Przesyłanie zamówień z Shoper do Subiekt nexo PRO
Kod wtyczki: SHR_CAI_COM_ORD_NXO_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v159.0
Co powinieneś wiedzieć na początku ?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Subiekt nexo PRO na bazie zamówienia w Shoper. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) Shoper.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (ZK), posiada funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami oraz możliwość stworzenia nowych kartotek gdy nie zostaną odnalezione. Opcjonalnie wtyczka może od razu generować i drukować dokumenty sprzedaży. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w Shoper. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w Shoper.

3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
5. Połączenie z Subiekt nexo PRO
Dane do logowania do Subiekt nexo PRO można wpisac w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
6. Połączenie z Shoper
Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.

UWAGA
Adres sklepu musi zaczynać się od https:// zaś login i hasło koniecznie musi być z pełnymi uprawnieniami administratora.
7. Połączenie z Subiekt nexo PRO
Dane do logowania do Subiekt nexo PRO można wpisac w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
8. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Subiekt nexo PRO?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w Shoper i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Subiekt nexo PRO (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku lub wybranie ich z lupki. Integracja tworząc dokument w Subiekt nexo PRO wpisze w numer oryginału wartość B_NumerZamówienia.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w Ustawienia -> Obsługa zamówień -> Statusy zamówień i najechanie na niego kursorem.

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shoper po API.
9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, poprawnie przeniesionym do Subiekt nexo PRO?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w Shoper po utworzeniu dokumentu w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na Shopert.
b) Ustaw status
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Opcje zaawansowane:
c) Zgodnie z tabelą
Funkcjonalność ta pozwala ustawienie mapowania tak, aby z wybranego statusu przenosić zamówienia do danego statusu.
Status A -> Status B
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
10. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, które nie mogły być przeniesione do Subiekt nexo PRO z powodu błędu?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji. Status ten traktowany jest jako ogólny status błędu.
Opcje zaawansowane:
c) Zgodnie z tabelą
Funkcjonalność ta pozwala ustawienie mapowania tak, aby z wybranego statusu przenosić zamówienia do danego statusu.
Status A -> Status B
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
11. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, które nie mogły być przeniesione do Subiekt nexo PRO ponieważ nie odnaleziono powiązanego towaru?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku kartoteki towaru w trakcie tworzenia dokumentu w Subiekt nexo PRO przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
Opcje zaawansowane:
c) Zgodnie z tabelą
Funkcjonalność ta pozwala ustawienie mapowania tak, aby z wybranego statusu przenosić zamówienia do danego statusu.
Status A -> Status B
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
12. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Shoper, które nie mogły być przeniesione do Subiekt nexo PRO, ponieważ brakuje towaru na stanie?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku stanu w trakcie tworzenia dokumentu w Subiekt nexo PRO przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku braku stanu nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji.
Opcje zaawansowane:
c) Zgodnie z tabelą
Funkcjonalność ta pozwala ustawienie mapowania tak, aby z wybranego statusu przenosić zamówienia do danego statusu.
Status A -> Status B
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
13. Zamówienia z jakich statusów w Shoper, mają być usunięte z Subiekt nexo PRO?
Funkcjonalność ta pozwala usunąć zamówienia z Subiekt nexo PRO z określonym statusem w Shoper.
Dostępne opcje:
a) Nie usuwaj zamówień
Domyślne działanie, integracja nie będzie usuwać zamówień.
b) Usuń zamówienia z Subiekt nexo PRO znajdujące się w statusie / statusach
Integracja będzie usuwać zamówienia z Subiekt nexo PRO, znajdujące się w określonych statusach.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
-
Dodatkowo zmień ich status w Shoper na
Opcja ta pozwala ustawić status do którego mają trafiać zamówienia po usunięciu dokumentu z Subiekt nexo PRO.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
14. Zamówienia z jakich statusów w Shoper, mają mieć usuniętą rezerwacje stanu w Subiekt nexo PRO?
Funkcjonalność ta pozwala zmienić status rezerwacji w dokumencie w Subiekt nexo PRO w zależności od określonego statusu w Shoper.
Dostępne opcje:
a) Nie usuwaj rezerwacji stanów
Integracja nie będzie zmieniać statusu rezerwacji zamówień w Subiekt nexo PRO.
c) Usuwaj rezerwacje stanów z Subiekt nexo PRO znajdujące się w statusie / statusach
Integracja będzie usuwać rezerwację towaru z zamówień z Subiekt nexo PRO, znajdujących się w określonych statusach.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
-
Dodatkowo zmień ich status w Shoper na
Opcja ta pozwala ustawić status, do którego mają trafiać zamówienia po usunięciu rezerwacji z dokumentu z Subiekt nexo PRO.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
15. Jakie dokumenty w Subiekt nexo PRO mają być tworzone?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Subiekt nexo PRO podczas procesowania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Zamówienia
Integracja utworzy dokument zamówienie od klienta, który może później posłużyć do utworzenia dokumentu sprzedaży
b) Paragony imienne lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w Shoper. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.

c) Paragony imienne
Integracja utworzy zawsze paragon imienny niezależnie od opcji zaznaczonej w Shoper.
Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.

d) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w Shoper. Wymaga ona wyłączonej weryfikacji NIP w Subiekt nexo PRO, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.
e) Zgodnie z Tabelą
Pozwala na utworzenie mapowania tak, aby tworzyć dany rodzaj dokumentu z danego statusu np.
Status A -> Zamówienia
Status B -> Paragony imienne lub faktury
Status C -> Paragony imienne
Status C -> Faktury VAT
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
16. Czy aktualizować status realizacji dokumentu w Subiekt nexo PRO?
Funkcjonalność ta pozwala na aktualizowanie statusu realizacji dokumentu w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Nie nadawaj statusu
Integracja nie będzie aktualizować statusu realizacji dokumentu w Subiekt nexo PRO.
b) Na podstawie statusu zamówienia w Shoper
Integracja zaktualizuje status realizacji dokumentu w Subiekt nexo PRO na podstawie ustawionego mapowania.
Mapowanie:
Status zamówienia z
Wpisujemy identyfikator statusu zamówienia z Shoper.
Status realizacji do
Wpisujemy status realizacji dokumentu z Subiekt nexo PRO.
UWAGA
Podane statusy zostaną zaktualizowane dopiero po realizacji zamówienia. Zamówienie musi już istnieć w Subiekt nexo PRO.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shopera
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
17. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień Shoper?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
18. Dokumentom tworzonym w Subiekt nexo PRO ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala stworzyć mapowanie, które ustawi wskazaną kategorię na dokumencie w trakcie procesowania.
Mapowanie:
Pole z Shoper
- Id statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper:

Wartość pola
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Nazwa kategorii z Subiekt nexo PRO
Wprowadzamy istniejącą kategorię z Subiekt nexo PRO. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.

PODPOWIEDŹ
Aby ustawić na dokumencie brak kategorii należy w polu Nazwa kategorii z Subiekt nexo PRO wpisać Brak
- Jeżeli nie uda się ustalić kategorii na podstawie powyższego mapowania to:
Jeśli mapowanie nie powiedzie się to możliwe jest ustawienie kategorii zapasowej.
Pozostaw domyślną kategorie
Ustawiona zostanie domyślna kategoria dokumentu.
Ustaw na
Można wybrać jedną kategorię zapasową. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
19. Jak chcesz przetwarzać stawki vat produktów?
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie w jaki sposób integracja ma ustawiać stawkę VAT dla poszczególnych towarów na zamówieniu.
Dostępne opcje:
a) Ustawiaj VAT zgodnie z ustawieniami w systemie ERP
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jaka domyślnie widnieje w kartotece towaru w Subiekt nexo PRO.
b) Zastosuj stawkę VAT zgodnie z ustawieniami systemu E-commerce
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jaka widnieje przy produkcie na zamówieniu w Shoper.
c) Przypisuj stawki VAT zgodnie z ustawieniami mapowania
Ta opcja pozwala na utworzenie mapowania stawki VAT dla poszczególnych warunków np. kraju.
Mapowanie:
Obsługa dla
Ta opcja pozwala wybrać dla jakiej pozycji tworzymy mapowanie w danym wierszu. Do wyboru jest “Produktu” lub “Transportu”.
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania. Jeśli chcemy przypisywać stawkę VAT dla transportu to mapowanie powinno wyglądać w następujący sposób:

Symbol VAT w Subiekt nexo PRO
Wpisujemy symbol stawki VAT jaka ma być ustawiona w Subiekt nexo PRO. Stawka VAT musi istnieć w Subiekt nexo PRO. Dostępne stawki VAT znajdziemy w Konfiguracji w Subiekt nexo PRO. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.

Wartość VAT w Shoper
Wpisujemy stawkę VAT widniejącą na zamówieniu w Shoper. Możliwe jest wpisanie wartości “*“ aby dany wiersz dotyczył każdej stawki VAT i warunkowany był np. kodem kraju w dalszym mapowaniu.
Pole w Shoper
- Nie obsługuj
Przy wybraniu tej opcji jedynym warunkiem mapowania będzie stawka VAT w Shoper.
- Numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia w Shoper
- Kod kraju (dane do faktury)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Kod kraju (dane do dostawy)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Symbol waluty
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper.
- ID statusu zamówienia
Wartość pola w Shoper
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
20. Dokumenty tworzone w Subiekt nexo PRO podpisz
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie jaką wartością mają być podpisywane dokumenty tworzone integracją.
Dostępne opcje:
a) Podpisem domyślnym (zostanie wykorzystany operator, który jest używany jako konta do połączenia).
Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w konfiguracji integratora.
b) Następującym podpisem
Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w to pole. Użytkownik musi istnieć w Subiekt nexo PRO.
21. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w Shoper na zamówienie w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Utwórz lub powiąż kontrahenta stałego
Integracja będzie procesować kontrahentów zgodnie z wybraną opcją. Utworzy nowego kontrahenta jeżeli nie znajdzie mapowania priorytetowego ustawionego w tabeli lub znajdując powiązanie wybierze go. Jednak mamy tu opcję, jakie dane mają się znaleźć na zamówieniu w Subiekt nexo PRO:
Opcje:
Zachowaj dane do faktury oraz do wysyłki
Ta opcja pozwala przepisać dane zarówno z pola danych do faktury jak i wysyłki
Zachowaj tylko dane do faktury
Ta opcja pozwala przepisać tylko dane z pola danych do faktury
b) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania:
Tutaj ustawiamy w jaki sposób integracja ma znajdować naszych kontrahentów na bazie danych w Subiekt nexo PRO. Możemy dodać wiele kombinacji mapowań.
Mapowanie:
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w Shoper
Wybieramy, które pole z zamówienia w Shoper ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt nexo PRO.
- Telefon
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa firmy odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa firmy płatnika
- NIP
- Identyfikator zamówienia
Pole w Subiekt nexo PRO
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Shoper.
- Symbol
- Nazwa
- Email
- Telefon
- NIP
Chcę rozdzielać Imię i Nazwisko kontrahenta do dwóch osobnych pól
Zaznaczenie tej opcji spowoduje wpisanie imienia i nazwiska kontrahenta to dwóch osobnych pól na kartotece kontrahenta w Subiekt nexo PRO.
Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz aktualizować w Subiekt nexo PRO:
a) Pomiń
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt nexo PRO integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt nexo PRO integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.
c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt nexo PRO integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.
W momencie kiedy kontrahent nie zostanie odnaleziony w Subiekt nexo PRO:
a) Dodaj nowego kontrahenta
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt nexo PRO spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.
b) Pomiń zamówienie
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt nexo PRO spowoduje zatrzymanie procesowania zamówienia.
Czy mają być tworzone osobne kartoteki dla kontrahenta jako osoby fizycznej i firmy?
Opcja ta pozwala stworzyć oddzielne kartoteki kontrahenta dla osoby fizycznej oraz firmy (zostaną utworzone dwie kartoteki kontrahenta).
Co ma się znaleźć w symbolu kontrahenta w Subiekt nexo PRO
Opcja ta pozwala wybrać jaka wartość ma znajdować się w symbolu tworzonej kartoteki kontrahenta w Subiekt nexo PRO.
- Symbol z Subiekt nexo PRO (autonumeracja)
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w konfiguracji Subiekt nexo PRO.

- Login
- Email
- Numer telefonu
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa punktu odbioru
- NIP
- Identyfikator zamówienia
- Własna numeracja
Co ma się znaleźć w symbolu kontrahenta w Subiekt nexo PRO w przypadku gdy symbol ustawiony na podstawie powyższego ustawienia będzie pusty
Jeśli ustawienie punktu wyżej spowoduje, że symbol kontrahenta będzie pusty to integracja może wybrać alternatywny sposób oznaczenia symbolu.
- Pomiń
- Login
- Email
- Numer telefonu
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa punktu odbioru
- NIP
- Identyfikator zamówienia
Jaką akcję wykonać jeśli nadawany symbol istnieje już w bazie Subiekt nexo PRO
Jeśli symbol już istnieje w bazie Subiekt nexo PRO można wybrać zapasowy sposób nadawania symbolu.
- Użyj autonumeracji jeżeli jest dostępna
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w konfiguracji Subiekt nexo PRO.

- Wygeneruj losowy symbol
- Nadaj numeryczny prefiks
Czy rozdzielać kartotekę kontrahenta na dwóch osobnych kontrahentów (płatnik i odbiorca)
Mapuj grupy kontrahentów po wybranym polu zamówienia:
Mapowanie:
Pole z Shoper
- Zewnętrzny numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany do Shoper.
- Kod kraju nadawcy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Kod kraju odbiorcy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Symbol waluty
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper.
- ID statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper.
Wartość pola
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Nazwa grupy w Subiekt nexo PRO:
Wybieramy grupę z Subiekt nexo PRO przy użyciu zielonej lupki.
- Podaj domyślną grupę która nadawać kontrahentom, pozostaw puste aby użyć domyślnej:
Jeśli żaden z warunków mapowania grupy kontrahentów nie zostanie spełniony to integracja może ustawić domyślną grupę kontrahentów.
22. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w Shoper na zamówienie w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Zawsze twórz usługę jednorazową
Integracja zawsze utworzy usługę jednorazowa bez sprawdzania stanów magazynowych.
b) Powiąż kartotekę produktu z Subiekt nexo PRO na podstawie następującego mapowania:
Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania.
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w Shoper
Wybieramy, które pole z zamówienia w Shoper ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt nexo PRO.
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Shoper na karcie produktu.
Pole w Subiekt nexo PRO
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Shoper.
- Symbol
- Kod kreskowy
- Nazwa
W przypadku nieodnalezienia produktu, czy chcesz utworzyć kartotekę produktu:
a) Tak
Nie odnalezienie produktu w Subiekt nexo PRO spowoduje utworzenie kartoteki towaru bez stanu magazynowego.
a) Nie
Nie odnalezienie produktu w Subiekt nexo PRO spowoduje zatrzymanie procesowania zamówień i przeniesienie zamówienia do statusu błędu.
W przypadku braku możliwości utworzenia kartoteki czy chcesz dodać produkt jako usługę jednorazową:
a) Tak
Nie odnalezienie produktu w Subiekt nexo PRO spowoduje utworzenie usługi jednorazowej.
a) Nie
Nie odnalezienie produktu w Subiekt nexo PRO spowoduje zatrzymanie procesowania zamówień i przeniesienie zamówienia do statusu błędu.
Weryfikacja stanów na dokumencie i ustawienie statusu rezerwacji lub wykonania:
a) Tak
Integracja sprawdzi stan produktu w Subiekt nexo PRO oraz ustawi rezerwację na utworzonym zamówieniu.
a) Nie
Integracja nie sprawdzi stanu produktu w Subiekt nexo PRO oraz nie ustawi rezerwacji na utworzonym zamówieniu.
Czy opisem pozycji ma być nazwa produktu w Shoper?:
a) Tak
b) Nie
Czy chcesz rozbić produkty z kompletu w Shoper na pojedyncze pozycje w Subiekt nexo PRO? Symbol kompletu w Shoper musi składać się z symboli składników z Subiekt nexo PRO rozdzielonych znakiem +. Wszystkie składniki będą miały cenę 1, oprócz ostatniego, który przyjmie cenę wyrównującą do ceny kompletu z Shoper:
a) Tak
b) Nie
23. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na zamówieniach w Subiekt nexo PRO.
Nazwy usługi muszą być dodane w Subiekt nexo PRO w “Asortymencie”
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia.
b) Dodaj jako usługę o nazwie
Integracja doda za każdym razem usługę istniejącą w Subiekt nexo PRO.
c) W zależności od usługi transportu w zamówieniu Shoper ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Subiekt nexo PRO
Integracja przetworzy koszty transportu według stworzonego mapowania transportu z Shoper do kartoteki wybranej usługi w Subiekt nexo PRO.
Mapowanie:
Usługa transportu z Shoper
Podajemy nazwę transportu z zamówień w Shoper. Nazwę możemy wpisać ręcznie lub skorzystać z niebieskiej lupki, która pobiera transport z zamówień z Shoper z ostatnich 7 dni.
Transport z Subiekt nexo PRO
Podajemy symbol transportu z Subiekt nexo PRO. Transport musi być dodany jako kartoteka usługi w asortymencie w Subiekt nexo PRO.

24. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w Shoper na dokument w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja nie przypisze płatności, pozostawi pustą płatność lub ustawi zawsze wybraną płatność (w zależności od ustawień w punkcie Jak przetwarzać zamówienie jeśli nie zmapowano poprawnie płatności?
b) Zgodnie z poniższą tabelą
Ta opcja pozwala na przypisanie metody płatności z Shoper do metody płatności w Subiekt nexo PRO.
Mapowanie:
Płatność w Shoper:
Metodę płatności można sprawdzić na karcie zamówienia w Shoper lub wybrać z niebieskiej lupki.

Płatność w Subiekt nexo PRO:
Wpisujemy wartość zależnie od wybranego warunku w opcjach wyżej
Typ płatności w Subiekt nexo PRO
Metodę płatności można sprawdzić w formach płatności w Subiekt nexo PRO.

- Bon własny
- Gotówka
- Karta płatnicza przy sprzedaży/bon obcy
- Płatność odroczona
- Płatność za pobraniem/kredyt
- Szybka płatność
- Zapłacono przelewem
Czy chcesz przetwarzać płatności nieopłacone?
a) Tak
b) Nie
25. Wskaż symbole magazynów na których ma zostać wykonane przesunięcie
Funkcjonalność ta pozwala ustawić przesunięcie stanu magazynowego między magazynami w przypadku braku stanu na docelowym magazynie.
Dostępne opcje:
a) Nie wykonuj przesunięć
Integracja w przypadku braku stanu nie będzie wykonywać przesunięcia magazynowego
b) Przesunięcie zgodnie z mapowaniem magazynów, zależne od wartości pól w Shoper
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Nie obsługuj
- Zew. numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do Shoper
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer zamówienia jest na tyle długi, że Subiekt nexo PRO nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
- Kod kraju (dane do faktury)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Kod kraju (dane do dostawy)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Symbol waluty
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper.
Wartość pola w Shoper
Podajemy wartość zgodną z wybranym wcześniej polem.
Skąd
Podajemy symbol źródłowego magazynu, z którego integracja ma wykonać przesunięcie.
Dokąd
Podajemy symbol docelowego magazynu, na który integracja ma wykonać przesunięcie.
- Wykonaj przesunięcie magazynowe nawet jeśli na magazynie docelowym jest wystarczająco stanu.
26. Przypisuj rodzaje transakcji VAT na podstawie mapowania
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj (ustawienie domyślne)
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zew. numer zamówienia
- Źródło zamówienia
Źródło zamówienia można wyciągnąć przy użyciu API Shoper
- Identyfikator źródła zamówienia
Identyfikator źródła zamówienia można wyciągnąć przy użyciu API Shoper
- Informacje o źródle zamówienia
Informacje o źródle zamówienia można wyciągnąć przy użyciu Api Shoper
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper

lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z Shoper
- Numer zamówienia
- Zew.numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do Shoper
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer zamówienia jest na tyle długi, że Subiekt nexo PRO nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Shoper
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak Pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Numer listu przewozowego
- Imię i Nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i Nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
- Nazwa serii dokumentu
- Klient chcę fakturę
- Link do zamówienia
- Kraj z danych do dostawy jest w UE
- Kraj z danych do faktury jest w UE.
Wartość pola w Shoper
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Transakcja
- Sprzedaż krajowa
- Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
- Eksport towarów
- Odwrotne obciążenie - sprzedaż
- Świadczenie usług poza terytorium kraju
- Dostawa towarów i usług poza terytorium kraju
- Transakcja trójstronna - dostawa
- Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość poniżej limitu 10 000 eur(42 000 zł)
- Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość w procedurze uproszczonej OSS.
27. Przypisz dodatkowe oznaczenia JPK VAT do dokumentu
Funkcjonalność ta pozwala przypisać dodatkowe oznaczenia dla JPK VAT.
Dostępne opcje:
a) Nie przepisuj oznaczeń JPK VAT
Integracja będzie pomijać przypiswanie oznaczeń JPK VAT.
b) Przepisuj oznaczenia JPK VAT zgodnie z mapowaniem:
Integracja będzie przypisywać oznaczenia JPK VAT zależnie od ustalonego mapowania.
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Wszystko
- Identyfikator statusu zamówienia
- Kod kraju faktury
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Kod kraju dostawy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Waluta
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper
Wartość pola w Shoper
Wpisujemy tutaj wartość zależnie od wybranego klucza mapowania w poprzednim punkcie mapowania.
Oznaczenie JPK VAT
Dostępne oznaczenia można wybrać z listy w mapowaniu.
- EE - Usługi telekomunikacyjne, nadawcze i elektroniczne
- TP - Powiązania nabywcy i dostawcy - Transakcje między podmiotami powiązanymi
- TT_WNT - Transakcja trójstronna - nabycie
- TT_D - Transakcja trójstronna - dostawa
- MR_T - Świadczenie usług turystyki
- MR_UZ - Towary używane, dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie i antyki
- I_42 - Wewnątrzwspólnotowa dostawa po imporcie (Import towarów w procedurze celnej 42)
- I_63 - Wewnątrzwspólnotowa dostawa po imporcie (Import towarów w procedurze celnej 63)
- B_SPV - Transakcje związane ze stosowaniem bonów - art. 8a ust. 1 ustawy
- B_SPV_DOSTAWA - Dostawa dotycząca bonu jednego przeznaczenia
- B_MPV_PROWIZJA - Pośrednictwo transfery bonu różnego przeznaczenia
28. Wskaż w którym oddziale w Subiekt nexo PRO mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki oddział w Subiekt nexo PRO mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Dostępne opcje:
a) W domyślnym oddziale
Zamówienia będą tworzone zawsze w domyślnym oddziale Subiekt nexo PRO.
b) W jednym oddziale
Zamówienia będą tworzone zawsze we wskazanym oddziale Subiekt nexo PRO.
Możemy także użyć zielonej lupki, która wskaże nam magazyny znajdujące się w Subiekt nexo PRO.
UWAGA
Oddział o podanym symbolu musi istnieć w Nexo.
c) Zgodnie z poniższą tabelą
Zamówienia będą tworzone zgodnie z ustawionym mapowaniem.
Mapowanie:
Pole z Shoper
- Wszystko
- Identyfikator statusu zamówienia
- Zew. numer zamówienia
- Kod kraju faktury
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Kod kraju dostawy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Waluta
- Metoda płatności
- Metoda dostawy
Oddział z Subiekt nexo PRO
Symbol oddziału można znaleźć w konfiguracji w Subiekt nexo PRO.

29. Wskaż w którym stanowisku w Nexo mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jakim stanowisku w Subiekt nexo PRO mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Dostępne opcje:
a) W domyślnym stanowisku
b) W jednym stanowisku
Należy wprowadzić istniejący symbol stanowiska z Subiekt nexo PRO, bądź skorzystać z lupki.
UWAGA
Stanowisko o podanym symbolu musi istnieć w Nexo.
c) Zgodnie z poniższą tabelą
Mapowanie:
Pole z Shoper
- Wszystko
- Identyfikator statusu zamówienia
- Zew. numer zamówienia
- Kod kraju faktury
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Kod kraju dostawy
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Waluta
- Metoda płatności
- Metoda dostawy
Wartość pola w Shoper
Należy uzupełnić w zależności od wcześniej wybranego pola.
Stanowisko z Nexo
Należy wprowadzić istniejący symbol stanowiska z Subiekt nexo PRO, bądź skorzystać z lupki.
UWAGA
Stanowisko o podanym symbolu musi istnieć w Nexo.
30. Wskaż, na jakim magazynie w Subiekt nexo PRO mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jakim jednym konkretnym magazynie w Subiekt nexo PRO mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji lub wybranie różnych magazynów ze względu na status w jakim znalazło się zamówienie.
Dostępne opcje:
a) Na jednym magazynie
Zamówienia będą tworzone zawsze w jednym wybranym magazynie w Subiekt nexo PRO znajdowanym po wpisanym symbolu.
b) Zgodnie z poniższą tabelą
Zamówienia będą tworzone zawsze we wskazanym magazynie w zależności od statusu w jakim znajduje się zamówienie w Shoper.
Mapowanie:
Status zamówienia z Shoper
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 8 scenariusza.
Magazyn z Subiekt nexo PRO
PAMIĘTAJ
Wpisujemy tu wyłącznie jeden symbol magazynu, który jest dostępny w Subiekt nexo PRO.
31. W uwagach do dokumentu w Subiekt nexo PRO będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Subiekt nexo PRO. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
- Własny tekst
- Imię i nazwisko - dane do faktury
- Imię i nazwisko - dane do dostawy
- Komentarz kupującego
- Identyfikator zamówienia
- Login użytkownika
- Telefon użytkownika
- Email użytkownika
- Sposób płatności
- Kurs waluty
- Sposób dostawy
- Identyfikator użytkownika
- Czy Klient chce fakturę?
- Kwota wpłacona
32. Przypisz dodatkowe prefiksy do symbolu dokumentu
Integracja przypisze do numeru zamówienia dodatkowe prefiksy.
Stosując odpowiedni prefiks możemy dla przykładu rozróżniać grupy dokumentów np. po Kraju dostawy lub źródle zamówienia.
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj prefiksów
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Mapowanie:
Pole w Shoper
- Numer zamówienia
- Identyfikator statusu zamówienia
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Shoper
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Numer listu przewozowego
- Imię i Nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
Brany pod uwagę będzie kraj z danych do dostawy widocznych na zamówieniu w Shoper
- Kod kraju (dostawa)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i Nazwisko (faktura)
- NIP
- Firma (faktura)
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
Brany pod uwagę będzie kraj z danych do faktury widocznych na zamówieniu w Shoper
- Kod kraju (faktura)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
- Nazwa serii dokumentu
- Klient chce fakturę
Wartość pola w Shoper
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania
Prefiks
- Chcę, aby prefiksy dopisywane były tylko dla faktur
Integracja przypisze dodatkowe prefiksy tylko dla dokumentów, które są fakturą.
33. Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jaka data ma widnieć na tworzonych przez integrację zamówieniach w Subiekt nexo PRO.
Dostępne opcje:
a) Data utworzenia dokumentu w Subiekt nexo PRO
Dokumenty będą tworzone z datą utworzenia w Subiekt nexo PRO.
b) Data zamówienia w Shoper
Dokumenty będą tworzone z datą utworzenia w Shoper.