PrestaShop

Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.

SGT_PRS_PRD


6. Połączenie z Subiekt GT

Dane do logowania do Subiekt GT można wpisać w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.


7. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Subiekt GT?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.

Dostępne opcje:

a) Wszystkie

Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w PrestaShop i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Subiekt GT (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)

b) O statusie

Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku. Integracja tworząc dokument w Subiekt GT wpisze w numer oryginału wartość B_NumerZamówienia.

Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI


8. Przepisz nazwę statusu zamówienia w PrestaShop do pola własnego w Subiekt GT

Opcja ta pozwala przepisać nazwę statusu istniejącego w PrestaShop podanego w pkt. 7 do pola własnego w Subiekt GT.

Dostępne opcje:

a) Nie zapisuj nazwy statusu w polu własnym

Integracja nie przepisze nazwy do pola (punkt scenariusza zostaje pominięty).

b) Zapisz nazwę statusu w polu własnym o nazwie

Należy wpisać ręcznie nazwę pola własnego istniejącego w Subiekt GT. Ważne jest, aby to pole własne było dodane do odpowiedniego dokumentu jaki będzie tworzony przez integrację. Typy tworzonych dokumentów wybieramy w pkt. 9 scenariusza.


Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI


9. Jakie dokumenty w Subiekt GT mają być tworzone?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Subiekt GT podczas procesowania zamówień.

Dostępne opcje:

a) Zamówienia ZK

Integracja utworzy dokument zamówienie od klienta, który może później posłużyć do utworzenia dokumentu sprzedaży.

b) Paragony lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)

Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w PrestaShop. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.

c) Paragony

Integracja utworzy zawsze paragon imienny lub zwykły zależnie od ustawienia w punkcie niżej.

Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.
BLKORDSGTNameReceipt

d) Faktury VAT

Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w PrestaShop. Wymaga ona wyłączonej weryfikacji NIP w Subiekt GT, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.

e) Zamówienia zaliczkowe

Integracja utworzy zawsze zamówienie zaliczkowe.

Przy tworzeniu paragonów - jaki typ paragonu utworzyć?

Ta opcja pozwala wybrać jaki rodzaj paragonu ma być tworzony podczas procesowania zamówień.

a) Imienny

Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.
BLKORDSGTNameReceipt

b) Zwykły


Czy dokonać rezerwacji towaru?

Ta opcja sprawia, że towary z zamówienia będą miały zarezerwowany stan magazynowy.

a) Tak
b) Nie


Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?

Ta opcja pozwala wybrać jaka data ma widnieć na dokumencie w Subiekt GT.

a) Data zamówienia z PrestaShop
b) Data utworzenia dokumentu w Subiekt GT

Opcje zaawansowane:

Utworzyć dokument z wycofanym skutkiem magazynowym w przypadku braku stanów?

Ta opcja pozwala tworzyć dokumenty w Subiekt Gt z wycofanym skutkiem magazynowym, gdy zabraknie stanu w Subiekt GT w trakcie procesowania zamówienia do dokumentu.

  • Tak
  • Nie

10. Licencja SFERA

Ta integracja wymaga aktywnej licencji rozszerzenia “Sfera”, które pozwala na integrowanie systemu Subiekt GT z zewnętrznymi programami.

Status licencji Sfera można z dowolnego ekranu w Subiekt GT. W tym celu klikamy w ikonę.

BLKORDSGTSferaStatus

Sfera posiada również 14 dniowy okres testowy, który można aktywować w dowolnym momencie.


11. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień PrestaShop?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.

Dostępne opcje:

a) Wykorzystaj ceny netto

Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.

b) Wykorzystaj ceny brutto

Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.

c) Nie nadpisuj cen systemy ERP

Integracja wykorzysta domyślny rodzaj ceny dla towaru w systemie Subiekt GT.

  • Dla towarów oznaczonych “Towar sprzedawany przez wartość” zamiast ceny i ilości ustaw tylko wartość
    Ta opcja pozwala zmienić sposób liczenia ceny produktu w przypadku, gdy towary sprzedawane są na podstawie wartości towaru, a nie standardowo w oparciu o cenę i ilość.

12. Czy przepisywać stawki VAT pozycji zamówień z PrestaShop do Subiekta GT?

Funkcjonalność ta pozwala podczas przesyłania zamówienia wyszukać stawkę VAT po stronie Subiekta GT (bazując na wysokości VAT) i przypisze ją do pozycji zamówienia. Jeżeli w Subiekcie istnieje kilka stawek VAT z taką samą wartością, to zostanie użyta pierwsza z nich.

Dostępne opcje:

a) Nie (Domyślne działanie)

Pozycje zamówienia będą miały stawki VAT przypisane zgodnie ze stawkami VAT przypisanymi do produktów w Subiekcie.

b) Tak

Podczas przesyłania zamówienia wyszukaj stawkę VAT po stronie Subiekta GT (bazując na wysokości VAT) i przypisz ją do pozycji zamówienia. Jeżeli w Subiekcie GT istnieje kilka stawek VAT z taką samą wartością, to zostanie użyta pierwsza z nich.

d) Do produktów stworzonych jako usługa jednorazowa przypisz stawkę vat z PrestaShop (musi być ona stworzona w Subiekt GT)

Opcja będzie brana pod uwagę po zaznaczeniu checkboxa.


13. Dokumentom tworzonym w Subiekt GT ustal kategorię

Funkcjonalność ta pozwala stworzyć mapowanie, które ustawi wskazaną kategorię na dokumencie w trakcie procesowania.

Mapowanie:
ID statusu z PrestaShop
  • Należy wprowadzić ID Statusu z PrestaShop


Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI

Nazwa kategorii z Subiekt GT
  • Należy wprowadzić istniejącą kategorię z Subiekt GT.

BLKORDSGTCategories

  • Jeśli nie uda się ustalić kategorii na podstawie powyższego mapowania to
    Jeśli mapowanie nie powiedzie się to możliwe jest ustawienie kategorii zapasowej.
Pozostaw domyślną kategorie

Ustawiona zostanie domyślna kategoria dokumentu.

Ustaw na

Można wybrać jedną kategorię zapasową. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.


14. Dokumenty tworzone w Subiekt GT podpisz

Funkcjonalność ta pozwala na wybranie jaką wartością mają być podpisywane dokumenty tworzone integracją. Sfera pozwala na wprowadzenie dowolnego podpisu w dowolnym formacie nawet jeśli podpis nie istnieje w Subiekt GT.

Dostępne opcje:

a) Podpisem domyślnym np. użytkownikiem służącym do tworzenia zamówienia

Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w konfiguracji integratora.

b) Następującym podpisem

Integracja wykorzysta podpis wpisany w to pole. Nie musi istnieć w Subiekt GT.


15. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w PrestaShop na zamówienie w Subiekt GT.

Dostępne opcje:

a) Powiąż stałego, zawsze tego samego kontrahenta

Integracja będzie wybierać zawsze jednego kontrahenta zmapowanego po symbolu, który istnieje na bazie Subiekt GT.

b) Zawsze twórz kontrahenta jednorazowego

Integracja będzie zawsze tworzyć kontrahenta jednorazowego.

c) Zawsze twórz nową kartotekę kontrahenta

Integracja zawsze będzie tworzyć nowego kontrahenta bez względu czy taki już istnieje czy nie.

d) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania

Integracja będzie procesować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.

Mapowanie:
Priorytet

Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.

Pole w PrestaShop
  • Telefon
  • E-mail
  • Nazwa odbiorcy
  • Nazwa płatnika
  • NIP
  • Identyfikator zamówienia
Pole w Subiekt GT
  • Symbol
  • Nazwa
  • Pełna nazwa
  • Regon
  • E-mail
  • Pola własne 1-8
  • Telefon
  • NIP
  • Fax
  • GG
  • Skype
  • Opiekun


W momencie kiedy kontrahent nie został odnaleziony w Subiekt GT:
a) Nie rób nic(zamówienie będzie pominięte)

Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówienia.

b) Utwórz kontrahenta stałego

Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.

c) Utwórz kontrahenta jednorazowego

Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie kontrahenta jednorazowego.


Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz zaktualizować w Subiekt GT :
a) Nie aktualizuj żadnych danych

W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.

b) Aktualizuj tylko informacje o dostawie

W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.

c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta

W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.


W momencie tworzenia kontrahenta jednorazowego jakie dane ma posiadać w Subiekt GT

Opcja ta pozwala zdecydować jakie dane ma posiadać tworzony kontrahent jednorazowy.

a) Dane dostawy
b) Dane faktury


Co ma się znaleźć w symbolu kontrahenta w Subiekt GT?

Opcja ta pozwala wybrać jaka wartość ma znajdować się w symbolu tworzonej kartoteki kontrahenta w Subiekt GT.

  • Symbol z Subiekta (autonumeracja)
    Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT.
    BLKORDSGTAutoSymbol
  • Login
  • Email
  • Nazwa odbiorcy
  • Nazwa płatnika
  • Nazwa punktu odbioru
  • NIP
  • Identyfikator zamówienia
  • Własna numeracja


Jaką akcję wykonać jeśli nadawany symbol istnieje już w bazie Subiekt GT?

Jeśli symbol już istnieje w bazie Subiekt GT można wybrać zapasowy sposób nadawania symbolu.

a) Użyj autonumeracji jeżeli jest dostępna

Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT.

BLKORDSGTAutoSymbol

b) Wygeneruj losowy symbol
c) Nadaj numeryczny prefiks


Co ma się znaleźć w polu Skype w Subiekt GT?

Opcja ta pozwala umieścić numer zamówienia w polu Skype w Subiekt GT.


Czy chcesz wydzielić adres dostawy i dane do faktury, jako dwie osobne kartoteki kontrahentów (Odbiorca, płatnik) w Subiekt GT?

Opcja ta pozwala stworzyć oddzielne kartoteki kontrahenta dla odbiorcy zamówienia oraz opłacającego zamówienie.

a) Tak
b) Nie


Czy dla klientów fizycznych zaznaczyć opcję “Odbiorca detaliczny” w kartotece kontrahenta?

Opcja ta ustawi pole odbiorca detaliczny jeśli kontrahent jest osobą prywatną.

a) Tak (Domyślne)
b) Nie
Przypisz do kontrahenta źródło pozyskania:

Opcja ta przypisze podane źródło pochodzenia do zamówienia.

Mapuj grupy kontrahentów po wybranym polu zamówienia:
Mapowanie:
Pole z PrestaShop
  • Kod kraju nadawcy
    Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
  • Kod kraju odbiorcy
    Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
  • Symbol waluty
    Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w PrestaShop.
  • ID statusu zamówienia
Wartość pola

Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.

Nazwa grupy w Subiekt GT

Wybieramy grupę z Subiekt GT przy użyciu zielonej lupki.

  • Podaj domyślną grupę którą nadawać kontrahentom, pozostaw puste aby użyć domyślnej:
    Jeśli żaden z warunków mapowania grupy kontrahentów nie zostanie spełniony, to integracja może ustawić wybraną grupę. Jeżeli pole pozostanie puste, integracja ustawi domyślną grupę.

16. Jak chcesz przetwarzać produkty?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w Prestashop na zamówienie w Subiekt GT.

Dostępne opcje:

a) Zawsze twórz usługę jednorazową

Integracja nie będzie sprawdzać bazy produktów w Subiekt GT, zawsze będzie tworzyć na dokumencie usługę jednorazową.

b) Powiąż kartotekę produktu z Subiekt GT na podstawie następującego mapowania

Integracja będzie szukać produktów na bazie Subiekt GT zgodnie z wybranym mapowaniem.

Priorytet

Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.

Pole w PrestaShop

Wybieramy, które pole z zamówienia w PrestaShop ma być mapowane do wybranej wartości w Subiekt GT.

  • Nazwa
  • EAN
  • SKU
  • Numer aukcji
  • ID produktu
Pole w Subiekt GT

Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w PrestaShop.

  • Nazwa
  • Symbol
  • Podstawowy kod kreskowy
  • Pełna charakterystyka
  • Pole własne 1
  • Pole własne 2
  • Pole własne 3
  • Pole własne 4
  • Pole własne 5
  • Pole własne 6
  • Pole własne 7
  • Pole własne 8
  • Symbol u dostawcy
  • Dodatkowy kod kreskowy
  • Kod dostawy
  • Kod PLU


W momencie kiedy produkt nie zostanie odnaleziony w Subiekt GT
a) Nie rób nic (zamówienie zostanie pominięte)

Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówień.

b) Utwórz usługę jednorazową

Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje utworzenie usługi jednorazowej.

c) Utwórz kartotekę towaru

Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje utworzenie kartoteki towaru bez stanu magazynowego.


W momencie kiedy produkt jest kompletem w Subiekt GT:
a) Nie montuj kompletu i dodaj na zamówienie

Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT doda go bez montowania w Subiekt GT.

b) Montuj komplet w Subiekt GT i dodaj na zamówienie

Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT zmontuje go w Subiekt GT i doda na zamówienie.

c) Rozbij komplet na poszczególne składniki i dodaj na zamówienie

Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT rozbije go na składniki i doda na zamówienie.


Wybieraj towar z największym stanem w Subiekt GT:

W przypadku odnalezienia według mapowania dwóch produktów zostanie wybrany produkt zależnie od wybranej opcji.

a) Nie, wybieraj pierwszy produkt z góry
b) Tak, wybieraj produkt o najwyższym stanie


W momencie dodawania poszczególnych składników zamiast ceny 0 zł użyj 1zł:
a) Nie (każdy produkt będzie miał cenę 0 zł)
b) Tak (każdy produkt będzie miał cenę 1 zł)


Czy stosować rabaty na produkty?

Jeśli zamówienie lub kontrahent posiada przypisany rabat to jego wartość zostanie naniesiona na zamówienie w Subiekt GT.

a) Tak (będą przesyłane z wysokością rabatu, wartość domyślna)
b) Nie (będą przysłane z pominięciem wysokości rabatu)

17. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na zamówieniach w Subiekt GT.

Nazwy usługi muszą być dodane w Subiekt GT w “Towarach i usługach”

Dostępne opcje:

a) Nie obsługuj

Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia.

b) Dodaj jako usługę jednorazową o nazwie

Integracja doda za każdym razem usługę jednorazową o tej samej nazwie zdefiniowanej w tym punkcie.

c) W zależności od usługi transportu w zamówieniu PrestaShop ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Subiekt GT

Integracja przetworzy koszty transportu według stworzonego mapowania transportu z PrestaShop do kartoteki wybranej usługi w Subiekt GT.

Mapowanie:
Usługa transportu z PrestaShop

Podajemy nazwę transportu z zamówień w PrestaShop. Nazwę musimy wpisać ręcznie.

Transport w Subiekt GT

Podajemy nazwę transportu z Subiekt GT. Transport musi być dodany jako kartoteka usługi w towarach w Subiekt GT.

BLKORDSGTTransportSgt


Czy w przypadku tworzenia usług jednorazowych chcesz dodać symbol stawki VAT do nazwy?

Ta opcja pozwala na modyfikację nazwę usługi jednorazowej transportu o wartość stawki VAT np. Transport 23%.

a) Nie
b) Tak


Czy chcesz dodać usługę transportową jeśli jej koszt wynosi 0 zł?

Ta opcja pozwala pominąć usługę transportową jeśli dostawa na zamówieniu jest darmowa.

a) Nie
b) Tak

18. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?

Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w PrestaShop na dokument w Subiekt GT.

Dostępne opcje:

a) Gotówka
b) Karta

Dostępne metody płacenia kartą dostępne są w słownikach w zakładce “Płatność kartą przy sprzedaży.”
BLKORDSGTCardPayment

c) Kredyt

Dostępne metody płatności kredytowej odnaleźć można w słownikach w zakładce “Płatności kredytowe.”
BLKORDSGTCreditPayment

d) Przelew

Dostępne metody płatności przelewem dostępne są w słownikach w zakładce “Szybkie płatności.”
BLKORDSGTQuickPay

e) Kredyt kupiecki

Terminy kredytów kupieckich dostępne są w zakładce płatności kredytowe.
BLKORDSGTCreditPayment

f) Zgodnie z poniższą tabelą

Ta opcja pozwala zdecydować, który warunek będzie sprawdzany na zamówieniu w PrestaShop w trakcie przetwarzania płatności z zamówień w PrestaShop na dokumenty w Subiekt GT. Należy uprzednio wybrać jak tabela ma się zachować.

  • Przy mapowaniu metod płatności status zamówienia traktuj jako metodę płatności w PrestaShop
    Nazwa statusu podanego w pkt. 7 będzie wpisana jako metoda płatności.

  • Przy mapowaniu metod płatności status zamówienia traktuj jako sposób dostawy w PrestaShop
    Nazwa statusu podanego w pkt. 7 będzie wpisana jako sposób dostawy na dokumencie.

Mapowanie:
Status(y) z PrestaShop

Wpisujemy ID statusu w PrestaShop.

Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI

Metoda płatności z Subiekt GT

Wybieramy rodzaj płatności oraz nazwę płatności z Subiekt GT.

  • Gotówka
  • Karta
  • Kredyt
  • Przelew
  • Kredyt kupiecki

19. Jak chcesz przetwarzać waluty?

Funkcjonalność ta pozwala zadecydować w jaki sposób integracja ma przetwarzać zamówienia w obcej walucie. Do przeliczania zamówień według kursu walut potrzebny jest aktywny abonament Subiekt GT, który pozwala korzystać z aktualizacji biznesowych.

BLKORDSGTAbo

Dostępne opcje:

a) Pozostaw domyślną

Integracja pozostawi zamówienie w oryginalnej walucie zamówienia.

b) Przelicz na PLN

Integracja przeliczy zamówienie na PLN według kursu z dnia poprzedzającego wystawienie dokumentu.

Tabela kursu walut dostępna jest w słownikach Subiekt GT.

BLKORDSGTcurrency


20. Wskaż, na którym magazynie w Subiekt GT mają pojawiać się zamówienia

Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Subiekt GT mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.

Dostępne opcje:

a) Na jednym magazynie

Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.

BLKORDSGTMag

b) Zgodnie z poniższa tabelą (mapowanie na podstawie statusu zamówienia)

Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.

Mapowanie:
Status zamówienia z PrestaShop


Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI

Magazyn z Subiekt GT

Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.

BLKORDSGTMag

c) Zgodnie z poniższą tabelą (mapowanie na podstawie kodu kraju w zamówieniu)

Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od kodu kraju zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.


21. W uwagach do dokumentu w Subiekt GT będą widoczne

Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Subiekt GT. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Subiekt GT.

Dostępne opcje:

  • Dane płatnika - imię i nazwisko
  • Adres dostawy - imię i nazwisko
  • Uwagi sprzedawcy
  • Komentarz kupującego
  • Identyfikator zamówienia (PrestaShop)
  • Oryginalny Identyfikator zamówienia
  • Źródło zamówienia
  • Identyfikator użytkownika
  • Telefon użytkownika
  • email użytkownika
  • Sposób płatności
  • Sposób dostawy
  • Moduł użyty do wygenerowania listu przewozowego
  • Nr listu przewozowego
  • Czy dostarczyć fakturę?
  • Kwota wpłacona
  • Identyfikatory aukcji
  • Nazwa punktu odbioru Prefiks: Twój prefiks, np.: Punkt: (dodawany jeżeli nazwa nie jest pusta)
  • Adres punktu odbioru
Poszczególne elementy rozdziel (znakiem)

Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.

Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu.

BLKORDSGTExtraInfo


22. Jaką informację z PrestaShop chcesz zapisać w numerze oryginału w dokumencie w Subiekt GT?

Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka informacja widoczna będzie w numerze oryginału w Subiekt GT. Numer oryginału zaczyna się prefiksem “B_”

Dostępne opcje:

a) Numer zamówienia PrestaShop

Integracja wpisze numer zamówienia z PrestaShop w pole numer oryginału w Subiekt GT.

b) Numer zamówienia z oryginalnego źródła zamówienia

Integracja wpisze numer zamówienia z oryginalnego źródła zamówienia np. Allegro lub sklep online.

Numer oryginału w Subiekt GT na dokumencie widoczny jest w tym miejscu:
BLKORDSGTOrgNumber