Przesyłanie zamówień z Subiekt nexo PRO do BaseLinker
Kod wtyczki: NXO_CAI_COM_ORD_BLK_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v146.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala umożliwia przesłanie zamówień z Subiekt nexo PRO do systemu BaseLinker. Dodatkowo funkcjonalność może określić, czy zamówienie jest opłacone czy nie, wybrać sposób dostawy i wybierać zamówienia wyłącznie ze zdefiniowaną flagą i magazynem.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w BaseLinker. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w BaseLinker.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z BaseLinker
Pobierz token API poprzez kliknięcie przycisku kopiuj do schowka w zakładce API. Moje konto > API.
UWAGA
Podanie nieprawidłowego klucza API spowoduje brak możliwości zapisania scenariusza oraz przesłania potrzebnych danych.
6. Połączenie z Subiekt nexo PRO
Dane do połączenia z Nexo są wpisywane w aplikacji Integratora pobieranej po sprawdzeniu i zapisaniu konfiguracji (przycisk na dole strony)
7. Parametry dokumentu w Baselinker
Funkcjonalność ta umożliwia wskazanie ID statusu, do którego zostanie przesłane zamówienie z Subiekt GT. Dodatkowo wskazujemy katalog z produktami oraz wykorzystywany magazyn po stronie BaseLinkera. Opcjonalnie możemy wybrać, czy zamówienia automatycznie mają być oznaczone jako opłacone, nieopłacone, nieopłacone gdy pobranie. Zaleca się korzystanie z niebieskich lupek w celu wybrania odpowiednich ID statusów, katalogów i magazynu.
Przykładowe uzupełnienie danych:
8. Magazyn dokumentów w Subiekt nexo PRO
Funkcjonalność umożliwia wskazanie jednego, lub wielu po przecinku, magazynów, z którego będą pobierane zamówienia do BaseLinker. Korzystając z zielonej lupki możemy wybrać magazyn(y) lub wpisując kolejno ich symbole.
9. Jak chcesz przetwarzać sposób dostawy?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób ma być przetwarzany sposób dostawy.
Mapowanie:
Nazwa sposobu dostawy w Subiekt nexo PRO
Należy wpisać ręcznie 1:1 nazwę sposobu dostawy z Subiekt nexo PRO
Płatność przy odbiorze
Opcja pozwala na wybór zaznaczenia pola “płatność przy odbiorze” dla zdefiniowanego sposobu dostawy.
10. Flaga dokumentów w Subiekt nexo PRO
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, na podstawie jakiej flagi w Subiekt nexo PRO będą identyfikowane zamówienia w celu przesłania ich do BaseLinker. Zamówienie nieoznaczone daną falgą, lub różnymi wybranymi, nie zostanie przesłane do BaseLinker.
Link do artykułu Insert: InsERT nexo – W jaki sposób korzystać z flag własnych?
11. Zaznaczanie “Klient chce fakturę”
Funkcjonalność pozwala na sposób zachowania integracji ze względu na wybór dokumentu.
Dostępne opcje:
a) Nie zaznaczaj pola "Klient chce fakturę"
Na zamówieniu w BaseLinker nie zostanie zaznaczone pole “Klient chce fakturę”.
b) Zaznaczaj pole "Klient chce fakturę"
Na zamówieniu w BaseLinker zostanie zaznaczone pole “Klient chce fakturę”.
c) Zaznaczaj pole "Klient chce fakturę" tylko gdy zamówienie w Nexo ma ustawione "Realizuj jako" na FS (Faktura VAT Sprzedaży)
Na zamówieniu w BaseLinker pole “Klient chce fakturę” zostanie zaznaczone tylko gdy zamówienie w Nexo ma ustawione “Realizuj jako” na FS (Faktura VAT Sprzedaży).
12. Czy wpisać numer zamówienia z Subiekt nexo PRO do docelowego zamówienia w BaseLinkerze?
Funkcjonalność pozwala przepisać w wybrane miejsce numer zamówienia z Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Nie
Numer nie zostanie przepisany.
b) Tak, do pola uwag.
Numer zostanie przepisany do pola uwag.
c) Tak, do pola własnego numer 1
Numer zostanie przepisany do pola własnego 1 w BaseLinker.
c) Tak, do pola własnego numer 2
Numer zostanie przepisany do pola własnego 2 w BaseLinker.
13. Przesyłaj wagę produktów z Subiekt nexo PRO
Funkcjonalność umożliwia wybór, czy waga produktu ma zostać naniesiona na kartę produktu na zamówieniu w BaseLinker.
Dostępne opcje:
a) Tak, przesyłaj wagę z kartoteki produktu
Waga z kartoteki produktu w Subiekt nexo PRO zostanie przepisana na kartę produktu w BaseLinker.
b) Nie, waga pozycji na zamówieniu wyniesie 0
Waga z kartoteki produktu w Subiekt nexo PRO nie zostanie przepisana na kartę produktu w BaseLinker.
14. Skąd pobierać adres dostawy zamówienia
Funkcjonalność umożlwia wybór, skąd pobierać adres dostawy zamówienia z Subiekt nexo PRO na kartę zamówienia w BaseLinker.
Dostępne opcje:
a) Z adresu dostawy odbiorcy zamówienia (w przypadku jego braku - z adresu kontrahenta)
b) Z adresu wybranego w polu "Adres dostawy" zamówienia
Link do artykułu Insert: Subiekt nexo – Jak dodać/wybrać inny adres dostawy na fakturze?