Przesyłanie zamówien z SkyShop do Comarch ERP Optima
Kod wtyczki: SKY_CAI_COM_ORD_OPT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v141.0
Co powinieneś wiedzieć na początku ?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Comarch ERP Optima na bazie zamówienia w SkyShop. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) SkyShop.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (RO), posiada także funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami. Opcjonalnie wtyczka może od razu generować i drukować dokumenty sprzedaży. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w SkyShop. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w SkyShop.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
5. Połączenie z SkyShop
Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.
Klucz API znajdziemy wchodząc kolejno w menu na górze sklepu: Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Web API sklepu.
UWAGA
Adres sklepu musi zaczynać się od https://.
6. Połączenie z Comarch ERP Optima
Dane do połączenia z Comarch ERP Optima są wpisywane w aplikacji Integratora pobieranej po sprawdzeniu i zapisaniu konfiguracji (przycisk na dole strony).
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
7. Posiadam następujące moduły Comarch ERP Optima (wymagany jest co najmniej jeden moduł Handel i jeden Kasa/Bank)
W punkcie siódmym należy zaznaczyć posiadane moduły w Comarch ERP Optima. Poprawne podanie dostępnych modułów jest niezbędne do poprawnego połączenia do Optimy w celu realizacji procesu. Integracja do prawidłowego działania wymaga jednego modułu Handel oraz jednego modułu Kasa/Bank.
UWAGA
Podanie niepoprawnych modułów będzie skutkować wyświetleniem błędów informujących, że Comarch ERP Optima działa w trybie tylko do odczytu.
PAMIĘTAJ
Do pracy integracji niezbędny jest minimum jeden moduł “Handel” i jeden “Kasa/Bank”. W przypadku ich braku integracja nie zadziała.
8. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Comarch ERP Optima?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w SkyShop i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Comarch ERP Optima (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku.
Nazwy statusów i ich konfigurator w SkyShop znajdziemy tutaj:
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w SkyShop, poprawnie przeniesionym do Comarch ERP Optima?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w SkyShop po utworzeniu dokumentu w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia w SkyShop.
b) Ustaw status
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Nazwy statusów i ich konfigurator w SkyShop znajdziemy tutaj:
10. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w SkyShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w razie błędu zapisu?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji. Status ten traktowany jest jako ogólny status błędu.
Nazwy statusów i ich konfigurator w SkyShop znajdziemy tutaj:
11. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w SkyShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku stanu?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, jaki status ma nadać zamówieniom w SkyShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku stanu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji. Status ten traktowany jest jako ogólny status błędu.
Nazwy statusów i ich konfigurator w SkyShop znajdziemy tutaj:
12. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w SkyShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku karoteki towaru?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, jaki status chcesz nadać zamówieniom w SkyShop, które nie mogą być przeniesione do Comarch ERP Optima w przypadku braku karoteki towaru.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji. Status ten traktowany jest jako ogólny status błędu.
Nazwy statusów i ich konfigurator w SkyShop znajdziemy tutaj:
13. Jakie dokumenty w Comarch ERP Optima mają być tworzone?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Comarch ERP Optima podczas procesowania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Zamówienia RO
Integracja utworzy dokument Rezerwacja odbiorcy, który może później posłużyć do utworzenia dokumentu sprzedaży.
b) Paragony imienne lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w SkyShop. Przy zaznaczonym “Klient chce fakturę” integracja utworzy fakturę VAT przy procesowaniu.
c) Paragony imienne
Integracja utworzy zawsze paragon imienny.
d) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w SkyShop. Wymaga ona wyłączonego Sprawdzania poprawności NIP w Comarch ERP Optima, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.
Integracja utworzy zawsze fakturę proforma.
Opcje zaawansowane (ustawienia będą obsługiwane tylko przy tworzeniu RO):
-
W jaki sposób chcesz tworzyć dokumenty?
a) Zawsze twórz dokumenty, ale nigdy nie zatwierdzaj. (Ustawienie domyślne)
Wszystkie utworzone dokumenty będą znajdować się w buforze.
b) Zawsze twórz dokumenty, ale zatwierdzaj tylko jeśli towar jest na stanie
Dokumenty będą zatwierdzane tylko w przypadku gdy towar jest na stanie.
c) Twórz dokumenty zatwierdzone jeśli towar jest na stanie, nie twórz wcale jeśli towaru brakuje
Dokumenty będą zatwierdzane gdy towar jest na stanie, gdy na produktu nie będzie na stanie, dokument nie zostanie utworzony.
d) Twórz dokumenty w buforze jeśli towar jest na stanie, nie twórz wcale jeśli towaru brakuje
Dokumenty będą tworzone w buforze gdy towar jest na stanie, gdy produktu nie będzie na stanie dokument nie zostanie utworzony.
-
Czy chcesz automatycznie wystawić dokument sprzedażowy do tworzonego zamówienia?
a) Tak - twórz automatycznie w zależności co wybrał klient (Faktura lub Paragon)
Integracja utworzy dokument sprzedażowy do RO w zależności od tego co wybrał klient na zamówieniu (Faktura lub Paragon).
a) Tak - twórz automatycznie w zależności co wybrał klient (Faktura lub Paragon) ale tylko dla opłaconych zamówień
Integracja utworzy dokument sprzedażowy do RO w zależności od tego co wybrał klient na zamówieniu (Faktura lub Paragon), jednak tylko dla opłaconych zamówień.
c) Nie - jedyny dokument jaki będzie stworzony to Rezerwacja Odbiorcy (Ustawienie domyślne)
Integracja utworzy jedynie Rezerwację odbiorcy.
-
Zamówienia z jakiego statusu mają być realizowane jako dokumenty końcowe?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować z jakiego statusu mają być realizowane dokumenty końcowe.
a) Wszystkie
Dokumenty końcowe będą tworzone dla zamówień ze wszystkich statusów.
b) O statusie
Dokumenty końcowe będą tworzone dla zamówień z określonych statusów.
-
Czy chcesz zmienić status jeżeli dokument zostanie zrealizowany jako paragon?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku zrealizowania zamówienia jako paragon, przenieść zamówienie do określonego statusu.
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja zmieni status zamówienia na ten podany w konfiguracji.
-
Czy chcesz zmienić status jeżeli dokument zostanie zrealizowany jako faktura?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku zrealizowania zamówienia jako faktura, przenieść zamówienie do określonego statusu.
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja nie zmieni statusu zamówienia.
b) Ustaw status
Integracja zmieni status zamówienia na ten podany w konfiguracji.
14. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień SkyShop?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
15. Dokumentom tworzonym w Comarch ERP Optima ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować jaką kategorię nadać tworzonym dokumentom w Comarch ERP Optima.
a) Pozostaw domyślną
Wszystkie tworzone dokumenty będą miały przypisaną domyślną kategorię.
b) Ustaw na
Wszystkie tworzone dokumenty będą miały przypisaną kategorię ustawioną w konfiguracji. Kategorię można wpisać ręcznie lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Kategoria dokumentu będzie widoczna w tym miejscu:
UWAGA
Ustawiona kategoria musi być utworzona w Comarch ERP Optima, w przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd 'Błąd podczas przetwarzania zamówienia #numer_zamówienia: Rekord nieznaleziony Tabela=Kategorie. Warunek=Kat_KodSzczegol='Nazwa kategorii'. i dokument nie zostanie utworzony.
16. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w SkyShop na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Powiąż stałego, zawsze tego samego kontrahenta
Integracja zawsze przypisze tworzony dokument do jednego ustalonego kontrahenta.
b) Zawsze wybieraj kontrahenta nieokreślonego
Integracja zawsze utworzy kontrahenta nieokreślonego.
Kontrahent nieokreślony przechowuje dane na temat kontrahenta tylko dla konkretnego dokumentu (po wejściu w kartotekę kontrahenta nie będą widoczne żadne dane) i nie tworzy pełnego wpisu na bazie.
c) Zawsze twórz nową kartotekę kontrahenta
Integracja zawsze utworzy nową kartotekę kontrahenta.
Kartoteka kontrahenta na stałe przechowuje dane kontrahenta i tworzy pełnoprawny wpis na bazie.
d) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania
Integracja będzie produkować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.
Mapowanie:
Priorytet mapowania określa, który klucz mapowania będzie sprawdzany jako pierwszy (wpisujemy wartości 1, 2, 3 itd.).
Pole w SkyShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w SkyShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- Login
- Telefon
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa punktu odbioru
- Identyfikator zamówienia
- Zew. Identyfikator zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- NIP
Pole w Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w SkyShop.
- Akronim
- Nazwa
- Email
- Telefon
- NIP
-
W momencie kiedy kontrahent nie zostanie odnaleziony w Comarch ERP Optima
a) Utwórz kartotekę kontrahenta stałego
Nie znalezienie kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.
b) Wybierz kontrahenta nieokreślonego
Nie znalezienie kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima spowoduje wybranie kontrahenta nieokreślonego.
-
Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz zaktualizować w Comarch ERP Optima
a) Nie aktualizuj żadnych danych
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.
c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Comarch ERP Optima integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.
Mapowanie:
Nazwa atrybutu z Comarch ERP Optima
Wpisujemy nazwę atrybutu z Comarch ERP Optima. Nazwę można wpisać ręcznie, lub skorzystać z lupy.
Wartość atrybutu z Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość która ma zostać przypisana do wybranego atrybutu.
Atrybut i jego wartość na kartotece kontrahenta widoczne są w tym miejscu:
UWAGA
Zarówno grupa, jak i atrybut kontrahenta muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd 'Błąd podczas przetwarzania kontrahenta: Rekord nieznaleziony Tabela=DefAtrybuty. Warunek=DeA_Kod = 'atrybut', lub 'Błąd podczas przetwarzania zamówienia #numer_zamówienia: Wartość nie może być zerowa.' i dokument nie zostanie utworzony
17. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w SkyShop na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Powiąż kartotekę produktu z Comarch ERP Optima na podstawie następującego mapowania
Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania.
Mapowanie:
SkyShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w SkyShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- EAN
- SKU
- Nazwa
- Id Produktu
- Nr aukcji
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Skyshop w tym miejscu:
Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w SkyShop.
- Akronim
- Nazwa
- Podstawowy kod kreskowy
- Atrybut
- Atrybut (najwyższy stan)
- Wewnętrzny identyfikator towaru
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Comarch ERP Optima w tym miejscu:
b) Ustaw kartotekę w Comarch ERP Optima bez względu na kartotekę w SkyShop
Integracja przypisze do dokumentu zawsze ten sam towar bez względu na kartotekę towaru w SkyShop.
c) Powiąż kartotekę produkt SkyShop oraz Comarch ERP Optima na podstawie następującej tabeli
Funkcjonalność ta pozwala na bezpośrednie powiązanie produktów z SkyShop z produktami w Comarch ERP Optima, na podstawie mapowania.
Mapowanie:
SkyShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w SkyShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- EAN
- SKU
- Nazwa
- Id Produktu
- Nr aukcji
Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w SkyShop.
- Akronim
- Nazwa
- Podstawowy kod kreskowy
- Atrybut
Wybierz pole z SkyShop
Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy Nazwa to w tym miejscu wpisujemy nazwę wybranego towaru.
Wybierz pole z Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość wybranego w poprzedniej opcji pola. Przykładowo jeśli wybraliśmy Nazwa to w tym miejscu wpisujemy nazwę wybranego towaru.
PAMIĘTAJ
To mapowanie działa na zasadzie Produkt - Produkt. Oznacza to, że każdy produkt w Comarch ERP Optima musi mieć przypisany produkt w SkyShop. W przeciwnym wypadku utworzy się dokument bez wybranego produktu.
-
Czy chcesz przypisać inną jednostkę miary niż domyślna?
Opcja ta pozwala na przypisanie do towaru innej jednostki miary. Jednostka musi istnieć w Comarch ERP Optima, w przypadku pozostawienia tego pola pustego, integracja przypisze do każdego towaru domyślną jednostkę miary z Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
-
Czy chcesz obsługiwać zestawy produktów?
Opcja ta pozwala na określenie czy chcemy obsługiwać zestawy produktów.
Chcę obsługiwać zestawy zgodnie z mapowaniem produktów ustawionym wyżej
Integracja będzie obsługiwać zestawy.
-
Czy aktualizować nazwę pozycji na dokumencie?
Opcja ta pozwala na określenie czy pozycja towaru na dokumencie ma mieć nazwę zgodną z nazwą w SkyShop lub Comarch ERP Optima.
a) Tak (nazwa pozycji będzie zgodna z nazwą produktu w SkyShop)
Produkt będzie miał nazwę zgodną z nazwą w SkyShop.
b) Nie (nazwa pozycji będzie zgodna z nazwą produktu w Comarch ERP Optima)
Produkt będzie miał nazwę zgodną z nazwą produktu w Comarch ERP Optima.
UWAGA
Atrybuty produktu muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i dokument nie zostanie utworzony
18. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na dokumentach w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia (oznacza to, że koszt dostawy NIE zostanie dodany do utworzonego dokumentu).
b) Przypisz usługę stałą
Integracja doda za każdym razem wybraną usługę istniejącą w Comarch ERP Optima.
c) Zgodnie z mapowaniem
Integracja doda odpowiednią usługę transportu na podstawie mapowania.
Mapowanie:
Usługa transportu z SkyShop
Wybieramy z rozwijanej listy możliwe usługi transportu
Transport z Comarch ERP Optima
Wpisujemy nazwę usługi transportu z Comarch ERP Optima
UWAGA
Wybrana metoda/metody dostawy muszą istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i dokument nie zostanie utworzony
19. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala na ustawienie płatnika na dokumencie w Comarch ERP Optima w zależności od metody płatności.
Dostępne opcje:
a) Zgodnie z poniższą tabelą
SkyShop
- Płatność przy odbiorze
- Zapłać przez PayU
- PayU
- payPal
- Gotówka
- Przelew bankowy
Wpisujemy nazwę formy płatności, która istnieje w Comarch ERP Optima.
Integracja pozwala na ręczne wpisanie samodzielnie zdefiniowanych form płatności używanych w SkyShop.
20. Jakie atrybuty dokumentu chcesz przypisać?
Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie dodatkowych atrybutów do dokumentu w Comarch ERP Optima na podstawie mapowania.
Mapowanie:
Nazwa źródła w SkyShop
Wpisujemy nazwę źródła w SkyShop. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
ID źródła w SkyShop
Identyfikator źródła zamówienia.
Kod atrybutu w Comarch ERP Optima
Wpisujemy kod atrybutu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Wartość atrybutu w Comarch ERP Optima
Wpisujemy wartość jaką przyjąć ma podany atrybut. Wartość można wpisać ręcznie (w takim przypadku atrybut przyjmie tylko jedną, zawsze tą samą wartość), lub wybrać z listy (w takim przypadku można wybrać zmienną wartość, np metodę płatności.).
Atrybuty na dokumencie widoczne są w tym miejscu:
Atrybuty w Comarch ERP Optima widoczne są w tym miejscu:
21. Jak chcesz przetwarzać waluty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować w jaki sposób integracja ma przetwarzać zamówienia w obcej walucie.
Dostępne opcje:
a) Pozostaw domyślną
Integracja utworzy zamówienie z walutą wpisaną na zamówieniu w SkyShop.
b) Stosuj walutę PLN
Integracja przeliczy zamówienie na PLN według kursu z dnia poprzedzającego wystawienie dokumentu.
Typy kursu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
22. Wskaż, na którym magazynie w Comarch ERP Optima mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Comarch ERP Optima mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Dostępne opcje:
a) Na jednym magazynie
Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy. Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
b) Zgodnie z poniższą tabelą
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
Mapowanie:
Status zamówienia z SkyShop
Wpisujemy identyfikator statusu zamówienia.
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 8 scenariusza.
Magazyn z Comarch ERP Optima
Wpisujemy symbol magazynu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
UWAGA
Magazyn musi istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i zamówienia nie zostaną przetworzone.
Zmień status zamówienia jeżeli nie uda się stworzyć dokumentu z powodu braku stanu jednej z pozycji na wybranym magazynie
Ta opcja pozwala na zmianę statusu zamówienia w przypadku gdy na danym magazynie brakuje stanu dla jednego z towarów.
Mapowanie:
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima
Wpisujemy symbol magazynu w Comarch ERP Optima. Wartość można wpisać ręcznie, lub wybrać z listy po skorzystaniu z lupy.
Symbol magazynu w Comarch ERP Optima można znaleźć tutaj:
UWAGA
Magazyn musi istnieć w Comarch ERP Optima. W przeciwnym przypadku integracja zwróci błąd i zamówienia nie zostaną przetworzone.
Status zamówienia w SkyShop
Wpisujemy identyfikator statusu zamówienia.
PODPOWIEDŹ
Funkcjonalność przyda się kiedy chcesz aby zamówienie w momencie braku możliwości stworzenia na magazynie X z powodu braku stanu zostało zapisane na magazynie Y. Status, który podasz wystarczy zmapować z wybranym magazynem Y w tabeli powyżej.
31. W uwagach do dokumentu w Comarch ERP Optima będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Comarch ERP Optima. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu
24. Jak długa ma być rezerwacja towaru?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać okres rezerwacji towaru.
Dostępne opcje:
a) Domyślna (zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima, zazwyczaj 1 dzień)
Integracja ustawi rezerwację towaru zgodnie z domyślnymi ustawieniami Comarch ERP Optima.
b) Określona liczba dni rezerwacji
Integracja ustawi rezerwację towaru zgodnie z ustawieniem wpisanym w konfiguracji.
25. Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać z jaką datą mają być dodawane dokumenty do Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Data zamówienia z SkyShop
Integracja ustawi na dokumencie datę zamówienia w SkyShop.
b) Data utworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima
Integracja ustawi na dokumencie datę utworzenia dokumentu w Comarch ERP Optima.
26. Jaka ma być rola kontrahenta na dokumencie (osoba fizyczna czy podmiot gospodarczy)?
Funkcjonalność pozwala wybrać rolę kontrahenta na dokumencie dodanym do Comarch ERP Optima.
Dostępne opcje:
a) Domyślna rola (zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima, zazwyczaj "Osoba fizyczna")
Integracja ustawi rolę kontrahenta zgodnie z ustawieniami Comarch ERP Optima.
b) Osoba fizyczna (domyślnie) lub podmiot gospodarczy (dla zamówień, na których kontrahent zaznaczył opcję otrzymania faktury oraz wpisał NIP)
Integracja ustawi rolę kontrahenta jako osobę fizyczną w przypadku, gdy kontrahent nie podał numeru NIP oraz nie zaznaczył opcji otrzymania faktury, w przeciwnym przypadku rola kontrahenta zostanie ustalona jako podmiot gospodarczy.