Odwzorowywanie faktur wystawionych w BaseLinker do SubiektGT
Kod wtyczki: BLK_CAI_COM_INV_SGT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v149.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na synchronizację danych między programem systemu źródłowego (ERP) Subiekt GT i programem systemu docelowego (E-commerce) BaseLinker.
Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Wtyczka umożliwia Ci wgranie faktury na podstawie tej stworzonej w BaseLinker, wtyczka odzworuje ją i wpisze do SubiektGT.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w BaseLinker. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w BaseLinker.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z BaseLinker
Pobierz token API poprzez kliknięcie przycisku kopiuj do schowka w zakładce API. Moje konto > API.
UWAGA
Podanie nieprawidłowego klucza API spowoduje brak możliwości zapisania scenariusza oraz przesłania potrzebnych danych.
6. Połączenie z Subiektem GT
Pokazuje status połączenia wtyczki z integratorem.
UWAGA
Jeżeli nie masz jeszcze zainstalowanego i skonfigurwanego integratora na serwerze, po poprawnym uzupełnieniu i zapisaniu scenariusza konfiguracyjnego wtyczki otrzymasz możliwość pobrania integratora (1) oraz wygenerowania tokena rejestracyjnego (2) w celu połączenia integratora z kontem SellIntegro.
7. Jakie zamówienia chcesz przesyłać?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w BaseLinker i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Subiekt GT (integracja sprawdza, czy zamówienie było już przetworzone na podstawie numeru oryginału dokumentu B_NumerZamówienia)
b) O statusach
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku lub wybranie ich z lupki. Integracja tworząc dokument w Subiekt GT wpisze w numer oryginału wartość B_NumerZamówienia.
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z BaseLinkera.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w BaseLinker
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
8. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w BaseLinker, przeniosionym do SubiektGT?
Dostępne opcje:
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w BaseLinker po utworzeniu dokumentu w Subiekt GT.
a) Nie zmieniaj
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na BaseLinker.
b) Zmień na jeden konkretny
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w BaseLinker
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z BaseLinkera
b) Zgodnie z mapowaniem
Integracja zmienić status z A na B zgodnie z ustawionym mapowaniem.
9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w BaseLinker, nieprzeniesionym do Subiekt GT z powodu błędu?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
Dostępne opcje:
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w BaseLinker po utworzeniu dokumentu w Subiekt GT.
a) Nie zmieniaj
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na BaseLinker.
b) Zmień na jeden konkretny
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w BaseLinker
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z BaseLinkera
10. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w BaseLinker, w momencie braku stanu towaru w Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku stanu w trakcie tworzenia dokumentu w Subiekt GT przenieść zamówienie do określonego statusu.
Dostępne opcje:
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w BaseLinker po utworzeniu dokumentu w Subiekt GT.
a) Nie zmieniaj
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na BaseLinker.
b) Zmień na jeden konkretny
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w BaseLinker
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z BaseLinkera
11. Seria dokumentów w BaseLinker
Funkcjonalność ta pozwala na wskazanie, z której serii dokumentów w BaseLinker mają być pobierane faktury. Podajemu tutaj nazwę serii w BaseLinker
-
Rozszerzenie serii dokumentu z BaseLinker wprowadź jako rozszerzenie do numeru dokumentu w Subiekt GT
Po zaznaczeniu pola, opcja będzie brana pod uwagę.
12. Licencja SFERA
Ta integracja wymaga aktywnej licencji rozszerzenia “Sfera”, które pozwala na integrowanie systemu Subiekt GT z zewnętrznymi programami.
Status licencji Sfera można z dowolnego ekranu w Subiekt GT. W tym celu klikamy w ikonę.
Sfera posiada również 14 dniowy okres testowy, który można aktywować w dowolnym momencie.
13. Dokumentom tworzonym w Subiekt GT ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala ustalić kategorię dokumentu.
Dostępne opcje:
a) Pozostaw domyślną kategorię
a) Ustaw na
Opcja pozwala zmienić kategorię na wskazaną w polu. Wprowadzamy istniejącą kategorię z Subiekt GT.
PAMIĘTAJ
Ustawiona kategoria musi być utworzona w Subiekt GT
14. Dokumenty tworzone w Subiekt GT podpisz
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie jaką wartością mają być podpisywane dokumenty tworzone integracją. Sfera pozwala na wprowadzenie dowolnego podpisu w dowolnym formacie nawet jeśli podpis nie istnieje w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Podpisem domyślnym np. użytkownikiem służącym do tworzenia zamówienia
Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w konfiguracji integratora.
b) Następującym podpisem
Integracja wykorzysta podpis wpisany w to pole. Nie musi istnieć w Subiekt GT.
15. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w BaseLinker na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Utwórz kontrahenta jednorazowego w Subiekt GT
Integracja zawsze utworzy kontrahenta jednorazowego.
Kontrahent jednorazowy posiada ograniczoną ilość informacji w Subiekt GT i nie tworzy pełnego wpisu na bazie.
b) Powiąż zawsze tego samego konrahenta do wszystkich zamówień na postawie symbolu
Integracja zawsze przypisze tworzony dokument do jednego ustalonego kontrahenta.
c) Utwórz lub powiąż kontrahenta stałego
Integracja będzie procesować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.
Mapowanie:
To czy klient istnieje już w Subiekt GT ustal na podstawie pola
Pole w BaseLinker
Wybieramy, które pole z zamówienia w BaseLinker ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w BaseLinker.
- Symbol
- E-mail
- Nazwa
- Telefon
- NIP
Opcjonalnie, w drugiej kolejności, to czy klient istnieje już w Subiekt GT ustal na podstawie pola
Pole w BaseLinker
Wybieramy, które pole z zamówienia w BaseLinker ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w BaseLinker.
- Symbol
- E-mail
- Nazwa
- Telefon
- NIP
16. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w BaseLinker na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Utwórz usługę jednorazową
Na dokumencie zawsze będzie pozycja usługi jednorazowej.
b) Powiąż kartotekę produktu z Subiekt GT na podstawie następującego mapowania
Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania. Priorytet mapowania określa, który warunek będzie sprawdzany w pierwszej kolejności.
Pole w BaseLinker
Wybieramy, które pole z zamówienia w BaseLinker ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w BaseLinker w tym miejscu:
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w BaseLinker.
- Nazwa
- Symbol
- Podstawowy kod kreskowy
- Pełna charakterystyka
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Subiekt GT w tym miejscu.
W przypadku nieodnalezienia produktu, czy chcesz dodać zamówienie z usługą jednorazową
a) Tak
Pozycja będzie widnieć jako usługa jednorazowa.
b) Nie
Pozycja nie zostanie dodana.
17. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w BaseLinker na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
Gotówka
Karta
Dostępne metody płacenia kartą dostępne są w słownikach w zakładce “Płatność kartą przy sprzedaży.”
Kredyt
Przelew
Dostępne metody płatności przelewem dostępne są w słownikach w zakładce “Szybkie płatności.”
Kredyt kupiecki
Terminy kredytów kupieckich dostępne są w zakładce płatności kredytowe.
b) Zgodnie z poniższą tabelą
Opcja pozwala wykonać zaawansowaną tabelę mapowania forma płatności ze wzlgędu na pole w BaseLinker i jego wartość i wpisać na dokument w Subiekt GT konkretną metodę płatności i jej nazwę.
Mapowanie:
Pole w BaseLinker
-
Do mapowania użyj metody płatności w BaseLinker
Metodę płatności można sprawdzić na karcie zamówienia w BaseLinker.
-
Seria faktury
Mapowanie odbędzie się ze względu na podaną nazwę serii faktury w BaseLinker.
Metoda płatności z Subiekt GT
Wybieramy rodzaj płatności oraz nazwę płatności z Subiekt GT.
- Gotówka
- Karta
- Kredyt
- Przelew
- Kredyt kupiecki
18. Wskaż, na którym magazynie w Subiekt GT mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Subiekt GT mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Na jednym magazynie
Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.
Magazyn z Subiekt GT
Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.
19. W uwagach do dokumentu w Subiekt GT będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Subiekt GT. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
- Dane płatnika - imię i nazwisko
- Dodatkowe informacje/uwagi na fakturze
- Identyfikator faktury (BaseLinker)
- Sposób płatności
- Identyfikator płatności
Poszczególne elementy rozdziel znakiem
Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.
Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu.
20. Przypisuj rodzaje transakcji VAT na podstawie mapowania
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Mapowanie:
Pole w BaseLinker
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zewnętrzny numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do BaseLinker.
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer zamówienia jest na tyle długi, że Subiekt GT nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
- Źródło zamówienia
Źródło zamówienia można wyciągnąć przy użyciu API BaseLinker.
- ID źródła zamówienia
- Informacja o źródle zamówienia
- ID źródła zamówienia
Identyfikator źródła zamówienia można wyciągnąć przy użyciu API BaseLinker.
- Informacja o źródle zamówienia
Informacje o źródle zamówienia można wyciągnąć przy użyciu Api BaseLinker.
- ID statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w BaseLinker.
lub można skorzystać z lupki, która pozwala wybrać odpowiedni status z BaseLinkera.
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w BaseLinker.
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Numer listu przewozowego
- Imię i nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
Brany pod uwagę będzie kraj z danych do dostawy widocznych na zamówieniu w BaseLinker.
- Kod kraju (dostawa)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
Brany pod uwagę będzie kraj z danych do faktury widocznych na zamówieniu w BaseLinker.
- Kod kraju (faktura)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Nazwa serii dokumentu
- Klient chce fakturę
- Link do zamówienia
- Paczka odebrana przez kuriera
- Paczka spakowana
- Numer
- Pole dodatkowe 2
W polu dodatkowym musi znajdować się wartość określona w kolejnym punkcie mapowania.
- Magazyn
- WDT
-
Lokalizacja
- Nazwa statusu zamówienia
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
Wartość pola w BaseLinker
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Transakcja
- Nabycie/dostawa krajowa (S)
- Import/eksport towarów (EX)
- Nabycie/dostawa UE (WDT)
- Transakcja trójstronna (WTTD)
- Import/eksport usług (EXU)
- Odwrotne obciążenie (sprzedaż) (OOS)
- Nabycie/dostawa poza terytorium kraju (SPTK)
- Odwrotne obciążenie (świadczenie usług) (OOU)
- Sprzedaż w UE na odległość (WSTO)
- Sprzedaż w UE na odległość (WSTO OSS)
W przypadku wybrania WSTO dostępna będzie dodatkowa konfiguracja w postaci zębatki, która pozwala wskazać kraj rozpoczęcia wysyłki oraz określić państwo konsumenta według jednej z opcji:
- Kod kraju na podstawie danych do faktury z zamówienia w BaseLinker
- Kod kraju na podstawie danych do dostawy z zamówienia w BaseLinker
- Kod kraju
Sprzedaż w UE na odległość (WSTO OSS)
W przypadku wybrania WSTO dostępna będzie dodatkowa konfiguracja w postaci zębatki, która pozwala wskazać kraj rozpoczęcia wysyłki oraz określić państwo konsumenta według jednej z opcji:
- Kod kraju na podstawie danych do faktury z zamówienia w BaseLinker
- Kod kraju na podstawie danych do dostawy z zamówienia w BaseLinker
- Kod kraju
Transakcja trójstronna (WTTD)
W Subiekt GT rodzaj transakcji VAT można znaleźć na dokumencie w zakładce sposobu liczenia dokumentu.
PAMIĘTAJ
Aby korzystać z transakcji WSTO i WSTO-OSS wymagany jest dodatek niebieski plus dla insERT GT.
21. Co chcesz zrobić w momencie, kiedy stan towaru na magazynie jest niewystarczający?
Dostępne opcje:
a) Nie twórz faktury - ustawienie domyślne
b) Utwórz fakturę z odłożonym skutkiem magazynowym
Ta opcja pozwala tworzyć dokumenty w Subiekt Gt z odłożonym skutkiem magazynowym, gdy zabraknie stanu w Subiekt GT w trakcie procesowania zamówienia do dokumentu.
UWAGA
Wymagany jest niebieski PLUS oraz rozszerzenie funkcjonalności dla programu Subiekt GT.
c) Utwórz fakturę z wycofanym skutkiem magazynowym
Ta opcja pozwala tworzyć dokumenty w Subiekt Gt z wycofanym skutkiem magazynowym, gdy zabraknie stanu w Subiekt GT w trakcie procesowania zamówienia do dokumentu.