Przesyłanie zamówień z PrestaShop do Subiekt GT
Kod wtyczki: PRS_CAI_COM_ORD_SGT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_PRERTM_v156.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Subiekt GT na bazie zamówienia w PrestaShop. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) PrestaShop.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (ZK), posiada funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami oraz możliwość stworzenia nowych kartotek gdy nie zostaną odnalezione. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w PrestaShop. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w PrestaShop.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z PrestaShop
Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.

UWAGA
Adres sklepu musi zaczynać się od https:// zaś klucz API utworzony na Twoim sklepie PrestaShop musi mieć nadane wszystkie możliwe uprawnienia. Jeżeli nie ma możliwości zaznaczenia któregoś z checkboxów na kluczu API skontaktuj się ze swoim administratorem sklepu PrestaShop.
6. Połączenie z Subiekt GT
Dane do logowania do Subiekt GT można wpisać w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
7. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w PrestaShop i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Subiekt GT (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku. Integracja tworząc dokument w Subiekt GT wpisze w numer oryginału wartość B_NumerZamówienia.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
8. Przepisz nazwę statusu zamówienia w PrestaShop do pola własnego w Subiekt GT
Opcja ta pozwala przepisać nazwę statusu istniejącego w PrestaShop podanego w pkt. 7 do pola własnego w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Nie zapisuj nazwy statusu w polu własnym
Integracja nie przepisze nazwy do pola (punkt scenariusza zostaje pominięty).
b) Zapisz nazwę statusu w polu własnym o nazwie
Należy wpisać ręcznie nazwę pola własnego istniejącego w Subiekt GT. Ważne jest, aby to pole własne było dodane do odpowiedniego dokumentu jaki będzie tworzony przez integrację. Typy tworzonych dokumentów wybieramy w pkt. 9 scenariusza.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
9. Jakie dokumenty w Subiekt GT mają być tworzone?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Subiekt GT podczas procesowania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Zamówienia ZK
Integracja utworzy dokument zamówienie od klienta, który może później posłużyć do utworzenia dokumentu sprzedaży.
b) Paragony lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w PrestaShop. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.
c) Paragony
Integracja utworzy zawsze paragon imienny lub zwykły zależnie od ustawienia w punkcie niżej.
Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.

d) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w PrestaShop. Wymaga ona wyłączonej weryfikacji NIP w Subiekt GT, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.
e) Zamówienia zaliczkowe
Integracja utworzy zawsze zamówienie zaliczkowe.
Przy tworzeniu paragonów - jaki typ paragonu utworzyć?
Ta opcja pozwala wybrać jaki rodzaj paragonu ma być tworzony podczas procesowania zamówień.
a) Imienny
Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.

b) Zwykły
Czy dokonać rezerwacji towaru?
Ta opcja sprawia, że towary z zamówienia będą miały zarezerwowany stan magazynowy.
a) Tak
b) Nie
Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?
Ta opcja pozwala wybrać jaka data ma widnieć na dokumencie w Subiekt GT.
a) Data zamówienia z PrestaShop
b) Data utworzenia dokumentu w Subiekt GT
Opcje zaawansowane:
Utworzyć dokument z wycofanym skutkiem magazynowym w przypadku braku stanów?
Ta opcja pozwala tworzyć dokumenty w Subiekt Gt z wycofanym skutkiem magazynowym, gdy zabraknie stanu w Subiekt GT w trakcie procesowania zamówienia do dokumentu.
10. Licencja SFERA
Ta integracja wymaga aktywnej licencji rozszerzenia “Sfera”, które pozwala na integrowanie systemu Subiekt GT z zewnętrznymi programami.
Status licencji Sfera można z dowolnego ekranu w Subiekt GT. W tym celu klikamy w ikonę.

Sfera posiada również 14 dniowy okres testowy, który można aktywować w dowolnym momencie.
11. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień PrestaShop?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
c) Nie nadpisuj cen systemy ERP
Integracja wykorzysta domyślny rodzaj ceny dla towaru w systemie Subiekt GT.
- Dla towarów oznaczonych “Towar sprzedawany przez wartość” zamiast ceny i ilości ustaw tylko wartość
Ta opcja pozwala zmienić sposób liczenia ceny produktu w przypadku, gdy towary sprzedawane są na podstawie wartości towaru, a nie standardowo w oparciu o cenę i ilość.
12. Czy przepisywać stawki VAT pozycji zamówień z PrestaShop do Subiekta GT?
Funkcjonalność ta pozwala podczas przesyłania zamówienia wyszukać stawkę VAT po stronie Subiekta GT (bazując na wysokości VAT) i przypisze ją do pozycji zamówienia. Jeżeli w Subiekcie istnieje kilka stawek VAT z taką samą wartością, to zostanie użyta pierwsza z nich.
Dostępne opcje:
a) Nie (Domyślne działanie)
Pozycje zamówienia będą miały stawki VAT przypisane zgodnie ze stawkami VAT przypisanymi do produktów w Subiekcie.
b) Tak
Podczas przesyłania zamówienia wyszukaj stawkę VAT po stronie Subiekta GT (bazując na wysokości VAT) i przypisz ją do pozycji zamówienia. Jeżeli w Subiekcie GT istnieje kilka stawek VAT z taką samą wartością, to zostanie użyta pierwsza z nich.
d) Do produktów stworzonych jako usługa jednorazowa przypisz stawkę vat z PrestaShop (musi być ona stworzona w Subiekt GT)
Opcja będzie brana pod uwagę po zaznaczeniu checkboxa.
13. Dokumentom tworzonym w Subiekt GT ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala stworzyć mapowanie, które ustawi wskazaną kategorię na dokumencie w trakcie procesowania.
Mapowanie:
ID statusu z PrestaShop
- Należy wprowadzić ID Statusu z PrestaShop
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
Nazwa kategorii z Subiekt GT
- Należy wprowadzić istniejącą kategorię z Subiekt GT.

- Jeśli nie uda się ustalić kategorii na podstawie powyższego mapowania to
Jeśli mapowanie nie powiedzie się to możliwe jest ustawienie kategorii zapasowej.
Pozostaw domyślną kategorie
Ustawiona zostanie domyślna kategoria dokumentu.
Ustaw na
Można wybrać jedną kategorię zapasową. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
PAMIĘTAJ
Ustawiona kategoria musi być utworzona w Subiekt GT
14. Dokumenty tworzone w Subiekt GT podpisz
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie jaką wartością mają być podpisywane dokumenty tworzone integracją. Sfera pozwala na wprowadzenie dowolnego podpisu w dowolnym formacie nawet jeśli podpis nie istnieje w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Podpisem domyślnym np. użytkownikiem służącym do tworzenia zamówienia
Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w konfiguracji integratora.
b) Następującym podpisem
Integracja wykorzysta podpis wpisany w to pole. Nie musi istnieć w Subiekt GT.
15. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w PrestaShop na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Powiąż stałego, zawsze tego samego kontrahenta
Integracja będzie wybierać zawsze jednego kontrahenta zmapowanego po symbolu, który istnieje na bazie Subiekt GT.
b) Zawsze twórz kontrahenta jednorazowego
Integracja będzie zawsze tworzyć kontrahenta jednorazowego.
c) Zawsze twórz nową kartotekę kontrahenta
Integracja zawsze będzie tworzyć nowego kontrahenta bez względu czy taki już istnieje czy nie.
d) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania
Integracja będzie procesować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.
Mapowanie:
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w PrestaShop
- Telefon
- E-mail
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- NIP
- Identyfikator zamówienia
Pole w Subiekt GT
- Symbol
- Nazwa
- Pełna nazwa
- Regon
- E-mail
- Pola własne 1-8
- Telefon
- NIP
- Fax
- GG
- Skype
- Opiekun
W momencie kiedy kontrahent nie został odnaleziony w Subiekt GT:
a) Nie rób nic(zamówienie będzie pominięte)
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówienia.
b) Utwórz kontrahenta stałego
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.
c) Utwórz kontrahenta jednorazowego
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie kontrahenta jednorazowego.
Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz zaktualizować w Subiekt GT :
a) Nie aktualizuj żadnych danych
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.
c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.
W momencie tworzenia kontrahenta jednorazowego jakie dane ma posiadać w Subiekt GT
Opcja ta pozwala zdecydować jakie dane ma posiadać tworzony kontrahent jednorazowy.
a) Dane dostawy
b) Dane faktury
Co ma się znaleźć w symbolu kontrahenta w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala wybrać jaka wartość ma znajdować się w symbolu tworzonej kartoteki kontrahenta w Subiekt GT.
- Symbol z Subiekta (autonumeracja)
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT.

- Login
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa punktu odbioru
- NIP
- Identyfikator zamówienia
- Własna numeracja
Jaką akcję wykonać jeśli nadawany symbol istnieje już w bazie Subiekt GT?
Jeśli symbol już istnieje w bazie Subiekt GT można wybrać zapasowy sposób nadawania symbolu.
a) Użyj autonumeracji jeżeli jest dostępna
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT.

b) Wygeneruj losowy symbol
c) Nadaj numeryczny prefiks
Co ma się znaleźć w polu Skype w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala umieścić numer zamówienia w polu Skype w Subiekt GT.
Czy chcesz wydzielić adres dostawy i dane do faktury, jako dwie osobne kartoteki kontrahentów (Odbiorca, płatnik) w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala stworzyć oddzielne kartoteki kontrahenta dla odbiorcy zamówienia oraz opłacającego zamówienie.
a) Tak
b) Nie
Czy dla klientów fizycznych zaznaczyć opcję “Odbiorca detaliczny” w kartotece kontrahenta?
Opcja ta ustawi pole odbiorca detaliczny jeśli kontrahent jest osobą prywatną.
a) Tak (Domyślne)
b) Nie
Przypisz do kontrahenta źródło pozyskania:
Opcja ta przypisze podane źródło pochodzenia do zamówienia.
UWAGA
Źródło to musi istnieć w Subiekt GT
Mapuj grupy kontrahentów po wybranym polu zamówienia:
Mapowanie:
Pole z PrestaShop
- Kod kraju nadawcy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Kod kraju odbiorcy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Symbol waluty
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w PrestaShop.
- ID statusu zamówienia
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
PAMIĘTAJ
Status do przypisywania oznaczeń JPK VAT musi być tym samym statusem, z którego tworzone są dokumenty sprzedaży.
Wartość pola
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Nazwa grupy w Subiekt GT
Wybieramy grupę z Subiekt GT przy użyciu zielonej lupki.
- Podaj domyślną grupę którą nadawać kontrahentom, pozostaw puste aby użyć domyślnej:
Jeśli żaden z warunków mapowania grupy kontrahentów nie zostanie spełniony, to integracja może ustawić wybraną grupę. Jeżeli pole pozostanie puste, integracja ustawi domyślną grupę.
16. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w Prestashop na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Zawsze twórz usługę jednorazową
Integracja nie będzie sprawdzać bazy produktów w Subiekt GT, zawsze będzie tworzyć na dokumencie usługę jednorazową.
b) Powiąż kartotekę produktu z Subiekt GT na podstawie następującego mapowania
Integracja będzie szukać produktów na bazie Subiekt GT zgodnie z wybranym mapowaniem.
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w PrestaShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w PrestaShop ma być mapowane do wybranej wartości w Subiekt GT.
- Nazwa
- EAN
- SKU
- Numer aukcji
- ID produktu
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w PrestaShop.
- Nazwa
- Symbol
- Podstawowy kod kreskowy
- Pełna charakterystyka
- Pole własne 1
- Pole własne 2
- Pole własne 3
- Pole własne 4
- Pole własne 5
- Pole własne 6
- Pole własne 7
- Pole własne 8
- Symbol u dostawcy
- Dodatkowy kod kreskowy
- Kod dostawy
- Kod PLU
W momencie kiedy produkt nie zostanie odnaleziony w Subiekt GT
a) Nie rób nic (zamówienie zostanie pominięte)
Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówień.
b) Utwórz usługę jednorazową
Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje utworzenie usługi jednorazowej.
c) Utwórz kartotekę towaru
Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje utworzenie kartoteki towaru bez stanu magazynowego.
W momencie kiedy produkt jest kompletem w Subiekt GT:
a) Nie montuj kompletu i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT doda go bez montowania w Subiekt GT.
b) Montuj komplet w Subiekt GT i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT zmontuje go w Subiekt GT i doda na zamówienie.
c) Rozbij komplet na poszczególne składniki i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT rozbije go na składniki i doda na zamówienie.
PAMIĘTAJ
W momencie wyboru 'Nie montuj kompletu' komplet musi być już zmontowany w Subiekt GT
Wybieraj towar z największym stanem w Subiekt GT:
W przypadku odnalezienia według mapowania dwóch produktów zostanie wybrany produkt zależnie od wybranej opcji.
a) Nie, wybieraj pierwszy produkt z góry
b) Tak, wybieraj produkt o najwyższym stanie
PAMIĘTAJ
Funkcjonalność zadziała kiedy w systemie znajdują dwa lub więcej towary o takim samym symbolu, kodzie kreskowym, nazwie etc.
W momencie dodawania poszczególnych składników zamiast ceny 0 zł użyj 1zł:
a) Nie (każdy produkt będzie miał cenę 0 zł)
b) Tak (każdy produkt będzie miał cenę 1 zł)
Czy stosować rabaty na produkty?
Jeśli zamówienie lub kontrahent posiada przypisany rabat to jego wartość zostanie naniesiona na zamówienie w Subiekt GT.
a) Tak (będą przesyłane z wysokością rabatu, wartość domyślna)
b) Nie (będą przysłane z pominięciem wysokości rabatu)
17. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na zamówieniach w Subiekt GT.
Nazwy usługi muszą być dodane w Subiekt GT w “Towarach i usługach”
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia.
b) Dodaj jako usługę jednorazową o nazwie
Integracja doda za każdym razem usługę jednorazową o tej samej nazwie zdefiniowanej w tym punkcie.
c) W zależności od usługi transportu w zamówieniu PrestaShop ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Subiekt GT
Integracja przetworzy koszty transportu według stworzonego mapowania transportu z PrestaShop do kartoteki wybranej usługi w Subiekt GT.
Mapowanie:
Usługa transportu z PrestaShop
Podajemy nazwę transportu z zamówień w PrestaShop. Nazwę musimy wpisać ręcznie.
Transport w Subiekt GT
Podajemy nazwę transportu z Subiekt GT. Transport musi być dodany jako kartoteka usługi w towarach w Subiekt GT.

Czy w przypadku tworzenia usług jednorazowych chcesz dodać symbol stawki VAT do nazwy?
Ta opcja pozwala na modyfikację nazwę usługi jednorazowej transportu o wartość stawki VAT np. Transport 23%.
a) Nie
b) Tak
Czy chcesz dodać usługę transportową jeśli jej koszt wynosi 0 zł?
Ta opcja pozwala pominąć usługę transportową jeśli dostawa na zamówieniu jest darmowa.
a) Nie
b) Tak
18. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w PrestaShop na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Gotówka
b) Karta
Dostępne metody płacenia kartą dostępne są w słownikach w zakładce “Płatność kartą przy sprzedaży.”

c) Kredyt
Dostępne metody płatności kredytowej odnaleźć można w słownikach w zakładce “Płatności kredytowe.”

d) Przelew
Dostępne metody płatności przelewem dostępne są w słownikach w zakładce “Szybkie płatności.”

e) Kredyt kupiecki
Terminy kredytów kupieckich dostępne są w zakładce płatności kredytowe.

f) Zgodnie z poniższą tabelą
Ta opcja pozwala zdecydować, który warunek będzie sprawdzany na zamówieniu w PrestaShop w trakcie przetwarzania płatności z zamówień w PrestaShop na dokumenty w Subiekt GT. Należy uprzednio wybrać jak tabela ma się zachować.
UWAGA
Należy wybrać tylko jedną opcję
-
Przy mapowaniu metod płatności status zamówienia traktuj jako metodę płatności w PrestaShop
Nazwa statusu podanego w pkt. 7 będzie wpisana jako metoda płatności.
-
Przy mapowaniu metod płatności status zamówienia traktuj jako sposób dostawy w PrestaShop
Nazwa statusu podanego w pkt. 7 będzie wpisana jako sposób dostawy na dokumencie.
Mapowanie:
Status(y) z PrestaShop
Wpisujemy ID statusu w PrestaShop.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
Metoda płatności z Subiekt GT
Wybieramy rodzaj płatności oraz nazwę płatności z Subiekt GT.
- Gotówka
- Karta
- Kredyt
- Przelew
- Kredyt kupiecki
19. Jak chcesz przetwarzać waluty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować w jaki sposób integracja ma przetwarzać zamówienia w obcej walucie. Do przeliczania zamówień według kursu walut potrzebny jest aktywny abonament Subiekt GT, który pozwala korzystać z aktualizacji biznesowych.

Dostępne opcje:
a) Pozostaw domyślną
Integracja pozostawi zamówienie w oryginalnej walucie zamówienia.
b) Przelicz na PLN
Integracja przeliczy zamówienie na PLN według kursu z dnia poprzedzającego wystawienie dokumentu.
Przykład
Waluta inna niż PLN zostanie przeliczona według aktualnego kursu jeżeli w Subiekt GT jest aktywowany abonament na ulepszenia.
Tabela kursu walut dostępna jest w słownikach Subiekt GT.

20. Wskaż, na którym magazynie w Subiekt GT mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Subiekt GT mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Dostępne opcje:
a) Na jednym magazynie
Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.

b) Zgodnie z poniższa tabelą (mapowanie na podstawie statusu zamówienia)
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
Mapowanie:
Status zamówienia z PrestaShop
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
PODPOWIEDŹ
Tworzenie nowych statusów oraz informacja o ich ID znajduje się w artykule poniżej od PrestaShop.
Kliknij tutaj -> ZARZĄDZANIE STATUSAMI
Magazyn z Subiekt GT
Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.

c) Zgodnie z poniższą tabelą (mapowanie na podstawie kodu kraju w zamówieniu)
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od kodu kraju zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
21. W uwagach do dokumentu w Subiekt GT będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Subiekt GT. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
- Dane płatnika - imię i nazwisko
- Adres dostawy - imię i nazwisko
- Uwagi sprzedawcy
- Komentarz kupującego
- Identyfikator zamówienia (PrestaShop)
- Oryginalny Identyfikator zamówienia
- Źródło zamówienia
- Identyfikator użytkownika
- Telefon użytkownika
- email użytkownika
- Sposób płatności
- Sposób dostawy
- Moduł użyty do wygenerowania listu przewozowego
- Nr listu przewozowego
- Czy dostarczyć fakturę?
- Kwota wpłacona
- Identyfikatory aukcji
-
Nazwa punktu odbioru |
Prefiks: |
Twój prefiks, np.: Punkt: (dodawany jeżeli nazwa nie jest pusta) |
- Adres punktu odbioru
Poszczególne elementy rozdziel (znakiem)
Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.
Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu.

Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka informacja widoczna będzie w numerze oryginału w Subiekt GT. Numer oryginału zaczyna się prefiksem “B_”
Dostępne opcje:
a) Numer zamówienia PrestaShop
Integracja wpisze numer zamówienia z PrestaShop w pole numer oryginału w Subiekt GT.
b) Numer zamówienia z oryginalnego źródła zamówienia
Integracja wpisze numer zamówienia z oryginalnego źródła zamówienia np. Allegro lub sklep online.
UWAGA
Zamówienia z Allegro posiadają numer zamówienia składający się z znaków przekraczających maksymalną pojemność pola nr.oryginału w Subiekt GT dlatego nasze integrację szyfrują numer zamówienia, aby zmieścił się w wyżej wymienionym polu.
Numer oryginału w Subiekt GT na dokumencie widoczny jest w tym miejscu:
