Przesyłanie produktów z Subiekt nexo PRO do BaseLinker
Kod wtyczki: NXO_CAI_COM_PRD_BLK_100
Użyta wersja wtyczki: VER_STD_v104.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na synchronizację danych o produktach między programem systemu źródłowego (ERP) Subiekt nexo PRO i programem systemu docelowego (E-commerce) BaseLinker. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Wtyczka umożliwia Ci zaktualizowanie bazy produktów o nowe kartoteki w momencie, kiedy zostaną dodane w ERP. Wtyczka zapewnia by wszelkie informacje na temat kartotek były spójnie między systemami i automatycznie aktualizuje magazyn na przykład w momencie, kiedy zostało otwarte nowe konto w programie BaseLinker.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny w których wtyczka ma działać(od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku Uruchom teraz w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
3. Połączenie z BaseLinker
Pobierz token API poprzez kliknięcie przycisku kopiuj do schowka w zakładce API. Moje konto > API.

UWAGA
Podanie nieprawidłowego klucza API spowoduje brak możliwości zapisania scenariusza oraz przesłania potrzebnych danych.
4. Katalog i kategorie produktów w BaseLinker
Funkcjonalność daje nam możliwosć wyznaczenia katalogu w Baselinker, na którym będą wykonywane operacje. Weryfikacja, czy produkt już istnieje w Baselinker może polegać na sprawdzaniu wszystkich kategorii tego katalogu lub jedynie tych wyznaczonych. Dodatkowo należy wskazać jedną kategorię w baselinker, w której pojawi się dodany produkt.
Podaj nazwę katalogu w BaseLinker na którym będą wykonywane operacje?
Wybieramy katalog w Baselinkrze, który będzie weryfikowany czy dany produkt z systemu ERP istnieje już w systemie docelowym.
UWAGA
Kategorie muszą być przypisane do wybranego katalogu lub być nieprzypisane do żadnego.
Dostępne opcje:
a) Chcę, by produkty były pobierane z wszystkich kategorii w podanym katalogu:
Integracja będzie weryfikować we wszystkich kategoriach, czy dany produkt istnieje w wybranym powyżej katalogu.
b) Chcę wybrać kategorie z których będą pobierane produkty:
Integracja zweryfikuje tylko produkty znajdujące się w wybranych kategoriach docelowych.
Podgląd dostępnych katalogów i kategorii znajdziemy w Baselinker produkty -> ustawienia -> katalogi/kategorie

UWAGA
Jeśli przeniesiesz już wcześniej przesłany produkt do innej ktegorii w BaseLinkerze i niezostanie ona wybrana w kategoriach, z których będą poierane produkty to integracja doda jeszcze raz ten sam produkt.
Wybierz kategorię, w której zostaną utworzone produkty nie istniejące w BaseLinker:
Integracja przeniesie produkty z systemu ERP do wskazanej kategorii w Baselinkerze.
PAMIĘTAJ
Kategoria docelowa w Baselinkerze, w której mają zostać utworzone produkty nie może być pusta przed rozpoczęciem przenoszenia produktów. Jeśli w kategorii nie ma żadnego produktu, przed uruchomieniem wtyczki należy dodać produkt testowy. Po synchronizacji produkt testowy można usunąć.
5. Czy chcesz synchronizować warianty produktów?
Funkcjonalność pozwala na wybór pomiędzy synchronizacją jedynie podstawowych produktów lub dodatkowo ich wariantów do Baselinker.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienie domyślne)
Integracje nie zaktualizuje wariantów produktów w Baselinkerze (wariacji produktu zgrupowanego z produktem nadrzędnym w Baselinkerze)
b) Tak
Integracja będzie synchronizować również warianty produktów w systemie docelowym.
6. Czy wszystkie produkty z Subiekt nexo PRO mają zostać przeniesione?
Funkcjonalność ta pozwala na filtrowanie produktów, które chcemy przesyłać do Baselinker.
Prześlij tylko produkty oznaczone jako
Dostępne opcje:
a) Pozycja do sklepu internetowego.
Integracja prześle tylko produkty oznaczone w ERP jako sklep internetowy.
b) Pozycja do sprzedaży mobilnej.
Integracja prześle tylko produkty oznaczone w ERP jako sprzedaż mobilna.
c) Pozycja do serwisu aukcyjnego.
Integracja prześle tylko produkty oznaczone w ERP jako sklep serwis aukcyjny.
d) Przesyłaj wszystkie produkty
Przy zaznaczeniu tej opcji do BaseLinker będą przesyłane wszystkie typy produktów.

PODPOWIEDŹ
Oznaczenie produktu można zweryfikować wchodząc w Asortyment -> kliknięcie 2x na produkcie -> Opis (CORRECTION)
Czy dodatkowo filtrować po statusie aktywności produktu?
Dostępne opcje:
a) Nie (przesyłaj aktywne oraz nieaktywne produkty)
Integracja prześle produkty zarówno aktyne jak i nieaktywne
b) Tak (prześlij jedynie aktywne produkty)
Integracja prześle wyłącznie produkty oznaczone jako aktywne

7. Czy chcesz usuwać niepowiązane produkty?
Integracja usunie z określonego katalogu/kategorii Baselinker produkty nie znajdujące swojego powiązanego produktu po stronie Subiekt nexo PRO (wybór mapowania określamy w pkt. 11 konfiguracji)
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienie domyślne)
Integracja nie usunie z wyznaczonej kategorii w Baselinker produktów, które nie znajdują się na wyznaczonym magazynie Subiekt nexo PRO.
b) Tak
Wszytkie produkty z wybranego katalogu/kategorii w Baselinker nie zmapowane według wartości wybranej w pkt.11 z wybranym magazynem w Subiekt nexo PRO zostaną usunięte.
UWAGA
Wybierając TAK usunie wszystkie produkty z wybranego katalogu/kategrii z Baselinker jeśli nie znajdą swojego odpowiednika w wybranym magazynie Subiekt nexo PRO PRO.
8. Czy chcesz filtrować produkty po wartości pól własnych?
Funkcjonalność pozwala ograniczyć zakres przesyłanych produktów do pozycji z określonymi polami własnymi w katrotece towaru Subiekt nexo PRO PRO.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienie domyślne)
Integracja wyśle wszystkie produkty nie weryfikując filtrowania po wartości atrybutów.
b) Pobieraj z Subiekt nexo PRO tylko produkty które w danym polu własnym mają określoną wartość:
Tabela mapowania pól własnych:
Pole własne w Subiekt nexo PRO.
Wybieramy z ‘lupki’ pole własne produktu istniejące w Subiekt nexo PRO.
Wartość pola własnego w Subiekt nexo PRO.
Wprowadzamy wartość pola własnego, który intgeracja rozpozna jako oznaczenie do synchronizacji towaru z Baselinkerem.
Dostępne pola własne oraz ich wartości możemy zweryfikować/edytować w nexo PRO wpisując w pole “Szukaj poleceń” -> Pole własne -> Asortyment -> Popraw

9. Jaką cenę chcesz użyć?
Funkcjonalność umożliwia wybór istniejącego cennika w Subiekt nexo PRO. Cena we wskazanym cenniku będzie przesłana razem z produktem do BaseLinker. BaseLinker udostępnia tylko jedno miejsce na cenę.
Listę dostępnych cenników znajdziemy w Subiekt nexo PRO po lewej stronie Polityka cenowa -> Cenniki

UWAGA!
Należy wprowadzić dokładną nazwę cennika z nexo PRO, znaczenie ma tutaj również wielkość liter i znaki specjalne.
10. Magazyny w Subiekt nexo PRO:
Funkcjonalność ta pozwala integracji na odnalezienie produktów w systemie źródłowym.
Wskaż, z którego magazynu Subiekt nexo PRO mają być pobierane stany magazynowe:
Należy wpisać SYMBOL magazynu w Subiekt nexo PRO
PAMIĘTAJ
Wpisanie kilku symboli magazynów po przecinku spowoduje sumowanie stanów z tych magazynów.

11. Przenieś pola własne zgodnie z mapowaniem:
Funkcjonalność ta pozwala na przeniesienie danego pola własnego zdefiniowanego w Subiekt nexo PRO do utworzonego pola w Baselinker.
Dostępne opcje:
a) Pole własne w Subiekt nexo PRO
- Polew własne od 1 do 8
Należy w Subiekt nexo PRO dodać i zdefiniować pola własne dla asortymentu
a) Nazwa pola dodatkowego w BaseLinker
- Po wybraniu “lupki” wybieramy pole utworzone w BaseLinkerze
Integrcja przeniesie np. pole własne 1 z Subiekt nexo PRO do wybranego pola w BaseLinker. Pierwszym krokiem jest stworzenie pola po stronie BaseLinker:

Następnie w tabeli mapowania dostępne pole będzie po kliknieciu w lupkę:

12. W jaki sposób chcesz powiązać produkty z Subiekt nexo PRO z produktami w magazynie BaseLinker?
Funkcjonalność umożliwia wybór mapowania produktów pomiedzy magazynami Subiekt nexo PRO a BaseLinkerem.
UWAGA!
Jeżeli karoteka po stronie Subiekt nexo PRO nie spełni mapowania, to produkt nie zostanie dodany.
Dostępne opcje:
a) BaseLinker
W BaseLinker potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece produktu.

b) Subiekt Nexo PRO
- Symbol
- Nazwa
- Podstawowy kod kreskowy
- Pole własne 1-8
W Subiekt Nexo PRO potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece asortymentu.

UWAGA
Wartości w wybranym mapowaniu muszą mieć identyczną zawartość, ponieważ w innym wypadku integracja nie odnajdzie i nie powiąże ze sobą dwóch produktów.
13. Jakie zadania chcesz wykonać w trakcie synchronizacji produktów?
Funkcjonalność umożliwia wybór wykonywanych zadań z każą pętlą programu.
Dostępne opcje:
a) Dodaj produkty
- Dodaj zdjęcie - opcja doda zdjęcia produktu, które są na kartotece produktu w NexoPRO
- Dodaj wagę - opcja doda wagi produktów, które są na kartotece produktu w NexoPRO
- Dodaj opis - opcja umożliwia przeniesienie pola opisu produktów, które są na kartotece produktu w NexoPRO rozróżniając na:
a) Z pola “opis”
b) Z pełnej charakterystyki
- Dodaj EAN - opcja doda EAN produktów, które są na kartotece produktu w NexoPRO
- Dodaj pole własne - opcja doda pole własne produktów, które są na kartotece produktu w NexoPRO
b) Aktualizuj produkty
- Aktualizuj nazwy produktów - opcja zaktualizuje nazwy produktów, które zostały zmienione po stronie NexoPRO
- Aktualizuj EAN - opcja zaktualizuje EAN produktów, które zostały zmienione po stronie NexoPRO
- Aktualizuj zdjęcia - opcja zaktualizuje zdjęcia produktów, które zostały zmienione po stronie NexoPRO
- Aktualizuj Symbole produktów - opcja zaktualizuje symbole produktów, które zostały zmienione po stronie NexoPRO
- Aktualizuj pola własne - opcja zaktualizuje pola własne produktów, które zostały zmienione po stronie NexoPRO
- Aktualizuj wagę produktów - opcja zaktualizuje wagę produktów, które zostały zmienione po stronie NexoPRO
- Aktualizuj opisy produktów - opcja umożliwia aktualziację pola opisu produktów, które są na kartotece produktu w NexoPRO rozróżniając na:
a) Z pola “opis”
b) Z pełnej charakterystyki
UWAGA!
Należy pamiętać, aby przy wyborze checboxa aktualizacji produktów -> Aktualizuj EAN/Symbol zwrócić uwagę jakie mapowanie produktów ustawiliśmy w pkt. 12. Jeżeli ustawimy mapowanie po SKU-Symbol, oraz ustawimy aktualizację Symbolu, to wtyczka doda nowy produkt, ponieważ nie zmapuje starego.