Przesyłanie zamówień z Comarch ERP Optima do BaseLinker
Kod wtyczki: OPT_CAI_COM_ORD_BLK_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v151.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala umożliwia przesłanie zamówień z Comarch ERP Optima do systemu BaseLinker. Dodatkowo funkcjonalność może określić, czy zamówienie jest opłacone czy nie, wybrać sposób dostawy i wybierać zamówienia wyłącznie ze zdefiniowaną flagą i magazynem.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w BaseLinker. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę wystawienia zamówienia w Comarch ERP Optima.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z BaseLinker
Pobierz token API poprzez kliknięcie przycisku kopiuj do schowka w zakładce API. Moje konto > API.
UWAGA
Podanie nieprawidłowego klucza API spowoduje brak możliwości zapisania scenariusza oraz przesłania potrzebnych danych.
6. Parametry dokumentu w Baselinker
Funkcjonalność ta umożliwia wskazanie ID statusu, do którego zostanie przesłane zamówienie z Comarch ERP Optima. Dodatkowo wskazujemy katalog z produktami oraz wykorzystywany magazyn po stronie BaseLinkera.
Ustawienia płatności zamówienia:
Dostępne opcje:
a) Chcę przesyłać zamówienia jako nieopłacone
W Baselinker zamówienia zostaną przekazane jako nieopłacone.
b) Chcę przesyłać zamówienia jako opłacone
W Baselinker zamówienia zostaną przekazane jako opłacone.
c) Przesyłaj jako nieopłacone, gdy wysyłka jest za pobraniem (pozostałe zamówienia będą opłacone)
Zamówienia będą przekazywane jako nieopłacone w przypadku gdy wysłyka jest za pobraniem, reszta zamówień będzie opłacona.
7. Połączenie z Comarch ERP Optima
Dane do logowania do Comarch ERP Optima można wpisać w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
8. Czy wpisać numer zamówienia z Comarch ERP Optima do docelowego zamówienia w BaseLinkerze ?
Funkcjonalność ta pozwala na przepisanie numeru zamówienia z Comarch ERP Optima do wybranego pola w BaseLinker.
Dostępne opcje:
a) Nie
Integracja nie przeniesie numeru.
b) Tak, do pola uwag.
Integracja przeniesie numer zamówienia z Comarch ERP Optima do uwag w BaseLinker.
c) Tak, do pola własnego numer 1.
Integracja przeniesie numer zamówienia z Comarch ERP Optima do pola własnego numer 1 w BaseLinker.
d) Tak, do pola własnego numer 2.
Integracja przeniesie numer zamówienia z Comarch ERP Optima do pola własnego numer 2 w BaseLinker.
9. Na podstawie jakiego typu dokumentu w Comarch ERP Optima chcesz stworzyć zamówienia w Baselinker
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, na podstawie jakich dokumentów tworzone będą zamówienia w BaseLinker.
Dostępne opcje:
a) Na podstawie RO
Integracja sprawdzi magazyn wyłącznie pod kątem utworzonych rezerwacji odbiorcy (RO) w Comarch ERP Optima.
b) Na podstawie FV
Integracja sprawdzi magazyn wyłącznie pod kątem utworzonych faktur sprzedaży (FS) w Comarch ERP Optima.
c) Na podstawie RO oraz FV
Integracja sprawdzi magazyn zarówno pod kątem RO jak i FS utworzonych w Comarch ERP Optima.
10. Magazyn dokumentów w Comarch ERP Optima
Wpisujemy symbol magazynu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
UWAGA
Magazyn musi istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i zamówienia nie zostaną przetworzone.
11. Jak chcesz przetwarzać sposób dostawy ?
Mapowanie:
Sposób dostawy z Comarch ERP Optima
Dodajemy w tym polu kod transportu z Comarch ERP Optima.
UWAGA
Wybrana metoda/metody dostawy muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i dokument nie zostanie utworzony
Płatność przy odbiorze w BaseLinker
Funkcjonalność pozwala na oznaczenia w Baselinker czy koszt transportu ma mieć zaznaczony checkbox “Pobranie”
12. W jaki sposób liczone są dokumenty w Comarch ERP Optima
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
13. Kategoria dokumentu z jaką mają być przesyłanie dokumenty
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować z jaką kategorią będą pobierane zamówienia do Baselinker.
Kategoria dokumentu będzie widoczna w tym miejscu:
14. Symbol serii dokumentu z jaką mają być przesyłanie dokumenty
Funkcjonalność określa z jaką serią mają być przekazywane zamówienia z Comarch ERP Optima
Serie dokumentów można znaleźć tutaj:
15. Zaznaczanie “Klient chce fakturę”
Funkcjonalność określa oznaczenie w Baselinker czy “Klient chce fakturę”
Dostępne opcje:
a) Nie zaznaczaj pola "Klient chce fakturę"
Funkcjonalność nie będzie przekazywać oznaczenia że “Klient chce fakturę”.
b) Zaznaczaj pole "Klient chce fakturę" gdy dokument RO został przetworzony na fakturę w Comarch ERP Optima
Funkcjonalność zaznaczy pole “Klient chce fakturę” tylko wtedy gdy dokument RO został przetworzony na fakturę.
b) Zaznaczaj pole "Klient chce fakturę" gdy kontrahent w Comarch ERP Optima jest podmiotem gospodarczym
Funkcjonalność zaznaczy na zamówieniu w Baselinker “Klient chce fakturę w przypadku gdy kontrahent posiada oznaczenie podmiot gospodarczy.