Masowe Generowanie FS/PAI z ZK w WAPRO Mag na zmianę statusu zamówienia w Base.
Kod wtyczki: BLK_CAI_COM_GDC_WFG_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v158.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) WAPRO Mag na bazie istniejącego już w tym systemie zamówienia od klienta (ZK). Proces generowania dokumentów bazuje na zmianach statusów w systemie źródłowym (e-Commerce) Base. Wtyczka umożliwia Ci drukowanie oraz fiskalizcję tworzonych dokumentów całkowicie automatyzując proces wystawiania dokumentów sprzedaży. Integracja przetwarza ZK, w których numerze oryginału znajduje sie prefix B_numerzamówienia, który nadawany jest przez przez wtyczkę “Przesyłanie zamówień z Base. do WAPRO Mag” lub może być tam umieszczony ręcznie. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w Base. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w Base.

3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz.
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z Base.
Pobierz token API poprzez kliknięcie przycisku kopiuj do schowka w zakładce API. Moje konto > API.

UWAGA
Podanie nieprawidłowego klucza API spowoduje brak możliwości zapisania scenariusza oraz przesłania potrzebnych danych.
6. Dane do połączenia do WAPRO Mag
Należy wprowadzić dane do połączenia z WAPRO Mag.
Serwer
Nazwa serwera, na którym znajduje się baza danych WAPRO Mag

Baza danych
Nazwa bazy danych.

Użytkownik bazy danych
Nazwa użytkownika bazy danych.
Hasło bazy danych
Hasło użytkownika bazy danych.
Skrócona nazwa firmy w WAPRO Mag
Nazwa podmiotu z pola “Nazwa firmy” w WAPRO Mag

Sposób uwierzytelniania
Uwierzytelnianie windows - nie wymaga wprowadzania użytkownika i hasła bazy danych.
PODPOWIEDŹ
Powyższe dane można znaleźć podczas logowania do programu. Nazwa firmy znajduje się w Sytem > Wybór firmy.
7. Dokumenty z jakiego statusu chcesz generować?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jakich statusach integracja ma działać.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w Base. i przetworzy te zamówienia, które posiadają prefix B_ i nie zostały jeszcze przetworzone do dokumentu sprzedaży.
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku lub wybranie ich z lupki. Integracja przetworzy tylko te zamówienia, które posiadają wystawiony dokument ZK, mają w numerze oryginału prefix B_numerzamówienia oraz nie posiadają wystawionego dokumentu sprzedaży.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Base.

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Base.
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
8. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Base., które zostały wygenerowane poprawnie?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w Base. po utworzeniu dokumentu w WAPRO Mag.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na Base.
b) Ustaw status
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Base.

9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Base., które nie mogły zostać wygenerowane?:
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Base.

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Base.
10. Jakie dokumenty w WAPRO Mag mają być tworzone?
Funkcjonalność pozwala zdecydować jakie dokumenty mają być tworzone przez integrację podczas przetwarzania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Paragony imienne lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w Base. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.

b) Zawsze paragony
Integracja utworzy zawsze paragon.
c) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w Base.
d) Wydanie zewnętrzne
Integracja utworzy wydanie zewnętrzne bez tworzenia dokumentu sprzedaży.
e) Zgodnie z tabelą
Pozwala na utworzenie mapowania tak, aby tworzyć dany rodzaj dokumentu z danego statusu np.
Status A -> Paragony
Status B -> Faktury VAT
Status C -> Wydania zewnętrzne
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Base.

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Base.
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
11. Czy wpisać numer utworzonego dokumentu w WAPRO Mag na źródłowe zamówienie w Base.?
Funkcjonalność ta pozwala zwrócić informację o utworzonym dokumencie do Base. i wpisać ją w wybrane pole własne w Base.
Dostępne opcje:
a) Nie
Integracja nie będzie wpisywać informacji o utworzonym dokumencie do pola w Base.
b) Tak, do dodatkowego pola własnego
Integracja zwróci informację o utworzonym dokumencie sprzedaży do wybranego pola własnego w Base. Dostępna pola oraz ich nazwy pobierane są automatycznie z API Base.
c) Tak, do pola komentarz administratora
Integracja zwróci informację o utworzonym dokumencie sprzedaży do pola komentarz administratora w Base.
12. Czy w przypadku błędu podczas generowania dokumentów, wpisać treść błędu do pola własnego w zamówieniu w Base.?
Funkcjonalność ta pozwala zwrócić informację o błędzie powstałym w trakcie tworzenia dokumentu do Base. i wpisać ją w wybrane pole własne w Base.
Dostępne opcje:
a) Nie
Integracja nie będzie wpisywać informacji o utworzonym dokumencie do pola w Base.
b) Tak, do dodatkowego pola własnego
Integracja zwróci informację o utworzonym dokumencie sprzedaży do wybranego pola własnego w Base. Dostępna pola oraz ich nazwy pobierane są automatycznie z API Base.
c) Tak, do pola komentarz administratora
Integracja zwróci informację o utworzonym dokumencie sprzedaży do pola komentarz administratora w Base.
13. Czy tworzyć dokument wydania zewnętrznego do dokumentów handlowych?
Opcja pozwala na generowanie dokumentów WZ do utworzonych dokumentów handlowych.
a) Nie
Integracja utworzy sam dokument handlowy.
b) Tak
Integracja utworzy dokument handlowy oraz WZ.
14. Zamówienia w polu “Numer zamówienia klienta” w WAPRO Mag ma zapisany
Funkcjonalność ta pozwala określić jaka wartość znajduje się w numerze oryginału dokumentu ZK w WAPRO Mag (domyślnie jest to numer zamówienia z Base.).
Dostępne opcje:
a) Numer zamówienia Base. poprzedzony "B_"
b) Numer zamówienia z oryginalnego źródła zamówienia
15. Datę tworzonych dokumentów w WAPRO Mag ustaw według
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka ma być data zapisu dokumentu w WAPRO Mag.
Dostępne opcje:
a) Dnia generowania dokumentów
b) Ustaw datę na podstawie daty Zamówienia w WAPRO Mag - Niezalecane
Brana pod uwagę jest data płatności z zamówienia w Base.
16. Datę dostawy tworzonych dokumentów (oraz datę VAT na WZ) w WAPRO Mag ustaw według
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka ma być data dostawy w dokumencie WAPRO Mag.
Dostępne opcje:
a) Dnia generowania dokumentów
b) Daty dodawnia zamówienia do Base.
Brana pod uwagę jest data płatności z zamówienia w Base.
17. Chcę ustawiać datę wystawianego dokumentu na podstawie statusu oraz wartości podanej w tabelce
Mapowanie:
Status w Base.
Należy wprowadzić ID statusu z Base., bądź skorzystać z lupki.
Sposób ustawiania daty
- Wskazana data
Opcja pozwoli na ustawienie wybranej daty.
- Ilość dni wstecz
Opcja pozwoli na ustawienie daty X dni wstecz.
Wartość
W zależności od wcześniej wybranej opcji należy wpisać datę w formacie dd.mm.rrrr, bądź ilość dni wstecz.
18. Czy chcesz wybierać typ dokumentu na podstawie domyślnego typu dokumentu w zamówieniu?
Opcja pozwoli na ustawienie, czy typ dokumentu ma być wybierany na podstawie domyślnego typu dokumentu.
a) Nie
b) Tak
19. Czy chcesz zaznaczać opcję “Grupuj pozycję” na dokumencie?
Opcja pozwoli na wybranie czy punkt “Grupuj pozycję” ma być zaznaczony na dokumencie.
a) Nie
b) Tak

20. Przypisz dodatkowe oznaczenia JPK VAT dla dokumentu
Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie dodatkowych oznaczeń dla Jednolitych plików kontrolnych VAT.
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj oznaczeń JPK VAT
Integracja nie będzie przypisywać dodatkowych oznaczeń podczas tworzenia dokumentów sprzedaży.
b) Wykorzystaj oznaczenia JPK VAT z kartoteki artykułu
c) Przypisuj oznaczenia JPK VAT zgodnie z mapowaniem
Integracja będzie przypisywać dodatkowe oznaczenia podczas tworzenia dokumentów sprzedaży.
Mapowanie:
Pole w Base.
- Wszystko
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Base.

PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
PAMIĘTAJ
Status do przypisywania oznaczeń JPK VAT musi być tym samym statusem z którego tworzone są dokumenty sprzedaży.
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Base.
Jest to numer zamówienia nadawany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do Base.
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer zamówienia jest na tyle długi, że WAPRO Mag nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
Wartość pola w Base.
Wpisujemy tutaj wartość zależnie od wybranego klucza mapowania w poprzednim punkcie mapowania.
Oznaczenia JPK VAT
Dostępne oznaczenia można wybrać z listy w mapowaniu.
- GTU_01
- GTU_02
- GTU_03
- GTU_04
- GTU_05
- GTU_06
- GTU_07
- GTU_08
- GTU_09
- GTU_10
- GTU_11
- GTU_12
- GTU_13
- SW
- EE
- TP
- TT_WNT
- TT_D
- MR_T
- MR_UZ
- I_42
- I_63
- B_SPV
- B_SPV_DOSTAWA
- B_MPV_PROWIZJA
- MPP
- RO
- WEW
- FP
- WSTO_EE
- IED
21. Konfiguracja fiskalizacji na drukarce fiskalnej Posnet
Mapowanie:
Port
Liczba bitów na sekundę
Bity danych
PODPOWIEDŹ
Powyższe dane można znaleźć w instrukcji Państwa drukarki Postnet.
Stawka vat w WaproMag
Należy wprowadzić stawkę VAT z WAPRO Mag.
Stawka PTU w drukarce fiskalnej
Metoda płatności w WaproMag
Należy wprowadzić metodę płatności widoczną w WAPRO Mag
- Gotówka
- Karta
- Czek
- Bon
- Kredyt
- Inna
- Voucher
- Przelew
Opcjonalnie można uzupełnić również nazwę płatności z drukarki fiskalnej - maksymalna ilość znaków to 25.
Czy przenosić numer wygenerowanego dokumentu na wydruk
Dostępne opcje:
- Dodatkowe informacje
- Uwagi
b) Nie