Aktualizacja stanów magazynowych z Subiekt GT do Apilo
Kod wtyczki: SGT_CAI_COM_STC_ERB_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v143.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na synchronizację stanów magazynowych produktów między programem systemu źródłowego (ERP) Subiekt GT i programem systemu docelowego (E-commerce) Apilo (dawniej ErpBox). Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań. Funkcje wtyczki oferują Ci filtrację aktualizacji stanów magazynowych w odniesieniu do cech, aktywności i oznaczeń produktów jak np. “Pozycja do sklepu internetowego”. Wtyczka zapewnia również zmianę stanu magazynowego produktu podczas rezerwacji oraz dodatkową weryfikację minimalnego bądź maksymalnego stanu magazynowego na podstawie pól własnych.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku Uruchom teraz w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
3. Połączenie z Apilo (ERPBox)
W tym punkcie widzimy swoje tokeny (klucze API) odpowiadające za połączenie z Apilo (ERPBox) oraz ostatnią aktualizacje tokenów w formie daty i godziny.
UWAGA
Autoryzacja API odbywa się za pomocą access tokenu ważnego 21 dni. Przed lub po wygasnieciu access tokenu - należy go odnowić korzystając z refresh tokenu (ważnego 2 miesiące). Aby pobrać parę kluczy access token oraz refresh token - należy utworzyć nową aplikację REST API w systemie Apilo w zakładce Administracja/API Apilo (ERPBox) . W zakładce API Apilo (ERPBox) możemy sprawdzić także date ważności tokenów.
UWAGA
Jeżeli nie masz jeszcze zainstalowanego i skonfigurwanego integratora na serwerze, po poprawnym uzupełnieniu i zapisaniu scenariusza konfiguracyjnego wtyczki otrzymasz możliwość pobrania integratora (1) oraz wygenerowania tokena rejestracyjnego (2) w celu połączenia integratora z kontem SellIntegro.
4. Magazyny w Subiekt GT
W tym polu należy podać symbol magazynu w Subiekt GT, z którego mają być pobrane stany magazynowe. W przypadku podania w tym miejscu więcej niż jednego symbolu spowoduje zsumowanie stanów. Warunkiem koniecznym jest podanie symboli po przecinku bez spacji po sobie.
Symbol magazynu w Subiekt GT możesz znaleźć w zakładce Słowniki pod hasłem Magazyny
UWAGA
Podanie nieprawidłowego symbolu, np. z małej litery lub podanie nazwy magazynu spowoduje błąd.
5. Chcę synchronizować stany tylko wybranych produktów zawierających określoną cechę
Funkcja ta pozwala na wyodrębnienie towarów do synchronizacji tylko na te, którym przypiszemy cechę po stronie systemu Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Nie (ustawienia domyślne)
Wybierając tą opcje zostaną zsynchronizowne wszystkie towary niezależnie od szczegółowych parametrów produktu w tym przypadku cech.
b) Tak - podaj nazwę cechy
Wybierając tą opcję, konieczne jest podanie nazwy cechy zdefiniowanej w Subiekcie GT. Przy synchronizacji będą aktualizowane stany towarów, do których zdefiniowana cecha będzie przypisana.
Jest możliwość podania kilku cech towarów np.: cecha1,cecha2,cecha3…
Jak sprawdzić dostępne cechy w Subiekcie GT?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu przechodzisz do zakładki “Widok” następnie “Administracja” i “Słowniki”. Do pola wyszukiwania wpisujesz cechy towarów i klikasz w wyszukaną opcję. Otworzy się lista dostępnych cech towarów, z których możesz skorzystać (ewentualnie dodać własne).
UWAGA
Nazwy cech wprowadzone do scenariusza powinny być identyczne, jak w systemie Subiekt GT. Wielkość liter ma znaczenie. Wybór cech za pomocą look up'a jest dostępne tylko i wyłącznie po poprawnym skonfigurowaniu EndPointa SellintegroDlaSubiektGT.
6. Sumuj stany z wybranym polem własnym
Funkcja ta umożliwia ustawienie wartości liczbowej zdefiniowanej w polu własnym, która przy synchronizacji będzie dodawana do stanu. Takie zastosowanie możesz wykorzystać, kiedy np. masz zapewnioną u dostawcy daną ilość sztuk i możesz ją dodać nie mając fizycznie w magazynie.
UWAGA
Dodawanie ilości z pola własnego jest możliwe tylko za pomocą Pola własnego (standardowego), w którym musisz podać wartość liczbową na karcie towaru. W innym przypadku wtyczka wyrzuci błąd, co będzie skutkowało brakiem zmiany stanu na towarze.
Jak sprawdzić dostępne pola własne w Subiekcie GT?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu z “Listy Modułów” bocznego menu wybierasz opcję “Administracja”, następnie “Parametry”, po czym wyszukujesz i otwierasz tabelę “Pola Własne”.
W kolejnym kroku z listy obiektów wybierasz “Towar i usługa”, po czym wyświetli się lista z twoimi polami własnymi.
7. W jaki sposób chcesz powiązać produkty z Subiekt GT z towarami w Apilo(ERPBox) ?
Funkcjonalność ta pozwala integracji na odnalezienie produktów w systemie docelowym i w systemie źródłowym. Skonfigurujesz scenariusz wybierając zielony przycisk “Dodaj wiersz”, następnie z menu rozwijanego wybierając parametr identyfikujący w kolumnie programu Apilo (ERPBox) oraz odpowiadającym mu parametrze w programie Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Po stronie Apilo (ERPBox)
W Apilo (ERPBox) potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece produktu.
b) Po stronie Subiekt GT
- Symbol
- Podstawowy kod kreskowy (EAN)
- Nazwa
W Subiekt GT potrzebne informacje możesz znaleźć w kartotece towaru.
UWAGA
Wartości w wybranym mapowaniu muszą mieć identyczną zawartość, ponieważ w innym wypadku integracja nie odnajdzie i nie powiąże ze sobą dwóch produktów.
Kolejność na liście definiuje priorytet podczas synchronizacji.