Przesyłanie zamówien z Shoper do Subiekt GT
Kod wtyczki: SHR_CAI_COM_ORD_SGT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v149.0
Co powinieneś wiedzieć na początku ?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Subiekt GT na bazie zamówienia w Shoper. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) Shoper.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (ZK), posiada funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami oraz możliwość stworzenia nowych kartotek gdy nie zostaną odnalezione. Opcjonalnie wtyczka może od razu generować i drukować dokumenty sprzedaży. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w Shoper. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w Shoper.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
5. Połączenie z Shoper
Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.
UWAGA
Adres sklepu musi zaczynać się od https:// zaś login i hasło koniecznie musi być z pełnymi uprawnieniami administratora.
6. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w Shoper i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Subiekt GT (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku lub wybranie ich z lupki. Integracja tworząc dokument w Subiekt GT wpisze w numer oryginału wartość B_NumerZamówienia.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w Ustawienia -> Obsługa zamówień -> Statusy zamówień i najechanie na niego kursorem.
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shoper po API.
7. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, poprawnie przeniesionym do Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w Shoper po utworzeniu dokumentu w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na Shoper.
b) Ustaw status
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Opcje zaawansowane:
c) Zgodnie z tabelą
Funkcjonalność ta pozwala ustawienie mapowania tak, aby z wybranego statusu przenosić zamówienia do danego statusu.
Status A -> Status B
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
8. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, które nie mogą być przeniesione do Subiekt GT np. nie odnaleziono powiązanego towaru?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku kartoteki towaru w trakcie tworzenia dokumentu w Subiekt GT przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
Opcje zaawansowane:
c) Zgodnie z tabelą
Funkcjonalność ta pozwala ustawienie mapowania tak, aby z wybranego statusu przenosić zamówienia do danego statusu.
Status A -> Status B
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, w momencie braku stanu towaru w Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku stanu magazynowego towaru w trakcie tworzenia dokumentu w Subiekt GT przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
10. Zamówienia z jakich statusów w Shoper, mają być usunięte z Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala usunąć zamówienia z Subiekt GT z określonym statusem w Shoper.
Dostępne opcje:
a) Nie usuwaj zamówień
Domyślne działanie, integracja nie będzie usuwać zamówień.
b) Usuń zamówienia z Subiekt GT znajdujące się w statusie / statusach
Integracja będzie usuwać zamówienia z Subiekt GT, znajdujące się w określonych statusach.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 6. w statusach do procesowania
-
Dodatkowo zmień ich status w Shoper na
Opcja ta pozwala ustawić status do którego mają trafiać zamówienia po usunięciu dokumentu z Subiekt GT.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
11. Którym zamówieniom chcesz zmienić w Subiekcie GT status rezerwacji stanu na “brak rezerwacji”?
Funkcjonalność ta pozwala zmienić status rezerwacji w dokumencie w Subiekt GT w zależności od określonego statusu w Shoper.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu dokumentu w Subiekt GT
Integracja nie będzie zmieniać statusu rezerwacji zamówień w Subiekt GT.
b) Zamówieniom znajdującym się w Shoper w statusie / statusach
Integracja będzie usuwać rezerwację towaru z zamówień z Subiekt GT, znajdujących się w określonych statusach.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 6. w statusach do procesowania
-
Dodatkowo zmień ich status w Shoper na
Opcja ta pozwala ustawić status, do którego mają trafiać zamówienia po usunięciu rezerwacji z dokumentu z Subiekt GT.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
12. Dla zamówień z jakiego statusu w Shoper, wystawić korektę faktury/zwrot detaliczny w Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala na tworzenie zwrotów/korekt dokumentów w Subiekt GT bazując na zmodyfikowanym zamówieniu w Shoper. Modyfikacja zamówienia musi polegać na zmianie ceny/ilości produktu znajdującego się na zamówieniu, nie może być to usunięcie produktu.
Dostępne opcje:
a) Nie rób korekt
Integracja nie będzie generować korekt lub zwrotów do dokumentów sprzedaży.
b) Rób korekty/zwroty deteliczne w Subiekt GT na podstawie statusu / statusów w Shoper
Integracja będzie tworzyć korekty lub zwroty do dokumentów sprzedaży zgodnie z utworzonym mapowaniem statusów.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 6. w statusach do procesowania
-
Dodatkowo zmień ich status w Shoper na
Opcja ta pozwala ustawić status, do którego mają trafiać zamówienia po utworzeniu korekty dokumentu z Subiekt GT.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
13. Drukuj wcześniej stworzony dokument z Subiekt GT, na podstawie statusu w Shoper?
Funkcjonalność ta pozwala na drukowanie wcześniej utworzonego w Subiekt GT dokumentu na podstawie określonego statusu w Shoper
Dostępne opcje:
a) Nie drukuj dokumentu
Integracja nie będzie drukować wcześniej wygenerowanych dokumentów.
b) Drukuj dokument z Subiekt GT na podstawie statusu / statusów w Shoper
Integracja będzie drukować wcześniej stworzony w Subiekt GT dokument na podstawie wybranego statusu.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 6. w statusach do procesowania
-
Dodatkowo zmień ich status w Shoper na
Opcja ta pozwala ustawić status, do którego mają trafiać zamówienia po wydrukowaniu wcześniej utworzonego dokumentu z Subiekt GT.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
14. Jakie dokumenty w Subiekt GT mają być tworzone?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Subiekt GT podczas procesowania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Zamówienia ZK
Integracja utworzy dokument zamówienie od klienta, który może później posłużyć do utworzenia dokumentu sprzedaży
b) Paragony lub faktury VAT na żądanie klienta (klient uzupełnił pole NIP w zamówieniu)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, jakie dane uzupełnił klient na zamówieniu w Shoper. Przy uzupełnionym numerze NIP w zamówieniu, integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.
c) Paragony
Integracja utworzy zawsze paragon, niezależnie od opcji zaznaczonej w Shoper.
d) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT, niezależnie od opcji zaznaczonej w Shoper. Wymaga ona wyłączonej weryfikacji NIP w Subiekt GT, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.
e) Faktury Marża
Integracja utworzy zawsze fakturę Marża, niezależnie od opcji zaznaczonej w Shoper.
f) Zamówienia zaliczkowe
Integracja utworzy zawsze zamówienia zaliczkowe, niezależnie od opcji zaznaczonej w Shoper.
g) Zgodnie z Tabelą
Pozwala na utworzenie mapowania tak, aby tworzyć dany rodzaj dokumentu z danego statusu np.
Status A -> Zamówienia ZK
Status B -> Paragony lub faktury
Status C -> Paragony
Status D -> Faktury VAT
Status E -> Faktury Marża
Status F -> Zamówienia zaliczkowe
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
Przy tworzeniu zamówień stwórz dodatkowo dokument WZ?
Ta opcja pozwala przy tworzeniu dokumentu w Subiekt GT, dodatkowo utworzyć dokument WZ
a) Nie
b) Tak
Przy tworzeniu paragonów imiennych stwórz dodatkowo dokument Faktura Detaliczna?
Ta opcja pozwala przy tworzeniu dokumentu w Subiekt GT, dodatkowo utworzyć dokument Faktury detalicznej
a) Nie
b) Tak
Przy tworzeniu paragonów - jaki typ paragonu utworzyć?
Ta opcja pozwala przy tworzeniu dokumentu w Subiekt GT, wybrać rodzaj tworzonego dokumentu paragon
a) Imienny
b) Zwykły
Czy dokonać rezerwacji towaru dla Zamówienia ZK?
Ta opcja pozwala przy tworzeniu dokumentu ZK w Subiekt GT, określić wykonywanie rezerwacji towaru
a) Tak
b) Nie
Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka data ma widnieć na tworzonych przez integrację zamówieniach w Subiekt GT
a) Data zamówienia z Shoper
b) Data utworzenia dokumentu w Subiekt GT
Opcje zaawansowane:
Co zrobić z zamówieniem w przypadku braku stanów?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka data ma widnieć na tworzonych przez integrację zamówieniach w Subiekt GT
a) Stwórz dokument z wycofanym skutkiem magazynowym
b) Stwórz dokument z odłożonym skutkiem magazynowym
PAMIĘTAJ
Do tworzenia dokuemntów z odłożonym skutkiem magazynowym, wymagany jest dodatek niebieski PLUS w Subiekt GT
c) Nie twórz dokumentu
15. Drukowanie dokumentów w Subiekt GT
Funkcjonalność ta pozwala ustawić drukowanie tworzonych dokumentów. Jest to uproszczona forma funkcjonalności z wtyczki “Masowe Generowanie FS/PAI z ZK w Subiekt GT na zmianę statusu zamówienia w Shoper”. Do drukowania dokumentów na drukarce standardowej używana jest domyślna drukarka systemu Windows na stanowisku, gdzie zainstalowany jest integrator. W przypadku drukarki fiskalnej wpisujemy lub wybieramy drukarkę fiskalną z modułu Kasiarz GT wchodzącego w skład pakietu Insert GT.
a) Chcę drukować wystawione dokumenty
Opcja ta powinna być zaznaczona jeśli chcemy drukować dokumenty generowane przy użyciu tej wtyczki.
b) Dodatkowo chcę fiskalizować paragony na drukarce fiskalnej
Opcja ta pozwala dodatkowo fiskalizować paragony oprócz standardowego drukowania faktur VAT lub zamówień ZK.
Mapowanie:
Status w Shoper
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
Nazwa wzorca faktury
Ta opcja pozwala na wybranie z jakiego wzorca wydruku integracja ma korzystać podczas drukowania faktury VAT. Nazwę wzorca wydruku możemy znaleźć w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola
Nazwa wzorca paragonu
Ta opcja pozwala na wybranie z jakiego wzorca wydruku integracja ma korzystać podczas drukowania paragonu lub paragonu imiennego. Nazwę wzorca wydruku możemy znaleźć w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola
Nazwa wzorca zamówienia
Ta opcja pozwala na wybranie z jakiego wzorca wydruku integracja ma korzystać podczas drukowania zamówienia. Nazwę wzorca wydruku możemy znaleźć w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola
Nazwa drukarki fiskalnej
Ta opcja pozwala na wybranie jaka drukarka fiskalna będzie używana podczas wykonywania wydruku fiskalnego utworzonego paragonu. Nazwę drukarki wybieramy z Kasiarz GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola
PODPOWIEDŹ
W przypadku połączenia drukarki sieciowo poprzez Kasiarz GT wiele czynników środowiskowych może wpływać na dostępność drukarki fiskalnej przez moduł Sfera. Jeśli wystąpi problem z połączeniem z drukarką zalecamy skorzystanie z dodatkowego oprogramowania od Insert - Serwer Urządzeń Zewnętrznych(SUZ).
SUZ można pobrać w tym miejscu.
16. Licencja SFERA
Ta integracja wymaga aktywnej licencji rozszerzenia “Sfera”, które pozwala na integrowanie systemu Subiekt GT z zewnętrznymi programami.
Status licencji Sfera można z dowolnego ekranu w Subiekt GT. W tym celu klikamy w ikonę.
Sfera posiada również 14 dniowy okres testowy, który można aktywować w dowolnym momencie.
17. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień Shoper?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
c) Nie nadpisuj cen systemy ERP
Integracja wykorzysta domyślny rodzaj ceny dla towaru w systemie Subiekt GT.
- Dla towarów oznaczonych “Towar sprzedawany przez wartość” zamiast ceny i ilości ustaw tylko wartość
Ta opcja pozwala zmienić sposób liczenia ceny produktu w przypadku, gdy towary sprzedawane są na podstawie wartości towaru, a nie standardowo w oparciu o cenę i ilość.
18. Jak chcesz przetwarzać stawki VAT produktów?
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie w jaki sposób integracja ma ustawiać stawkę VAT dla poszczególnych towarów na zamówieniu.
Dostępne opcje:
a) Zastosuj stawkę VAT z zamówienia w Shoper
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jaka widnieje przy produkcie na zamówieniu w Shoper.
b) Ustawiaj VAT zgodnie z ustawieniami w systemie ERP
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jaka domyślnie widnieje w kartotece towaru w Subiekt GT.
c) Przypisuj stawki VAT zgodnie z ustawieniami mapowania
Ta opcja pozwala na utworzenie mapowania stawki VAT dla poszczególnych warunków np. kraju.
Mapowanie:
Obsługa dla
Ta opcja pozwala wybrać dla jakiej pozycji tworzymy mapowanie w danym wierszu. Do wyboru jest “Produktu” lub “Transportu”.
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania. Jeśli chcemy przypisywać stawkę VAT dla transportu to mapowanie powinno wyglądać w następujący sposób:
Symbol VAT w Subiekt GT
Wpisujemy symbol stawki VAT jaka ma być ustawiona w Subiekt GT. Stawka VAT musi istnieć w Subiekt GT. Dostępne stawki VAT znajdziemy w Konfiguracji w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
Wartość VAT w Shoper
Wpisujemy stawkę VAT widniejącą na zamówieniu w Shoper. Możliwe jest wpisanie wartości “*“ aby dany wiersz dotyczył każdej stawki VAT i warunkowany był np. kodem kraju w dalszym mapowaniu.
Pole w Shoper
Wartość pola w Shoper
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
- Czy chcesz podzielić dostawę na odrębne stawki VAT
Ta opcja pozwala uruchomić rozbijanie stawek VAT dla kosztów transportu. Rozbijanie stawek VAT pozwala na proporcjonalne podzielenie kosztów transportu na różne stawki VAT w przypadku, gdy na zamówieniu znajdują się towary z różną stawką VAT np. 23% i 8%.
19. Dokumentom tworzonym w Subiekt GT ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala stworzyć mapowanie, które ustawi wskazaną kategorię na dokumencie w trakcie procesowania.
Mapowanie:
ID statusu z Shoper
- Id statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
Nazwa kategorii z Subiekt GT
Wprowadzamy istniejącą kategorię z Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
- Jeśli nie uda się ustalić kategorii na podstawie powyższego mapowania to
Jeśli mapowanie nie powiedzie się to możliwe jest ustawienie kategorii zapasowej
Pozostaw domyślną kategorie
Ustawiona zostanie domyślna kategoria dokumentu
Ustaw na
Można wybrać jedną kategorię zapasową, należy wprowadzić jej nazwę
UWAGA
Ustawiona kategoria musi być utworzona w Subiekt GT
20. Dokumenty tworzone w Subiekt GT podpisz
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie jaką wartością mają być podpisywane dokumenty tworzone integracją. Sfera pozwala na wprowadzenie dowolnego podpisu w dowolnym formacie nawet jeśli podpis nie istnieje w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Podpisem domyślnym np. użytkownikiem służącym do tworzenia zamówienia
Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w konfiguracji integratora.
b) Następującym podpisem
Integracja wykorzysta podpis wpisany w to pole. Nie musi istnieć w Subiekt GT.
c) Przypisz osobę w zależności od statusu zamówienia
Integracja podpisze dokumenty zależnie od określonego statusu zamówienia
Mapowanie:
ID statusu zamówienia
Ta opcja pozwala wybrać dla jakiego statusu Shoper integracja będzie podpisywała zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
Osoba
Ta opcja pozwala wybrać osobę, która będzie pospidywała dokument dla wcześniej wybranego statusu
21. Czy chcesz aktualizować osobę przypisaną do dokumentu w Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala aktualizować osobę wystawiającą na dokumencie
Dostępne opcje:
a) Nie aktualizuj osoby przypisanej do dokumentu
Integracja nie będzie aktualizować osoby przypisanej do dokumentu.
b) Aktualizuj przypisana osobę w zależności od statusu zamówienia
Integracja będzie aktualizować osobę wystawiającą zależnie od podanego statusu zamówienia.
Mapowanie:
ID statusu zamówienia
Ta opcja pozwala wybrać dla jakiego statusu Shoper integracja będzie podpisywała zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
Osoba
Ta opcja pozwala wybrać osobę, która będzie przypisana dla dokumentu w Subiekt GT
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
22. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w Shoper na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Powiąż stałego, zawsze tego samego kontrahenta
Integracja zawsze przypisze tworzony dokument do jednego ustalonego kontrahenta.
b) Zawsze twórz kontrahenta jednorazowego
Integracja zawsze utworzy kontrahenta jednorazowego.
Kontrahent jednorazowy posiada ograniczoną ilość informacji w Subiekt GT i nie tworzy pełnego wpisu na bazie
c) Zawsze twórz nową kartotekę kontrahenta
Integracja zawsze utworzy nową kartotekę kontrahenta. Bez włączonej autonumeracji kontrahentów wybranie tej opcji może prowadzić do powielania kontrahentów i w efekcie blokowania symboli kontrahentów.
Kartoteka kontrahenta posiada pełne dane kontrahenta i tworzy pełnoprawny wpis na bazie
b) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania:
Tutaj ustawiamy w jaki sposób integracja ma znajdywać naszych kontrahentów na bazie danych w Nexo. Możemy dodać wiele kombinacji mapowań.
Mapowanie:
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w Shoper
Wybieramy, które pole z zamówienia w Shoper ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
- Telefon
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- NIP
- Identyfikator zamówienia
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Shoper.
- Symbol
- Nazwa
- Pełna nazwa
- Regon
- email
- P. Własne 1
- P. Własne 2
- P. Własne 3
- P. Własne 4
- P. Własne 5
- P. Własne 6
- P. Własne 7
- P. Własne 8
- Telefon
- NIP
- Fax
- GG
- Skype
- Opiekun
W momencie kiedy kontrahent nie zostanie odnaleziony w Subiekt GT:
a) Nie rób nic(zamówienie zostanie pominięte)
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówienia.
b) Utwórz kartotekę kontrahenta stałego
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.
c) Utwórz kartotekę kontrahenta jednorazowego
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie kartoteki kontrahenta jednorazowego.
Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz aktualizować w Subiekt GT:
a) Nie aktualizuj żadnych danych
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.
c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.
W momencie tworzenia kontrahenta jednorazowego jakie dane ma posiadać w Subiekt GT
Opcja ta pozwala zdecydować jakie dane ma posiadać tworzony kontrahent jednorazowy.
a) Dane dostawy
b) Dane faktury
Co ma się znaleźć w symbolu kontrahenta w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala wybrać jaka wartość ma znajdować się w symbolu tworzonej kartoteki kontrahenta w Subiekt GT
- Symbol z Subiekta GT(autonumeracja)
PAMIĘTAJ
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT
- Login
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- NIP
- Identyfikator zamówienia
- Własna numeracja
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.”%}
Jaką akcję wykonać jeśli nadawany symbol istnieje już w bazie Subiekt GT?
Jeśli symbol już istnieje w bazie Subiekt GT można wybrać zapasowy sposób nadawania symbolu.
a) Użyj autonumeracji jeżeli jest dostępna
PAMIĘTAJ
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT
b) Wygeneruj losowy symbol
c) Nadaj numeryczny prefiks
Co ma się znaleźć w polu Skype w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala umieścić numer zamówienia w polu Skype w Subiekt GT
b) Nic
c) Numer zamówienia
Czy chcesz wydzielić adres dostawy i dane do faktury, jako dwie osobne kartoteki kontrahentów (Odbiorca, płatnik) w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala stworzyć oddzielne kartoteki kontrahenta dla odbiorcy zamówienia oraz opłacającego zamówienie.
a) Tak
b) Nie
Czy dla klientów fizycznych zaznaczyć opcję “Odbiorca detaliczny” w kartotece kontrahenta?
Opcja ta ustawi pole odbiorca detaliczny jeśli kontrahent jest osobą prywatną
a) Tak (Domyślne)
b) Nie
Przypisz do kontrahenta źródło pozyskania
Ta opcja pozwala przypisać do kontrahenta źródło pozyskania
PAMIĘTAJ
Źródło musi istnieć w Subiekt GT
Mapuj grupy kontrahentów po wybranym polu zamówienia
Mapowanie:
Pole z Shoper
- Kod kraju nadawcy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Kod kraju odbiorcy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Symbol waluty
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper
- ID statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
Wartość pola
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania
Nazwa grupy w Subiekt GT
Wprowadzamy nazwę grupy z Subiekt GT
Podaj domyślną grupę którą nadawać kontrahentom, pozostaw puste aby użyć domyślnej
Ta opcja pozwala przypisać wybraną grupę Subiekt GT jako grupę domyślną kontrahenta
23. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w Shoper na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Zawsze twórz usługę jednorazową
Integracja zawsze utworzy usługę jednorazowa bez sprawdzania stanów magazynowych.
b) Powiąż kartotekę produktu z Subiekt GT na podstawie następującego mapowania:
Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania.
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w Shoper
Wybieramy, które pole z zamówienia w Shoper ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
- Kod produktu
- Nazwa
- Kod kreskowy
- Kod BLOZ12
- Kod BLOZ7
- Kod 39
- Kod ISBN
- Koszt KGO
- Kod producenta
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Shoper na karcie produktu.
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Shoper.
- Nazwa
- Symbol
- Podstawowy kod kreskowy
- Pełna charakterystyka
- Pole Własne 1
- Pole Własne 2
- Pole Własne 3
- Pole Własne 4
- Pole Własne 5
- Pole Własne 6
- Pole Własne 7
- Pole Własne 8
- Symbol u dostawcy
- Dodatkowy kod kreskowy
- Kod dostawy
- Kod PLU
W momencie kiedy produkt nie zostanie odnaleziony w Subiekt GT
Opcja ta pozwala zdecydować, co integracja ma zrobić, w przypadku braku odnalezienia powiązania produktu pomiędzy zamówieniem Shoper a kartotekami Subiekt GT
a) Nie rób nic(zamówienie zostanie pominięte)
Nie odnalezienie produktu w bazie Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówienia.
b) Utwórz usługę jednorazową
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT usługi jednorazowej z danymi produktu z zamówienia Shoper.
c) Utwórz kartotekę towaru
Nie odnalezienie towaru w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki towaru.
W momencie kiedy produkt jest kompletem w Subiekt GT:
a) Nie montuj kompletu i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT doda go bez montowania w Subiekt GT
b) Montuj komplet w Subiekt GT i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT zmontuje go w Subiekt GT i doda na zamówienie
c) Rozbij komplet na poszczególne składniki i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT rozbije go na składniki i doda na zamówienie
UWAGA
W momencie wyboru Nie montuj kompletu komplet musi być już zmontowany w Subiekt GT.
Wybieraj towar z największym stanem w Subiekt GT:
W przypadku odnalezienia według mapowania dwóch produktów zostanie wybrany produkt zależnie od wybranej opcji.
a) Nie, wybieraj pierwszy produkt z góry
b) Tak, wybieraj produkt o najwyższym stanie
UWAGA
Funkcjonalność zadziała kiedy w systemie znajdują dwa lub więcej towary o takim samym symbolu, kodzie kreskowym, nazwie etc.
W momencie dodawania poszczególnych składników zamiast ceny 0 zł użyj 1zł:
a) Nie (każdy produkt będzie miał cenę 0 zł)
b) Tak (każdy produkt będzie miał cenę 1 zł)
Czy stosować rabaty na produkty?
Jeśli zamówienie lub kontrahent posiada przypisany rabat to jego wartość zostanie naniesiona na zamówienie w Subiekt GT
a) Tak (będą przesyłane z wysokością rabatu, wartość domyślna)
b) Nie (będą przysłane z pominięciem wysokości rabatu)
24. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na zamówieniach w Subiekt GT
Nazwy usługi muszą być dodane w Subiekt GT w “Towarach i usługach”
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia
b) Dodaj jako usługę jednorazową o nazwie
Integracja doda za każdym razem usługę jednorazową o tej samej nazwie zdefiniowanej w tym punkcie
c) Wykorzystaj zawsze usługę stałą o symbolu
Integracja doda za każdym razem usługę istniejącą w Subiekt GT
d) W zależności od usługi transportu w zamówieniu Shoper ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Subiekt GT
Integracja przetworzy koszty transportu według stworzonego mapowania transportu z Shoper do kartoteki wybranej usługi w Subiekt GT.
Mapowanie:
Usługa transportu z Shoper
Podajemy nazwę transportu z zamówień w Shoper. Nazwę możemy wpisać ręcznie, lub skorzystać z niebieskiej lupki, która pobiera transport z zamówień z Shoper z ostatnich 7 dni.
Transport w Subiekt GT
Podajemy nazwę transportu z Subiekt GT. Transport musi być dodany jako kartoteka usługi w towarach w Subiekt GT
W momencie kiedy usługa transportu nie zostanie zmapowana, jako usługę dodaj nazwę transportu z karty zamówienia w Shoper:
Ta opcja pozwala przepisać 1:1 transport z karty zamówienia z Shoper, jeśli mapowanie nie zostanie spełnione
Czy w przypadku tworzenia usług jednorazowych chcesz dodać symbol stawki VAT do nazwy?
Ta opcja pozwala na modyfikację nazwę usługi jednorazowej transportu o wartość stawki VAT np. Transport 23%
a) Nie
b) Tak
Czy chcesz dodać usługę transportową jeśli jej koszt wynosi 0 zł?
Ta opcja pozwala pominąć usługę transportową, jeśli dostawa na zamówieniu jest darmowa.
a) Nie
b) Tak
Nie dodawaj usługi transportowej dla wartości pól
Funkcjonalność ta pozwala wykluczyć dodawanie usługi transportowej dla zamówień w Shoper, spełniających określony warunek.
Mapowanie:
Nazwa pola w Shoper
- Status zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
Wartość pola
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania
25. Przypisywanie flagi dokumentu na podstawie metody dostawy w Shoper
Funkcjonalność ta pozwala oznaczyć dokument w Subiekt GT określoną flagą zależnie od transportu na zamówieniu w Shoper
Mapowanie:
Metoda transportu w Shoper
Podajemy nazwę transportu z zamówień w Shoper. Nazwę możemy wpisać ręcznie lub skorzystać z niebieskiej lupki, która pobiera metodę dostawy z zamówień z Shoper z ostatnich 7 dni.
Nazwa flagi własnej w Subiekt GT
Podajemy dokładną nazwę flagi z Subiekt GT.
26. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w Shoper na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Gotówka
b) Karta
Dostępne metody płacenia kartą dostępne są w słownikach w zakładce “Płatność kartą przy sprzedaży”
c) Kredyt
Dostępne metody płatności kredytowej odnaleźć można w słownikach w zakładce “Płatności kredytowe”
d) Przelew
e) Kredyt kupiecki
Terminy kredytów kupieckich dostępne są w zakładce płatności kredytowe
f) Zgodnie z poniższą tabelą
Ta opcja pozwala zdecydować, który warunek będzie sprawdzany na zamówieniu w Shoper w trakcie przetwarzania płatności z zamówień w Shoper na dokumenty w Subiekt GT.
- Do mapowania użyj statusu zamówienia w Shoper
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
- Do mapowania użyj metody płatności w Shoper
Metodę płatności można sprawdzić na karcie zamówienia w Shoper
- Pobranie
Zaznaczamy checkbox, jeśli dana metoda płatności jest płatnością pobraniową
- Do mapowania użyj metody transportu
Sposób transportu można sprawdzić na karcie zamówienia w Shoper
Mapowanie:
Pole w Shoper
Wpisujemy wartość zależnie od wybranego warunku w opcjach wyżej
Metoda płatności z Subiekt GT
Wybieramy rodzaj płatności oraz nazwę płatności z Subiekt GT
- Gotówka
- Karta
- Kredyt
- Przelew
- Kredyt kupiecki
Opcje zaawansowane:
-
Dodatkowo chcę przypisywać rachunek bankowy dla dokumentu na podstawie następującego mapowania
Mapowanie:
Status w Shoper
- ID statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
Nazwa rachunku w Subiekt GT
Wybrany rachunek musi istnieć w Subiekt GT. Dostępne rachunki można sprawdzić w słownikach w Subiekt GT.
27. Jak chcesz przetwarzać waluty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować w jaki sposób integracja ma przetwarzać zamówienia w obcej walucie. Do przeliczania zamówień według kursu walut potrzebny jest aktywny abonament Subiekt GT, który pozwala korzystać z aktualizacji biznesowych.
Dostępne opcje:
a) Pozostaw domyślną
Integracja pozostawi zamówienie w oryginalnej walucie zamówienia.
b) Przelicz na PLN
Integracja przeliczy zamówienie na PLN
PAMIĘTAJ
Waluta inna niż PLN zostanie przeliczona według aktualnego kursu jeżeli w Subiekt GT jest aktywowany abonament na ulepszenia.
Tabela kursu walut dostępna jest w słownikach Subiekt GT
28. Jaka ma być pobierana data kursu waluty?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać z jakiego dnia będzie pobierany kurs walut w przypadku przeliczania zamówień. Wybranie zbyt odległej daty kursu walut może powodować problemy z wartością zamówienia.
Dostępne opcje:
a) Data zapisu dokumentu (domyślnie)
Wybrana będzie data z dnia, w którym integracja procesuje zamówienie
b) Dzień poprzedzający datę złożenia zamówienia w Shoper
Wybrana będzie data o dzień wcześniej niż data złożenia zamówienia w Shoper
c) Dzień poprzedzający datę zapisu dokumentu
Wybrana będzie data o dzień wcześniej niż data zapisu dokumentu w Subiekt GT
29. Wskaż symbole magazynów na których ma zostać wykonane przesunięcie
Funkcjonalność ta pozwala ustawić przesunięcie stanu magazynowego między magazynami w przypadku braku stanu na docelowym magazynie.
Dostępne opcje:
a) Nie wykonuj przesunięć
Integracja w przypadku braku stanu nie będzie wykonywać przesunięcia magazynowego
b) Przesunięcie zgodnie z mapowaniem magazynów
Mapowanie:
Skąd
Podajemy symbol źródłowego magazynu, z którego integracja ma wykonać przesunięcie
Dokąd
Podajemy symbol docelowego magazynu, na który integracja ma wykonać przesunięcie
c) Przesunięcie zgodnie z mapowaniem magazynów
Mapowanie:
Status(y) z Shoper
Wprowadzamy ID statusu Shoper, dla którego wykonane ma zostać przesunięcie
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
Skąd
Podajemy symbol źródłowego magazynu, z którego integracja ma wykonać przesunięcie
Dokąd
Podajemy symbol docelowego magazynu, na który integracja ma wykonać przesunięcie
30. Ustawianie flagi dokumentu na podstawie dostępnego stanu
Funkcjonalność ta pozwala na ustawienie flagi zależnie od dostępnego stanu magazynowego towaru
Mapowanie:
Skutek
a) Brak stanu
W przypadku braku stanu zostanie ustawiona określona flaga
b) Usługa jednorazowa
W przypadku dodania na zamówienie usługi jednorazowej do zamówienia zostanie przypisana określona flaga
Flaga
Wybieramy flagę z istniejących w Subiekt GT
31. Mapowanie pól z zamówienia do pól własnych
Funkcjonalność pozwala wysłać wartość z wybranego pola z zamówienia w Shoper, do wybranego pola własnego w Subiekt GT
Mapowanie:
Pole z zamówienia Shoper
- Numer zamówienia
- Identyfikator statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Uwagi administratora (prywatne)
- Waluta
- Metoda płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Imię i Nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
Nazwa pola własnego Subiekt GT
Wprowadzamy nazwę pola własnego, do którego chcemy wpisać wybraną wartość z zamówienia
Typ pola własnego
W tym polu określamy typ wybranego pola własnego zgodnie z wartością w Subiekt GT.
- Tekst
- Kwota
- Liczba
- Data
- Słownik
Nazwa słownika
To pole obowiązuje tylko jeśli w poprzednim punkcie wybrana została opcja “Słownik”
32. Przypisz dodatkowe prefiksy do symbolu dokumentu
Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie określonego prefiksu dokumentu w zależności od wybranego mapowania. Aby poprawnie przypisywać prefixy dokumentów należy włączyć w Subiekt GT rozszerzenie numeracji dokumentów.
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj prefiksów
Integracja nie będzie przypisywać prefiksów dokumentów
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Integracja przypisze prefiksy do dokumentów zgodnie z utworzonym mapowaniem
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zew. numer zamówienia
- Źródło zamówienia
- Identyfikator źródła zamówienia
- Informacja o źródle zamówienia
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Imię i Nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
- Klient chce fakturę
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
- Link do zamówienia
- Paczka odebrana przez kuriera
- Paczka spakowana
Wartość pola w Shoper
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania
Prefiks
Wpisujemy wybrany prefiks dokumentu.
Chcę, żeby prefiksy były przypisywane tylko dla faktur
Ta opcja pozwala ograniczyć przypisywanie prefiksów tylko do faktur tworzonych tą integracją.
33. Przypisuj rodzaje transakcji VAT na podstawie mapowania
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zew. numer zamówienia
- Źródło zamówienia
- Identyfikator źródła zamówienia
- Informacja o źródle zamówienia
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Imię i Nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
- Klient chce fakturę
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
- Link do zamówienia
- Paczka odebrana przez kuriera
- Paczka spakowana
Wartość pola w Shoper
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania
Transakcja
- Nabycie/dostawa krajowa (S)
- Import/eksport towarów (EX)
- Nabycie/dostawa UE (WDT)
- Transakcja trójstronna (WTTD)
- Import/eksport usług (EXU)
- Odwrotne obciążenie (sprzedaż) (OOS)
- Nabycie/dostawa poza terytorium kraju (SPTK)
- Odwrotne obciążenie (świadczenie usług) (OOU)
- Sprzedaż w UE na odległość (WSTO)
- Sprzedaż w UE na odległość (WSTO OSS)
34. Przypisz dodatkowe oznaczenia JPK VAT do dokumentu
Funkcjonalność ta pozwala przypisać dodatkowe oznaczenia dla JPK VAT
UWAGA
od wersji 1.63 Subiekt Gt
Dostępne opcje:
a) Nie przepisuj oznaczeń JPK VAT
Integracja będzie pomijać przypiswanie oznaczeń JPK VAT
b) Przepisuj oznaczenia JPK VAT zgodnie z mapowanie
Integracja będzie przypisywać oznaczenia JPK VAT zależnie od ustalonego mapowania
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Wszystko
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
PAMIĘTAJ
Status do przypisywania oznaczeń JPK VAT musi być tym samym statusem, z którego tworzone są dokumenty sprzedaży.
-
Kod kraju faktury
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
-
Kod kraju dostawy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
-
Waluta
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper
Wartość pola w Shoper
Wpisujemy tutaj wartość zależnie od wybranego klucza mapowania w poprzednim punkcie mapowania
Oznaczenie JPK VAT
Dostępne oznaczenia można wybrać z listy w mapowaniu.
- SW - Sprzedaż wysyłkowa poza terytorium kraju
- EE - Usługi telekomunikacyjne, nadawcze i elektroniczne
- TP - Transakcje między podmiotami powiązanymi
- TT_WNT - Transakcja trójstronna w procedurze uproszczonej - WNT
- TT_D - Transakcja trójstronna w procedurze uproszczonej - dostawa
- MR_T - Marża - usługi turystyki
- MR_UZ - Towary używane, dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie i antyki
- I_42 - Import towarów w procedurze celnej 42
- I_63 - Import towarów w procedurze celnej 63
- B_SPV - Transakcje związane ze stosowaniem bonów - art. 8a ust. 1 ustawy
- B_SPV_DOSTAWA - Transakcje związane ze stosowaniem bonów - art. 8a ust. 4 ustawy
- B_MPV_PROWIZJA - Transakcje związane ze stosowaniem bonów - art. 8a ust. 2 ustawy
- MPP - Obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności
- WSTO_EE - Sprzedaż towarów na odległość oraz usług telekom. i nadawcze (UE)
- IED - Sprzedaż przez interfejsy elektroniczne
35. Wskaż, na którym magazynie w Subiekt GT mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Subiekt GT mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji
Dostępne opcje:
a) Na jednym magazynie
Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT
b) Zgodnie z poniższa tabela
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
Mapowanie:
Status zamówienia z Shoper
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 6 scenariusza.
Magazyn z Subiekt GT
Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT
b) Zgodnie z poniższą tabelą (mapowanie na podstawie kodu kraju w zamówieniu)
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od kodu kraju zamówienia z Shoper.
Mapowanie:
Kod kraju zamówienia z Shoper
Kod kraju, z którego pochodzi zamówienie Shoper
Magazyn z Subiekt GT
Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT
36. W uwagach do dokumentu w Subiekt GT będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Subiekt GT. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
- Imię i nazwisko - Dane do faktury
- Imię i nazwisko - Dane do dostawy
- Komentarz kupującego
- Identyfikator zamówienia
- Login użytkownika
- Telefon użytkownika
- Email użytkownika
- Sposób płatności
- Kurs waluty
- Sposób dostawy
- Czy klient chce fakturę?
- Kwota wpłacona
Poszczególne elementy rozdziel znakiem
Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.
Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu