Przesyłanie produktów z Comarch Optima do BaseLinker
Kod wtyczki: OPT_CAI_COM_PRD_BLK_100
Użyta wersja wtyczki: VER_STD_v108.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na synchronizację danych o produktach między programem systemu źródłowego (ERP) Comarch Optima i programem systemu docelowego (E-commerce) BaseLinker. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Wtyczka umożliwia Ci zaktualizowanie bazy produktów o nowe kartoteki w momencie, kiedy zostaną dodane w ERP. Wtyczka zapewnia by wszelkie informacje na temat kartotek były spójnie między systemami i automatycznie aktualizuje magazyn na przykład w momencie, kiedy zostało otwarte nowe konto w programie BaseLinker.
Instancje
Dla tej wtyczki dostępne są instancje. Instancja to zdublowana wtyczka, która pozwala na połączenie dwóch różnych e-commerce z jednym systemem ERP.
Więcej informacji na temat instancji |
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
3. Połączenie z BaseLinker
Pobierz token API poprzez kliknięcie przycisku kopiuj do schowka w zakładce API. Moje konto > API.
UWAGA
Podanie nieprawidłowego klucza API spowoduje brak możliwości zapisania scenariusza oraz przesłania potrzebnych danych.
4. Katalog i kategorie produktów w BaseLinker
Funkcjonalność daje nam możliwosć wyznaczenia katalogu w Baselinker, na którym będą wykonywane operacje. Weryfikacja czy produkt już istnieje w Baselinker może polegać na sprawdzaniu wszystkich kategorii tego katalogu lub jedynie tych wyznaczonych. Dodatkowo należy wskazać jedną kategorię w baselinker, w której pojawi się dodany produkt.
Podaj nazwę katalogu w BaseLinker na którym będą wykonywane operacje?
Wybieramy katalog w Baselinkrze, który będzie weryfikowany czy dany produkt z systemu ERP istnieje już w systemie docelowym.
UWAGA
Kategorie muszą być przypisane do wybranego katalogu lub być nieprzypisane do żadnego.
Dostępne opcje:
a) Chcę, by produkty były pobierane z wszystkich kategorii w podanym katalogu:
Integracja będzie weryfikować we wszystkich kategoriach, czy dany produkt istnieje w wybranym powyżej katalogu.
b) Chcę wybrać kategorie z których będą pobierane produkty:
Integracja zweryfikuje tylko produkty znajdujące się w wybranych kategoriach docelowych.
Podgląd dostępnych katalogów i kategorii znajdziemy w Baselinker produkty -> ustawienia -> katalogi/kategrie
UWAGA
Jeśli przeniesiesz już wcześniej przesłany produkt do innej ktegorii w BaseLinkerze i niezostanie ona wybrana w kategoriach, z których będą poierane produkty to integracja doda jeszcze raz ten sam produkt.
Traktuj grupę produktu w Comarch ERP Optima jako kategorię produktu w BaseLinker
Integracja przesyłając produkty utworzy w BaseLinker nowe kategorie, bliźniacze do tych znajdujących się w Comarch ERP Optima.
Wybierz kategorię, w której zostaną utworzone produkty nie istniejące w BaseLinker:
Integracja przeniesie produkty z systemu ERP do wskazanej kategorii w Baselinkerze.
PAMIĘTAJ
Kategoria docelowa w Baselinkerze, w której mają zostać utworzone produkty nie może być pusta przed rozpoczęciem przenoszenia produktów. Jeśli w kategorii nie ma żadnego produktu, przed uruchomieniem wtyczki należy dodać produkt testowy. Po synchronizacji produkt testowy można usunąć.
5. Czy chcesz synchronizować warianty produktów?
Funkcjonalność pozwala na wybór pomiędzy synchronizacją jedynie podstawowych produktów lub dodatkowo ich wariantów do Baselinker.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienie domyślne)
Integracje nie zaktualizuje wariantów produktów w Baselinkerze (wariacji produktu zgrupowanego z produktem nadrzędnym w Baselinkerze)
b) Tak
Integracja będzie synchronizować również warianty produktów w systemie docelowym.
6. Czy wszystkie produkty z Comarch ERP Optima mają zostać przeniesione?
Funkcjonalność ta pozwala na filtrowanie produktów, które chcemy przesyłać do Baselinker.
Prześlij tylko produkty oznaczone jako
Dostępne opcje:
a) Produkty proste
Integracja prześle tylko produkty proste.
b) Produkty proste i usługi
Filtr obsługuje towary proste oraz usługi.
c) Produkty proste oraz złożone
Integracja przeniesie oprócz produktów prostych dodatkowo produkty złożone (skompletowane z innych towarów).
d) Przy zaznaczeniu tej opcji do BaseLinker będą przesyłane wszystkie typy produktów
Produkty o określonym typie wyfiltrowa w Comarch ERP Optima w lista zasobów
Typ konkretnego produktu można zweryfikować w handel -> lista zasobów -> pozycja cennika -> ogólne
Czy dodatkowo filtrować po statusie aktywności produktu?
Dostępne opcje:
b) Nie (przesyłaj aktywne oraz nieaktywne produkty)
Intgeracja przeniesie do Baselinkera wszystkie produkty, nie filtrując ich po statusie aktywności.
a) Tak (prześlij jedynie aktywne produkty)
Do BaseLinker będą przesyłane tylko produkty oznaczone jako aktywne w Optimie.
Aktywność produktu można włączyć/wyłączyć w Comarch ERP Optima handel -> lista zasobów -> pozycja cennika -> dodatkowe
PAMIĘTAJ
Integracja przeniesie do systemu docelowego jedynie produkty spełniające wymagania powyższych filtrów.
7. Czy chcesz usuwać niepowiązane produkty?
Integracja usunie z określonego katalogu/kategorii Baselinker produkty nie znajdujące swojego powiązanego produktu po stronie Comarch ERP Optima (wybór mapowania określamy w pkt. 11. konfiguracji).
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienie domyślne)
Integracja nie usunie z wyznaczonej kategorii w Baselinker produktów, które nie znajdują się na wyznaczonym magazynie Comarch ERP Optima.
b) Tak
Wszytkie produkty z wybranego katalogu/kategorii w Baselinker nie zmapowane według wartości wybranej w pkt.11 z wybranym magazynem w Comarch ERP Optima zostaną usunięte.
UWAGA
Wybierając TAK usunie wszystkie produkty z wybranego katalogu/kategrii z Baselinker jeśli nie znajdą swojego odpowiednika w wybranym magazynie Comarch ERP Optima.
8. Czy chcesz usuwać zduplikowane produkty?
Funkcjonalność pozwala zweryfikować oraz usuwać duplikaty produktów znajdujące się w BaseLinker.
Dostępne opcje:
a) Nie
Integracja nie będzie dokonywała weryfikacji pod kątem duplikatów produktów w BaseLinker.
b) Tak, usuń zduplikowane produkty po wskazanym polu
Integracja będzie dokonywała weryfikacji duplikatów w BaseLinker, po znalezieniu duplikatu zostanie on usunięty z BaseLinker.
opcje możliwe do wyboru:
SKU
Integracja będzie wyryfikowała SKU prduktów w BaseLinker, w poszukiwaniu duplikatów.
EAN
Integracja będzie wyryfikowała EAN prduktów w BaseLinker, w poszukiwaniu duplikatów.
Nazwa
Integracja będzie wyryfikowała nazwy prduktów w BaseLinker, w poszukiwaniu duplikatów.
UWAGA
Wybierając Tak, usuń zduplikowane produkty po wskazanym polu z systemu BaseLinker zostaną usunięte wszystkie duplikaty. Pozostawione zostaną produkty, które zostały dodane do systemu jako pierwsze.
Dane po których integracja może weryfikować duplikaty produktów zaznaczone w BaseLinker:
9. Czy chcesz filtrować produkty po wartości atrybutów?
Funkcjonalność pozwala ograniczyć zakres przesyłanych produktów do pozycji z określonymi atrybutami w katrotece towaru Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienie domyślne)
Integracja wyśle wszystkie produkty nie weryfikując filtrowania po wartości atrybutów.
b) Pobieraj z Comarch ERP Optima tylko produkty które w danym atrybucie mają określoną wartość:
Tabela mapowania atrybutów:
-
Symbol atrybutu w Comarch ERP Optima.
Wybieramy z ‘lupki’ atrybut produktu istniejący w Optimie lub wpisujemy ręcznie kod tego atrybutu z Optimy.
-
Wartość atrybutu w Comarch ERP Optima.
Wprowadzamy wartość atrybutu, który intgeracja rozpozna jako oznaczenie do synchronizacji towaru z Baselinkerem.
Dostępne atrybuty oraz ich wartości możemy zweryfikować/edytować w Comarch ERP Optima handel -> lista zasobów -> pozycja cennika -> atrybuty
PAMIĘTAJ
Wybrany atrybut musi być również dodany w kartotece towaru w zakładce 4. Atrybuty aby integracja poprawnie nałożyła filtr.
UWAGA
Tworząc nowe atrybuty produktów ich wartość jest zależna od formatu wybranego pola, tj nie wprowadzimy wartośc tekstowej jeśli pola jeśli wybraliśmy typ liczbowy atrybutu.
10. Jaką cenę chcesz użyć?
Funkcjonalność umożliwia wybór istniejącego cennika w Comarch ERP Optima. Cena we wskazanym cenniku będzie przesłana razem z produktem do BaseLinker. BaseLinker udostępnia tylko jedno miejsce na cenę.
Listę dostępnych cenników znajdziemy w Comarch ERP Optima handel -> lista zasobów -> pozycja cennika lub ogólne -> cennik
UWAGA!
Należy wprowadzić dokładną nazwę ceny z Optimy, znaczenie ma tutaj również wielkość liter i znaki specjalne.
11. W jaki sposób chcesz powiązać produkty z Comarch ERP Optima z produktami w magazynie BaseLinker?
Funkcjonalność ta pozwala integracji na odnalezienie produktów w systemie docelowym i źródłowym.
Powiąż kartotekę produktu z Comarch Optimą na podstawie następującego mapowania:
Dostępne opcje:
b) Po stronie BaseLinker
W Comarch ERP Optima potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece towaru.
a) W Comarch ERP Optima
Potrzebne informacje możesz znaleźć w Comarch ERP Optima handel -> zasoby -> pozycja cennika.
W Baselinker te dane znajdziesz w produkty -> lista produktów -> produkt.
UWAGA
Wartości w wybranym mapowaniu muszą mieć identyczną zawartość, ponieważ w innym wypadku integracja nie odnajdzie i nie powiąże ze sobą dwóch produktów. Może to również skutkować dublowaniem się towarów!
PAMIĘTAJ
SKU w Baselinker jest odpowiednikiem KOD w Comarch ERP Optima.
12. Jakie zadania chcesz wykonać w trakcie synchronizacji produktów?
Funkcjonalność ta pozwala na wybór jakie wartości z kartoteki produktu w Comarch ERP Optima mają być przesyłane/aktualizowane do Baselinker.
Dostępne opcje:
a) Dodaj produkty (zazwaczając rozwija się lista rozszerzona)
- Dodaj zdjęcie
Integracja prześle zdjęcia przy synchornizacji (maksymalnie do 2MB wielkości w formatach PNG, JPG lub GIF).
- Dodaj wagę
Integracja prześle wagi produktów.
- Dodaj opis
Integracja prześle opis produktów.
- Dodaj EAN
Integracja prześle EAN produktów.
- Dodaj pole dodatkowe
Integracja prześle pole dodatkowe produktów, które znajdują się w Comarch ERP Optima.
PODPOWIEDŹ
Wymaga konfiguracji w pytaniu Przenieś atrybuty własne do BaseLinker zgodnie z mapowaniem.
- Dodaj parametry
Opcja doda parametry produkty, które znajdują się w Comarch ERP Optima.
PODPOWIEDŹ
Wymaga konfiguracji w pytaniu Przenieś atrybuty własne do BaseLinker zgodnie z mapowaniem.
- Dodaj lokalizacje
Opcja doda parametry produkty, które znajdują się w Comarch ERP Optima.
PODPOWIEDŹ
Wymaga konfiguracji w pytaniu Przenieś atrybuty do BaseLinker zgodnie z mapowaniem.
- Dodaj producenta
Integracja prześle producenta produktu
- Dodaj wysokość
Integracja prześle wysokość produktu
- Dodaj szerokość
Integracja prześle szerokość produktu
- Dodaj długość
Integracja prześle długość produktu
b) Aktualizuj produkty (zazwaczając rozwija się lista rozszerzona)
- Aktualizuj nazwy produktów
Integrcja przy odnotowaiu zmiany w nazwie produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go na BaseLinker.
- Aktualizuj zdjęcia
Integracja przy odnotowaniu zmiany w zdjęciach produktów po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje je na BaseLinker (Obowiązują te same limity co w przypadku przesyłania zdjęć - 2MB wielkości oraz formaty JPG, PNG, GIF)
- Aktualizuj EAN
Integracja przy odnotowaniu zmiany w EAN produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje je na BaseLinker.
- Aktualizuj Symbole produktów
Integracja przy odnotowaniu zmiany symbolu produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go na BaseLinker.
- Aktualizuj pola dodatkowe
Integracja przy odnotowaniu zmiany pola dodatkowego produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go na BaseLinker
PODPOWIEDŹ
Wymaga konfiguracji w pytaniu Przenieś atrybuty własne do BaseLinker zgodnie z mapowaniem.
- Aktualizuj parametry
Integracja przy odnotowaniu zmiany parametrów produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go na BaseLinker.
PODPOWIEDŹ
Wymaga konfiguracji w pytaniu Przenieś atrybuty własne do BaseLinker zgodnie z mapowaniem.
- Aktualizuj lokalizacje
Integracja przy odnotowaniu zmiany danych w polu lokalizacja produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go na BaseLinker
PODPOWIEDŹ
Wymaga konfiguracji w pytaniu Przenieś atrybuty własne do BaseLinker zgodnie z mapowaniem.
- Aktualizuj wagę produktów
Integracja przy odnotowaniu zmiany wagi produktu po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go na BaseLinker.
- Aktualizuj opisy produktów
Integracja przy odnotowaniu zmiany w opisie po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje go do BaseLinker.
- Aktualizuj wysokość
Integracja przy odnotowaniu zmiany w wysokości po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje ją do BaseLinker.
- Aktualizuj szerokość
Integracja przy odnotowaniu zmiany w szerokości po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje ją do BaseLinker.
- Aktualizuj długość
Integracja przy odnotowaniu zmiany w długości po stronie Comarch ERP Optima zaktualizuje ją do BaseLinker.
PAMIĘTAJ
Aktualizacja produktu nastąpi dopiero kiedy intgeracja odnotuje zmianę wybranej wartości po stronie Comarch ERP Optima.
13. Przenieś atrybuty zgodnie z mapowaniem
Funkcjonalność pozwala na przeniesienie atrybutu z Comarch ERP Optima do wybranego pola dodatkowego w Baselinker.
Tabela mapowania przenoszenia atrybutów:
-
Pole w Comarch ERP Optima.
Wybieramy z ‘lupki’ atrybut istniejący w Optimie lub wpisujemy ręcznie kod tego atrybutu.
-
Typ pola w BaseLinker
Wybieramy typ pola BaseLinker. Do wyboru:
- Pole dodatkowe
- Parametr
-
Lokalizacja
-
Warość pola w BaseLinker
Wybieramy z ‘lupki’ nazwę pola dodatkowego w Baselinkerze, do którego przenoszony ma być atrybut.
Pola dodatkowe możemy edytować w Baselinker produkty -> ustawienia -> pola dodatkowe
UWAGA
Aby pola były przenoszone zaznacz odpowiednie opcję w pytaniu **Jakie zadania chcesz wykonać w trakcie synchronizacji produktów**.