Aktualizacja stanów magazynowych z Comarch ERP Optima do SkyShop
Kod wtyczki: OPT_CAI_COM_STC_SKY_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v134.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na synchronizację stanów magazynowych produktów między programem systemu źródłowego (ERP) Comarch ERP Optima i programem systemu docelowego (e-commerce) SkyShop. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Funkcje wtyczki oferują Ci filtrację aktualizacji stanów magazynowych w odniesieniu do cech i oznaczeń produktów jak np. “Pozycja do sklepu internetowego. Wtyczka zapewnia również dodatkową weryfikację minimalnego stanu magazynowego bądź sumowanie stanów magazynowych na podstawie pól własnych.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku Uruchom teraz w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
3. Połączenie z SkyShop
Podaj dane do logowania się do Twojego sklepu.
Klucz API znajdziemy wchodząc kolejno w menu na górze sklepu: Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Web API sklepu.
UWAGA
Adres sklepu musi zaczynać się od https://.
4. Posiadam następujące moduły Comarch ERP Optima (wymagany jest co najmiej jeden moduł Handel i jeden Kasa/Bank)
W punkcie siódmym należy zaznaczyć posiadane moduły w Comarch ERP Optima. Poprawne podanie dostępnych modułów jest niezbędne do poprawnego połączenia do Optimy w celu realizacji procesu. Integracja do prawidłowego działania wymaga jednego modułu Handel oraz jednego modułu Kasa/Bank.
UWAGA
Podanie niepoprawnych modułów będzie skutkować wyświetleniem błędów informujących, że Comarch ERP Optima działa w trybie tylko do odczytu.
PAMIĘTAJ
Do pracy integracji niezbędny jest minimum jeden moduł “Handel” i jeden “Kasa/Bank”. W przypadku ich braku integracja nie zadziała.
5. Magazyny w Comarch ERP Optima
Funkcjonalność ta pozwala integracji na wskazanie poprzez wpisanie symbolu, z którego magazynu Comarch ERP Optima mają być pobierane stany magazynowe:
UWAGA
Dla Comarch ERP Optima wpisanie kilku magazynów po przecinku spowoduje sumowanie stanów z tych magazynów.
Jak znaleźć symbol magazynu w systemie Comarch ERP Optima ?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu w lewym górnym rogu znajdziesz zakładkę z rozwijaną listą, pod którą widnieją dostępne symbole magazynów.
6. W jaki sposób chcesz powiązać produkty z Comarch ERP Optima z produktami w magazynie SkyShop?
Funkcjonalność ta pozwala integracji na powiązanie produktów w systemie docelowym i w systemie źródłowym.
Mapowanie:
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania.
Pole w SkyShop
Wybieramy, które pole z zamówienia w SkyShop ma być przyrównywane do wybranej wartości w Comarch ERP Optima.
- Symbol
- EAN
- Nazwa
- Id produktu
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w SkyShop na karcie produktu.
Pole w Comarch ERP Optima
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w SkyShop.
W Comarch ERP Optima potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece zasobu po wejściu w podgląd danego zasobu.
UWAGA
Wartości w wybranym mapowaniu muszą mieć identyczną zawartość, ponieważ w innym wypadku integracja nie odnajdzie i nie powiąże ze sobą dwóch produktów.
Kolejność na liście definiuje priorytet podczas synchronizacji.
9. W trakcie synchronizacji uwzględnij produkty posiadające TYLKO atrybuty
W poniższej funkcjonalności, znajduje się kilka pytań, dzięki którym masz możliwość wyfiltrowania, dla których stan magazynowy zostanie zaktualizowany do systemu docelowego.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienia domyślne)
Wybierając tą opcje zostaną zsynchronizowane wszystkie towary niezależnie od szczegółowych parametrów produktu w tym przypadku atrybutów.
b) Tak - podaj nazwę atrybutu
Wybierając tą opcję, konieczne jest podanie nazwy atrybutu zdefiniowanego w Comarch ERP Optima. Przy synchronizacji będą aktualizowane stany zasobów, do których zdefiniowany atrybut będzie przypisany.
Jest możliwość podania kilku atrybutów zasobów np.: atrybut1,atrybut2,atrybut3…
Jak sprawdzić dostępne atrybuty w Comarch ERP Optima?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu przechodzisz do zakładki “Handel” następnie “Zasoby”. Na wybranym zasobie wchodzisz w czwartą zakładkę “Atrybuty”. Otworzy się lista dostępnych atrybutów zasobów, z których możesz skorzystać (ewentualnie dodać własne).
Zamiast wpisywania atrybutów ręcznie, jest opcja skorzystania z look up’a. W tym wypadku pola tekstowego klikasz obok w zieloną lupkę i otworzy się okno z listą zdefiniowanych atrybutów w systemie Comarch ERP Optima.
UWAGA
Nazwy atrybutów wprowadzone do scenariusza powinny być identyczne, jak w systemie Comarch ERP Optima. Wielkość liter ma znaczenie. Wybór cech za pomocą look up'a jest dostępne tylko i wyłącznie po poprawnym skonfigurowaniu EndPointa - Sellintegro Dla Comarch Optima.
8. W trakcie synchronizacji POMIŃ produkty posiadające atrybuty
W poniższej funkcjonalności, znajduje się kilka pytań, dzięki którym masz możliwość wyfiltrowania, dla których stan magazynowy zostanie zaktualizowany do systemu docelowego.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienia domyślne)
Wybierając tą opcje zostaną zsynchronizowane wszystkie towary niezależnie od szczegółowych parametrów produktu w tym przypadku atrybutów.
b) Tak - podaj nazwę atrybutu
Wybierając tą opcję, konieczne jest podanie nazwy atrybutu zdefiniowanego w Comarch ERP Optima. Przy synchronizacji będą pomijane stany zasobów, do których zdefiniowany atrybut będzie przypisany.
Jest możliwość podania kilku atrybutów zasobów np.: atrybut1,atrybut2,atrybut3…
Jak sprawdzić dostępne atrybuty w Comarch ERP Optima?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu przechodzisz do zakładki “Handel” następnie “Zasoby”. Na wybranym zasobie wchodzisz w czwartą zakładkę “Atrybuty”. Otworzy się lista dostępnych atrybutów zasobów, z których możesz skorzystać (ewentualnie dodać własne).
Zamiast wpisywania atrybutów ręcznie, jest opcja skorzystania z look up’a. W tym wypadku pola tekstowego klikasz obok w zieloną lupkę i otworzy się okno z listą zdefiniowanych atrybutów w systemie Comarch ERP Optima.
UWAGA
Nazwy atrybutów wprowadzone do scenariusza powinny być identyczne, jak w systemie Comarch ERP Optima. Wielkość liter ma znaczenie. Wybór cech za pomocą look up'a jest dostępne tylko i wyłącznie po poprawnym skonfigurowaniu EndPointa - Sellintegro Dla Comarch Optima.
Funkcjonalność ta pozwala na wybór opcji dotycząca przetwarzania produktów złożonych. Konfiguracja scenariusza dla towarów złożonych polega na zaznaczeniu opcji, która Cię interesuje. W momencie, kiedy nie korzystasz z obsługi tego typu towarów ustawienie możesz zostawić na opcji “Aktualizuj stan zgodnie z ilością na magazynie”.
Dostępne opcje:
a) Aktualizuj stan zgodnie z ilością na magazynie (ustawienie domyślne)
Tylko ilość produktów złożonych w systemie docelowym jest uwzględniana w synchronizacji.
c) Aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteśmy w stanie skompletować + aktualny stan magazynowy
Opcja jest równoważna z wybraniem obu opcji powyżej jednocześnie w synchronizacji. Przesłana wartość do systemu docelowego będzie sumą ilości produktów złożonych w systemie docelowym i ilości produktów możliwych do złożenia.
b) Aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteśmy w stanie skompletować
Synchronizacja przesyła do systemu docelowego wartość produktów możliwych do złożenia weryfikując stan poszczególnych składników i nie uwzględnia produktów złożonych w systemie docelowym.
Wartości kompletów przesyłanych w synchronizacji w zależności od wybranej opcji
Produkt złożony A składa się z:
- trzech produktów B, stan magazynowy produktu B to 72
- jednego produktu C, stan magazynowy produktu C to 36
- obecny stan magazynowy produktu A to 20
Wartości przesłane podczas synchronizacji w przypadku opcji:
- Aktualizuj stan zgodnie z ilością na magazynie (ustawienie domyślne) to 20
- Aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteś w stanie skompletować + aktualny stan magazynowy to 44 (24+20)
- Aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteś w stanie skompletować to 24 (potrzeba trzech produktów B na jeden produkt złożony jest wartością najmniejszą, 72/3=24, podczas gdy tylko jeden produkt C jest potrzebny do jednego produktu złożonego)
UWAGA
W przypadku, gdy towar posiada więcej niż jeden zestaw promocyjny, pod uwagę będzie brany zawsze pierwszy na liście w kartotece produktu