Przesyłanie zamówień z Sellasist do Subiekt GT
Kod wtyczki: BLK_CAI_COM_ORD_SGT_100
Użyta wersja wtyczki: VER_RTM_v149.0
Co powinieneś wiedzieć na początku?
Wtyczka pozwala Ci na wygenerowanie zamówień od klienta lub bezpośrednio dokumentów sprzedaży w systemie docelowym (ERP) Subiekt GT na bazie zamówienia w Sellasist. Proces generowania dokumentów bazuje na danych widniejących na zamówieniach w systemie źródłowym (e-Commerce) Sellasist.
Wtyczka umożliwia Ci stworzenie dokumentów rezerwujących stan magazynowy na czas obsługi zamówienia przez magazyn (ZK), posiada funkcjonalność do mapowania towarów oraz kontrahentów między systemami oraz możliwość stworzenia nowych kartotek gdy nie zostaną odnalezione. Opcjonalnie wtyczka może od razu generować i drukować dokumenty sprzedaży. Jest dostosowana do samodzielnej konfiguracji w oparciu o scenariusz złożony z szeregu pytań.
Scenariusz konfiguracyjny
- Punkt pierwszy jest to informacja znacząca dla klientów. Może przydać się m.in w kontakcie z działem wsparcia.
- Każdy z naszych klientów posiada własne ID. W zależności od źródła uruchomienia integracji posiada on różne przedrostki.
- Wersja integracji, którą Państwo posiadają. Więcej informacji tutaj.
2. Do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać do ilu dni wstecz integracja ma przetwarzać zamówienia w Sellasist. Domyślnie można wybrać z zakresu od 1 do 14 dni wstecz. Aby zwiększyć ten zakres do maksymalnie 150 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
PAMIĘTAJ
Integracja podczas weryfikacji, które zamówienia są w zakresie przetwarzania sprawdza datę złożenia zamówienia w Sellasist.
3. Czy przetwarzać zamówienia istniejące przed skonfigurowaniem integracji?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, czy integracja ma sprawdzać zamówienia, których data jest starsza niż data pierwszej konfiguracji integracji.
Dostępne opcje:
a) Nie, przetwarzaj tylko dokumenty dodane po pierwszym skonfigurowaniu integracji
Integracja będzie sprawdzała zamówienia maksymalnie do dnia zapisu pierwszej konfiguracji.
b) Tak, przetwarzaj dokumenty istniejące od:
Integracja będzie sprawdzała zamówienia domyślnie maksymalnie do 7 dni. Aby zwiększyść ten zakres do maksymalnie 90 dni należy zakupić SI Extender - rozszerzenie funkcjonalności integracji
UWAGA
Punkt 2. oraz punkt 3. scenariusza są ze sobą powiązane. Data z punktu 3. ogranicza maksymalny zakres działania integracji do daty tam wskazanej. Jeśli ustawienie z punktu 2. wykracza poza datę z punktu 3 to integracja nie przetworzy zamówień wstecz
4. Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Funkcjonalność ta daje możliwość wyboru uruchomienia integracji w zależności od potrzeb:
Dostępne opcje:
a) Tak, tylko automatycznie uruchomienie
Funkcjonalność ta pozwala również na:
- Ustawienie przerwy między uruchomieniami wtyczki.
- Wybranie zakresu godziny, w których wtyczka ma działać (od 1:00 do 23:00).
- Wybranie dni tygodnia, w których wtyczka ma działać.
b) Nie, tylko uruchom ręcznie
Funkcjonalność ta wymaga naciśnięcia przycisku “Uruchom teraz” w głównym panelu wtyczki.
PAMIĘTAJ
Ustaw wtyczkę na uruchamianie z taką częstotliwością jakiej realnie potrzebujesz do aktualizacji. W zależności od ilości posiadanych danych do przetworzenia możesz uniknąć obciążania twojego serwera, jak i systemu źródłowego oraz docelowego.
5. Połączenie z Sellasist
a) Podaj twoją nazwę sklepu w Sellasist:
Wprowadzamy nazwę naszego sklepu z Sellasist. Nazwę sklepu możemy podejrzeć w pasku adresu naszego konta Sellasist:
a) Podaj twój klucz API konta w Sellasist:
Wprowadzamy klucz API konta w Sellasist. Aby utworzyć nowy klucz API w Sellasist w zakładce “Integracje” należy wybrać “Klucze API”, a następnie dodać nowy klucz API dla integracji.
6. Połączenie z Subiekt GT
Dane do logowania do Subiekt GT można wpisać w integratorze, który pobieramy po zakończeniu konfiguracji scenariusza.
PAMIĘTAJ
Integrator wystarczy pobrać tylko jeden raz - przy pierwszej konfiguracji scenariusza. Nie ma potrzeby pobierania go ponownie przy dodawaniu kolejnych wtyczek lub przy wprowadzaniu zmian w scenariuszu.
7. Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać, na których statusach zamówień integracja ma pracować.
Dostępne opcje:
a) Wszystkie
Integracja sprawdzi wszystkie statusy zamówień w Sellasist i przetworzy te zamówienia, których nie odnajdzie w Subiekt GT.
b) O statusie
Integracja sprawdzi tylko określone w tym punkcie statusy podczas przetwarzania zamówień. Możliwe jest podanie kilku statusów wpisując je ręcznie po przecinku.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PODPOWIEDŹ
Dla zapewnienia płynnej i bezproblemowej pracy integracji zalecamy ustawienie tylko tych statusów, z których faktycznie chcemy przetwarzać zamówienia.
8. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Sellasist, poprawnie przeniesionym do Subiekt GT?
Dostępne opcje:
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy integracja ma zmienić status zamówienia w Sellasist po utworzeniu dokumentu w Subiekt GT.
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego nie zmieni statusu zamówienia na Sellasist.
b) Ustaw status
Integracja po przetworzeniu zamówienia do dokumentu końcowego zmieni jego status na podany w konfiguracji.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
9. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Sellasist, które nie mogą być wygenerowane w Subiekt GT np. nie odnaleziono powiązanego towaru?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia nie zmieni jego statusu i zostawi to zamówienie w pierwotnym statusie.
b) Ustaw status
Integracja w przypadku wystąpienia błędu podczas procesowania zamówienia zmieni jego status na ten podany w konfiguracji. Status ten traktowany jest jako ogólny status błędu i niekoniecznie świadczy o braku powiązania towaru.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
10. Zamówienia z jakich statusów w Sellasist, mają być usunięte z Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala usunąć zamówienia z Subiekt GT z określonym statusem w Sellasist. Punkt ten pozwala też na usuwanie faktur VAT oraz paragonów.
Dostępne opcje:
a) Nie usuwaj zamówień
Domyślne działanie, integracja nie będzie usuwać zamówień.
b) Usuń zamówienia z Subiekt GT znajdujące się w statusie / statusach
Integracja będzie usuwać zamówienia z Subiekt GT, znajdujące się w określonych statusach.
-
Dodatkowo zmień ich status w Sellasist na
Opcja ta pozwala ustawić status do którego mają trafiać zamówienia po usunięciu dokumentu z Subiekt GT.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
11. Którym zamówieniom chcesz zmienić w Subiekcie status rezerwacji stanu na “brak rezerwacji”?
Funkcjonalność ta pozwala zmienić status rezerwacji w dokumencie w Subiekt GT w zależności od określonego statusu w Sellasist.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu dokumentu w Subiekt GT
Integracja nie będzie zmieniać statusu rezerwacji zamówień w Subiekt GT.
b) Zamówieniom znajdującym się w Sellasist w statusie / statusach
Integracja będzie zmieniać statusu rezerwacji zamówień w Subiekt GT.
c) Dodatkowo zmień ich status w Sellasist na
Integracja zmieni status w Sellasist po edycji statusu rezerwacji stanu.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
12. Dla zamówień z jakiego statusu w Sellasist, wystawić korektę faktury/zwrot detaliczny w Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala na tworzenie zwrotów/korekt dokumentów w Subiekt GT bazując na zmodyfikowanym zamówieniu w Sellasist. Modyfikacja zamówienia musi polegać na zmianie ceny/ilości produktu znajdującego się na zamówieniu, nie może być to usunięcie produktu.
Dostępne opcje:
a) Nie rób korekt
Integracja nie będzie generować korekt lub zwrotów do dokumentów sprzedaży.
b) Rób korekty/zwroty detaliczne w Subiekt GT na podstawie statusu/statusów w Sellasist
Integracja będzie tworzyć korekty lub zwroty do dokumentów sprzedaży zgodnie z utworzonym mapowaniem statusów. Opcja ta pozwala na powiązanie wskazanego pola w Sellasist z wybraną przyczyną korekty.
-
Dodatkowo zmień ich status w Sellasist na
Opcja ta pozwala ustawić status do którego mają trafiać zamówienia po utworzeniu korekty dokumentu z Subiekt GT.
13. Jaki status chcesz nadać zamówieniom w Sellasist, w momencie braku stanu towaru w Subiekt GT?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować, czy w przypadku braku stanu magazynowego podczas procesowania przenieść takie zamówienia do oddzielnego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie zmieniaj statusu
Integracja nie będzie zmieniać statusu zamówienia, w przypadku braku stanów.
b) Ustaw status</b
W przypadku braku stanu magazynowego, integracja zmieni status na określony.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
14. Drukuj wcześniej stworzony dokument z Subiekt GT, na podstawie statusu w Sellasist?
Funkcjonalność ta pozwala na generowanie dokumentów już wcześniej utworzonych przez integrację w systemie Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Nie drukuj dokumentu
Integracja pominie drukowanie wcześniej wystawionych dokumentów.
b) Drukuj dokumenty z Subiekta GT na podstawie statusu/statusów
Integracja wydrukuje wcześniej wystawione przez integrację dokumenty sprzedaży, które znajdują się w określonym statusie w Sellasist.
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
- Dodatkowo zmień ich status w Sellasist na
Po wydrukowaniu dokumentu zostanie on przeniesiony do określonego statusu.
15. Jakie dokumenty w Subiekt GT mają być tworzone?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jakie dokumenty będą tworzone w Subiekt GT podczas procesowania zamówień.
Dostępne opcje:
a) Zamówienia ZK
Integracja utworzy dokument zamówienie od klienta.
b) Paragony lub faktury VAT na żądanie klienta (klient zaznaczył, że chce fakturę)
Integracja utworzy paragon imienny lub fakturę VAT zależnie od tego, co zaznaczył klient na zamówieniu w Sellasist.
c) Paragony
Integracja utworzy zawsze paragon imienny lub zwykły zależnie od ustawienia w punkcie niżej.
Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.
d) Faktury VAT
Integracja utworzy zawsze fakturę VAT niezależnie od opcji zaznaczonej w Sellasist. Wymaga ona wyłączonej weryfikacji NIP w Subiekt GT, aby tworzyć faktury VAT bez NIP.
e) Faktury Marża
Integracja utworzy zawsze fakturę marża.
f) Zgodnie z Tabelą
Pozwala na utworzenie mapowania tak, aby tworzyć dany rodzaj dokumentu z danego statusu np.
Status A -> Paragony imienne
Status B -> Paragony zwykłe
Status C -> Faktury VAT
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być również wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
W momencie kiedy klient zaznaczył, że chcę fakturę a nie podał nipu stwórz paragon
Ta opcja pozwala na tworzenie paragonów w przypadku gdy klient zaznaczył pole “Klient chcę fakturę” ale nie podał NIP.
a) Nie
b) Tak
Przy tworzeniu zamówień stwórz dodatkowo dokument WZ?
Ta opcja pozwala przy tworzeniu dokumentu w Subiekt GT dodatkowo utworzyć dokument WZ.
a) Nie
b) Tak
Przy tworzeniu paragonów imiennych stwórz dodatkowo dokument Faktura Detaliczna?
Ta opcja pozwala wybrać, czy przy tworzeniu paragonu imiennego, integracja utworzy dodatkowo dokument faktury dtalicznej.
a) Nie
Integracja utworzy jedynie dokument Paragonu imiennego.
b) Tak
Integracja utworzy dokument paragon imienny, a następnie utworzy do niego dokument faktury dtalicznej.
Przy tworzeniu paragonów - jaki typ paragonu utworzyć?
Ta opcja pozwala wybrać jaki rodzaj paragonu ma być tworzony podczas procesowania zamówień.
a) Imienny
Paragon imienny w odróżnieniu od paragonu zwykłego posiada dane kontrahenta zamawiającego.
b) Zwykły
Czy dokonać rezerwacji towaru?
Ta opcja sprawia, że towary z zamówienia będą miały zarezerwowany stan magazynowy.
a) Nie
b) Tak
Jaką datę ustawić jako datę wystawienia dokumentu?
Ta opcja pozwala wybrać jaka data ma widnieć na dokumencie w Subiekt GT.
a) Data zamówienia z Sellasist
b)Data utworzenia dokumentu w Subiekt GT
Opcje zaawansowane:
Utworzyć dokument z wycofanym skutkiem magazynowym w przypadku braku stanów?
Ta opcja pozwala tworzyć dokumenty w Subiekt Gt z wycofanym skutkiem magazynowym, gdy zabraknie stanu w Subiekt GT w trakcie procesowania zamówienia do dokumentu.
a) Tak
b) Nie
Utworzyć dokument z odłożonym skutkiem magazynowym w przypadku braku stanów?
Ta opcja pozwala tworzyć dokumenty w Subiekt Gt z odłożonym skutkiem magazynowym, gdy zabraknie stanu w Subiekt GT w trakcie procesowania zamówienia do dokumentu.
UWAGA
Wymagany jest niebieski PLUS oraz rozszerzenie funkcjonalności dla programu Subiekt GT.
a) Tak
b) Nie
16. Drukowanie dokumentów w Subiekt GT
Funkcjonalność ta pozwala ustawić drukowanie tworzonych dokumentów. Do drukowania dokumentów na drukarce standardowej używana jest domyślna drukarka systemu Windows na stanowisku, gdzie zainstalowany jest integrator. W przypadku drukarki fiskalnej wpisujemy lub wybieramy drukarkę fiskalną z modułu Kasiarz GT wchodzącego w skład pakietu Insert GT.
a) Chcę drukować wystawione dokumenty
Opcja ta powinna być zaznaczona jeśli chcemy drukować dokumenty generowane przy użyciu tej wtyczki.
b) Dodatkowo chcę fiskalizować paragony na drukarce fiskalnej
Opcja ta pozwala dodatkowo fiskalizować paragony oprócz standardowego drukowania faktur VAT lub zamówień.
Mapowanie:
Status w Sellasist
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
Nazwa wzorca faktury
Ta opcja pozwala na wybranie z jakiego wzorca wydruku integracja ma korzystać podczas drukowania faktury VAT. Nazwę wzorca wydruku możemy znaleźć w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
Nazwa wzorca paragonu
Ta opcja pozwala na wybranie z jakiego wzorca wydruku integracja ma korzystać podczas drukowania paragonu lub paragonu imiennego. Nazwę wzorca wydruku możemy znaleźć w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
Nazwa wzorca zamówienia
Ta opcja pozwala na wybranie z jakiego wzorca wydruku integracja ma korzystać podczas drukowania zamówienia. Nazwę wzorca wydruku możemy znaleźć w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
Nazwa drukarki fiskalnej
Ta opcja pozwala na wybranie jaka drukarka fiskalna będzie używana podczas wykonywania wydruku fiskalnego utworzonego paragonu. Nazwę drukarki wybieramy z Kasiarz GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
PODPOWIEDŹ
W przypadku połączenia drukarki sieciowo poprzez Kasiarz GT wiele czynników środowiskowych może wpływać na dostępność drukarki fiskalnej przez moduł Sfera. Jeśli wystąpi problem z połączeniem z drukarką zalecamy skorzystanie z dodatkowego oprogramowania od Insert - Serwer Urządzeń Zewnętrznych(SUZ).
SUZ można pobrać w tym miejscu.
17. Czy wpisać numer utworzonego dokumentu w Subiekt na źródłowe zamówienie w Sellasist?
Funkcjonalność ta pozwala wprowadzić numer utworzonego przez integrację dokumentu na zamówienie w Sellasist.
Dostępne opcje:
a) Nie
Integracja nie wprowadzi numeru utworzonego dokuemntu na zamówienie w Sellasist.
b) Ustaw status
Integracja wprowadzi numeru utworzonego dokuemntu na zamówienie w Sellasist.
18. Licencja SFERA
Ta integracja wymaga aktywnej licencji rozszerzenia “Sfera”, które pozwala na integrowanie systemu Subiekt GT z zewnętrznymi programami.
Status licencji Sfera można z dowolnego ekranu w Subiekt GT. W tym celu klikamy w ikonę.
Sfera posiada również 14 dniowy okres testowy, który można aktywować w dowolnym momencie.
19. Czy wykorzystane mają być kwoty netto czy brutto z zamówień Sellasist?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować jaki rodzaj ceny ma być wykorzystany podczas procesowania produktów z zamówienia.
UWAGA
Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno B2B, jak i B2C zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji wykorzystaj ceny brutto. Wynika to z różnicy w specyfice zaokrąglania cen na dokumentach w przypadku przeliczania dokumentu z netto na brutto po wskazanej stawce VAT. Każdy system zaokrągla ceny na własny sposób i może to powodować różnice w wartości zamówienia
Dostępne opcje:
a) Wykorzystaj ceny netto
Integracja wykorzysta ceny netto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Zalecamy tylko w przypadku sprzedaży skupionej wyłącznie na B2B.
b) Wykorzystaj ceny brutto
Integracja wykorzysta ceny brutto przy przeliczaniu dokumentu w trakcie procesowania zamówienia. Aby uniknąć problemów z różnicami w wartości zamówienia zalecamy korzystać z tej opcji.
c) Nie nadpisuj cen systemy ERP
Integracja wykorzysta domyślny rodzaj ceny dla towaru w systemie Subiekt GT.
- Dla towarów oznaczonych “Towar sprzedawany przez wartość” zamiast ceny i ilości ustaw tylko wartość
Opcja ta działa wyłącznie dla waluty PLN i jest zależna od punktu 29. scenariusza Przelicz na PLN według sredniego kursu waluty pobranego z NBP. Ta opcja pozwala zmienić sposób liczenia ceny produktu w przypadku, gdy towary sprzedawane są na podstawie wartości towaru, a nie standardowo w oparciu o cenę i ilość.
20. Jak chcesz przetwarzać stawki VAT produktów?
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie w jaki sposób integracja ma ustawiać stawkę VAT dla poszczególnych towarów na zamówieniu.
Dostępne opcje:
a) Zastosuj stawkę VAT z zamówienia w Sellasist
Integracja przy procesowani produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jak widnieje przy produkcie na zamówieniu w Sellasist.
b) Ustawiaj VAT zgodnie z ustawieniami w systemie ERP
Integracja przy procesowaniu produktów z zamówienia ustawi stawkę VAT taką, jak domyślnie widnieje w kartotece towaru w Subiekt GT.
c) Przypisuj stawki VAT zgodnie z ustawieniami mapowania
Ta opcja pozwala na utworzenie mapowania stawki VAT dla poszczególnych warunków np. kraju.
Mapowanie:
Obsługa dla
Ta opcja pozwala wybrać dla jakiej pozycji tworzymy mapowanie w danym wierszu. Do wyboru jest “Produktu” lub “Transportu”.
Priorytet
Ta opcja pozwala wybrać z jakim priorytetem integracja będzie sprawdzać dany warunek mapowania. Jeśli chcemy przypisywać stawkę VAT dla transportu oraz rozbijać stawkę VAT w obrębie transportu to mapowanie powinno wyglądać w następujący sposób:
Symbol VAT w Subiekt GT
Wpisujemy symbol stawki VAT jaka ma być ustawiona w Subiekt GT. Stawka VAT musi istnieć w Subiekt GT. Dostępne stawki VAT znajdziemy w słownikach w Subiekt GT. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
Wartość VAT w Sellasist
Wpisujemy stawkę VAT widniejącą na zamówieniu w Sellasist. Możliwe jest wpisanie wartości “*“ aby dany wiersz dotyczył każdej stawki VAT i warunkowany był np. kodem kraju.
Pole w Sellasist
- Nie obsługuj
Przy wybraniu tej opcji jedynym warunkiem mapowania będzie stawka VAT w Sellasist.
- Zewnętrzny numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do Sellasist
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer jest na tyle długi, że Subiekt GT nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
- Kod kraju (dane do faktury)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Kod kraju (dane do dostawy)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Symbol waluty
Pod uwagę brany jest symbol waluty w zamówieniu w Sellasist.
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
- Źródło zamówienia
- Identyfikator źródła zamówienia
- Informacja o źródle zamówienia
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
W polu dodatkowym musi znajdować się wartość określona w kolejnym punkcie mapowania.
Wartość pola w Sellasist
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
- Czy chcesz podzielić dostawę na odrębne stawki VAT
Ta opcja pozwala uruchomić rozbijanie stawek VAT dla kosztów transportu. Rozbijanie stawek VAT pozwala na proporcjonalne podzielenie kosztów transportu na różne stawki VAT w przypadku, gdy na zamówieniu znajdują się towary z różną stawką VAT np. 23% i 8%.
21. Dla jakich statusów w Sellasist tworzyć SPTK (sprzedaż poza terytorium kraju) w Subiekt GT?
Ta funkcjonalność pozwala ustawić transakcję na SPTK dla dokumentów tworzonych z określonego statusu.
Dostępne opcje:
a) Nie twórz SPTK (Domyślne działanie)
Integracja nie będzie ustawiać SPTK dla generowanych dokumentów.
b) Twórz SPTK w Subiekt GT na podstawie statusu w Sellasist
Integracja oznaczy dokumenty jako SPTK jeśli będa generowane z podanego status.
To czy rodzaj transakcji ustawił się na SPTK można sprawdzić w sposobie liczenia dokumentu na samym ZK w Subiekt GT.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy podane w tym punkcie muszą być wpisane w punkcie 7. w statusach do procesowania
22. Dokumentom tworzonym w Subiekt GT ustal kategorię
Funkcjonalność ta pozwala stworzyć mapowanie, które ustawi wskazaną kategorię na dokumencie w trakcie procesowania.
Mapowanie:
Id statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
PAMIĘTAJ
Status do przypisywania oznaczeń JPK VAT musi być tym samym statusem, z którego tworzone są dokumenty sprzedaży.
Nazwa kategorii z Subiekt GT
Wprowadzamy istniejącą kategorię z Subiekt GT.
- Jeśli nie uda się ustalić kategorii na podstawie powyższego mapowania to
Jeśli mapowanie nie powiedzie się to możliwe jest ustawienie kategorii zapasowej.
Pozostaw domyślną kategorie
Ustawiona zostanie domyślna kategoria dokumentu.
Ustaw na
Można wybrać jedną kategorię zapasową. Możliwe jest też wybranie go z zielonej lupki znajdującej się obok tego pola.
PAMIĘTAJ
Ustawiona kategoria musi być utworzona w Subiekt GT
23. Dokumenty tworzone w Subiekt GT podpisz
Funkcjonalność ta pozwala na wybranie jaką wartością mają być podpisywane dokumenty tworzone integracją. Sfera pozwala na wprowadzenie dowolnego podpisu w dowolnym formacie nawet jeśli podpis nie istnieje w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Podpisem domyślnym np. użytkownikiem służącym do tworzenia zamówienia
Integracja wykorzysta użytkownika wpisanego w konfiguracji integratora.
b) Następującym podpisem
Integracja wykorzysta podpis wpisany w to pole. Nie musi istnieć w Subiekt GT.
c) Ustaw jako osobę podpisującą wartość znajdującą się w
Integracja podpisze dokument wartością znajdującą się w polu dodatkowym 1 lub 2.
d) Przypisz osobę w zależności od źródła pochodzenia
Integracja podpisze dokumenty zależnie od źródła pochodzenia.
e) Przypisz osobę w zależności od statusu zamówienia
Integracja podpisze dokumenty zależnie od określonego statusu zamówienia.
24. Jak chcesz przetwarzać kontrahenta zamówienia?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować kontrahentów z zamówienia w Sellasist na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Powiąż stałego, zawsze tego samego kontrahenta
Integracja zawsze przypisze tworzony dokument do jednego ustalonego kontrahenta.
b) Zawsze twórz kontrahenta jednorazowego
Integracja zawsze utworzy kontrahenta jednorazowego.
Kontrahent jednorazowy posiada ograniczoną ilość informacji w Subiekt GT i nie tworzy pełnego wpisu na bazie.
c) Zawsze twórz nową kartotekę kontrahenta
Integracja zawsze utworzy nową kartotekę kontrahenta. Bez włączonej autonumeracji kontrahentów wybranie tej opcji może prowadzić do powielania kontrahentów i w efekcie blokowania symboli kontrahentów.
Kartoteka kontrahenta posiada pełne dane kontrahenta i tworzy pełnoprawny wpis na bazie.
d) Powiąż kontrahenta do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania
Integracja będzie procesować kontrahentów zgodnie z utworzonym mapowaniem.
Mapowanie:
Priorytet mapowania określa, który klucz mapowania będzie pierwszy sprawdzany.
Pole w Sellasist
Wybieramy, które pole z zamówienia w Sellasist ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
- Login
- Telefon
- Email
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa punktu odbioru
- NIP
- P. dodatkowe 1
- P. dodatkowe 2
- Identyfikator zamówienia
- Zew. Identyfikator zamówienia
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki kontrahenta integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Sellasist.
- Symbol
- Nazwa
- Pełna nazwa
- Regon
- E-mail
- P. Własne 1
- P. Własne 2
- P. Własne 3
- P. Własne 4
- P. Własne 5
- P. Własne 6
- P. Własne 7
- P. Własne 8
- Telefon
- NIP
- Fax
- Gadu-Gadu
- Skype
- Opiekun
W momencie kiedy kontrahent nie został odnaleziony w Subiekt GT:
a) Nie rób nic(zamówienie będzie pominięte)
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówienia.
b) Utwórz kontrahenta stałego
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie nowej pełnej kartoteki kontrahenta.
c) Utwórz kontrahenta jednorazowego
Nie odnalezienie kontrahenta w bazie Subiekt GT spowoduje utworzenie kontrahenta jednorazowego.
Jakie dane istniejącego kontrahenta chcesz zaktualizować w Subiekt GT :
a) Nie aktualizuj żadnych danych
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja nie zmieni żadnych danych odnalezionego kontrahenta.
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja zaktualizuje dane dostawy odnalezionego kontrahenta.
c) Aktualizuj wszystkie dane kontrahenta
W przypadku znalezienia kontrahenta w bazie Subiekt GT integracja integracja zaktualizuje wszystkie dane odnalezionego kontrahenta.
Co ma się znaleźć w symbolu kontrahenta w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala wybrać jaka wartość ma znajdować się w symbolu tworzonej kartoteki kontrahenta w Subiekt GT.
- Symbol z Subiekta (autonumeracja)
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT.
![BLKORDSGTAutoSymbol][/sellintegro/images/BLK_ORD_SGT/BLKORDSGT_autosymbol.png]
- Login
- Email
- Numer telefonu
- Nazwa odbiorcy
- Nazwa płatnika
- Nazwa punktu odbioru
- NIP
- P. dodatkowe 1
- P. dodatkowe 2
- Identyfikator zamówienia
- Zew. Identyfikator zamówienia
- Własna numeracja
Jaką akcję wykonać jeśli nadawany symbol istnieje już w bazie Subiekt GT?
Jeśli symbol już istnieje w bazie Subiekt GT można wybrać zapasowy sposób nadawania symbolu.
a) Użyj autonumeracji jeżeli jest dostępna
Aby skorzystać z tej opcji potrzebne jest uruchomienie autonumeracji kontrahentów w parametrach kontrahentów w Subiekt GT.
b) Wygeneruj losowy symbol
c) Nadaj numeryczny prefiks
Co ma się znaleźć w polu numer Gadu-Gadu w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala umieścić login kontrahenta w polu GaduGadu.
Co ma się znaleźć w polu Skype w Subiekt GT?
Opcja ta pozwala umieścić numer zamówienia w polu Skype w Subiekt GT.
Wskaż pole w którym znajduje się opiekun kontrahenta w Sellasist:
Opcja ta pozwala wskazać w którym polu dodatkowym na zamówieniu w Sellasist znajduje się opiekun kontrahenta.
PAMIĘTAJ
Format w polu to 'Nazwisko Imię' np Kowalski Jan
Czy danymi płatnika mają być dane do faktury a danymi kontrahenta dane odbiorcy?
a) Tak
b) Nie
Czy atrybut ‘Odbiorca detaliczny’ ma być ustawiany dla klientów fizycznych?
Opcja ta ustawi pole odbiorca detaliczny jeśli kontrahent jest osobą prywatną.
a) Tak (Domyślne)
b) Nie
25. Jak chcesz przetwarzać produkty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować produkty z zamówienia w Sellasist na zamówienie w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Priorytet
Pozwala określić kolejność, z jaką integracja będzie weryfikowała produkty. Priorytet 1 będzie najwyższy.
b) Zawsze twórz usługę jednorazową
Integracja zawsze utworzy usługę jednorazowa bez sprawdzania stanów magazynowych.
c) Powiąż produkt do kartoteki zgodnie z ustawieniami mapowania
Integracja będzie szukać produktów na podstawie określonego mapowania. Priorytet mapowania określa, który warunek będzie sprawdzany w pierwszej kolejności.
Pole w Sellasist
Wybieramy, które pole z zamówienia w Sellasist ma być przyrównywane do wybranej wartości w Subiekt GT.
- Nazwa produktu
- Symbol
- Kod EAN
- Nr aukcji
- ID Produktu
W Sellasist potrzebne infromacje możemy znaleźć w kartotece produktu:
Pole w Subiekt GT
Wybieramy do jakiej wartości z kartoteki produktu integracja ma przyrównywać wybraną wartość z zamówienia w Sellasist.
- Nazwa
- Symbol
- Podstawowy kod kreskowy
- Pełna charakterystyka
- Pole własne 1
- Pole własne 2
- Pole własne 3
- Pole własne 4
- Pole własne 5
- Pole własne 6
- Pole własne 7
- Pole własne 8
- Symbol u dostawcy
- Dodatkowy kod kreskowy
- Kod dostawy
Podstawowe wartości mapowania możemy znaleźć w Subiekt GT w tym miejscu.
W momencie kiedy produkt nie zostanie odnaleziony w Subiekt GT
a) Nie rób nic (zamówienie zostanie pominięte)
Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje zatrzymanie procesowania zamówień.
b) Utwórz usługę jednorazową
Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje utworzenie usługi jednorazowej.
c) Utwórz kartotekę towaru
Nie odnalezienie produktu w Subiekt GT spowoduje utworzenie kartoteki towaru bez stanu magazynowego.
W momencie kiedy produkt jest kompletem w Subiekt GT:
a) Nie montuj kompletu i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT doda go bez montowania w Subiekt GT.
b) Montuj komplet w Subiekt GT i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT zmontuje go w Subiekt GT i doda na zamówienie.
c) Rozbij komplet na poszczególne składniki i dodaj na zamówienie
Integracja przy zmapowaniu kompletu w Subiekt GT rozbije go na składniki i doda na zamówienie.
PAMIĘTAJ
W momencie wyboru 'Nie montuj kompletu' komplet musi być już zmontowany w Subiekt GT
Wybieraj towar z największym stanem w Subiekt GT:
W przypadku odnalezienia według mapowania dwóch produktów zostanie wybrany produkt zależnie od wybranej opcji.
a) Nie, wybieraj pierwszy produkt z góry
b) Tak, wybieraj produkt o najwyższym stanie
PAMIĘTAJ
Funkcjonalność zadziała kiedy w systemie znajdują dwa lub więcej towary o takim samym symbolu, kodzie kreskowym, nazwie etc.
W momencie braku stanu towaru ustaw atrybut produktu w Sellasist na ‘BRAK STANU’:
Jeśli produkt w trakcie procesowania zamówienia nie będzie miał stanu magazynowego to zostanie zwrócona do Sellasist informacja do atrybutu danego produktu na zamówieniu.
a) Nie
b) Tak
W momencie dodawania poszczególnych składników zamiast ceny 0 zł użyj 1zł:
a) Nie (każdy produkt będzie miał cenę 0 zł)
b) Tak (każdy produkt będzie miał cenę 1 zł)
Czy stosować rabaty na produkty?
Jeśli zamówienie lub kontrahent posiada przypisany rabat to jego wartość zostanie naniesiona na zamówienie w Subiekt GT.
a) Tak (będą przesyłane z wysokością rabatu, wartość domyślna)
b) Nie (będą przysłane z pominięciem wysokości rabatu)
26. Jak chcesz przetwarzać koszty transportu?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować, jak integracja ma procesować koszty dostawy na zamówieniach w Subiekt GT.
Nazwy usługi muszą być dodane w Subiekt GT w “Towarach i usługach”
Dostępne opcje:
a) Nie obsługuj
Integracja pominie koszty dostawy w trakcie procesowania zamówienia.
b) Dodaj jako usługę jednorazową o nazwie
Integracja doda za każdym razem usługę jednorazową o tej samej nazwie zdefiniowanej w tym punkcie.
c) W zależności od usługi transportu w zamówieniu Sellasist ustaw odpowiednią usługę w dokumencie Subiekt GT
Integracja przetworzy koszty transportu według stworzonego mapowania transportu z Sellasist do kartoteki wybranej usługi w Subiekt GT.
Mapowanie:
Usługa transportu z Sellasist
Podajemy nazwę transportu z zamówień w Sellasist. Nazwę metod transportu możemy sprawdzić w zakładce Administracja, w sekcji Metody dostawy.
Transport w Subiekt GT
Podajemy nazwę transportu z Subiekt GT. Transport musi być dodany jako kartoteka usługi w towarach w Subiekt GT.
W momencie kiedy usługa transportu nie zostanie zmapowana, jako usługę dodaj nazwę transportu z karty zamówienia w Sellasist:
Ta opcja pozwala przepisać 1:1 transport z karty zamówienia z Sellasist jeśli mapowanie nie zostanie spełnione.
Czy w przypadku tworzenia usług jednorazowych chcesz dodać symbol stawki VAT do nazwy?
Ta opcja pozwala na modyfikację nazwę usługi jednorazowej transportu o wartość stawki VAT np. Transport 23%.
a) Nie
b) Tak
Czy chcesz dodać usługę transportową jeśli jej koszt wynosi 0 zł?
Ta opcja pozwala pominąć usługę transportową jeśli dostawa na zamówieniu jest darmowa.
a) Nie
b) Tak
27. Przypisywanie flagi dokumentu na podstawie metody dostawy w Sellasist
Funkcjonalność ta pozwala oznaczyć dokument w Subiekt GT określoną flagą zależnie od transportu na zamówieniu w Sellasist.
Mapowanie:
Metoda transportu w Sellasist
Podajemy nazwę transportu z zamówień w Sellasist. Nazwę metod transportu możemy sprawdzić w zakładce Administracja, w sekcji Metody dostawy.
Nazwa flagi własnej w Subiekt GT
Podajemy dokładną nazwę flagi z Subiekt GT. Flagi można znaleźć w paramterach Subiekt GT lub wybrać z zielonej lupki.
28. Jak chcesz przetwarzać sposób płatności?
Funkcjonalność ta pozwala zdecydować w jaki sposób integracja będzie procesować sposób płatności z zamówienia w Sellasist na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
a) Chcę zawsze przypisywać stałą płatność
Opcja pozwala wybrać jedną stałą formę płatności dostępną z listy rozwijanej. W tym przypadku bez względu na formę płatności w Sellasist na dokumencie w Subiekt GT pojawi się zawsze jedna ta sama wybrana płatność.
Gotówka
Karta
Dostępne metody płacenia kartą dostępne są w słownikach w zakładce “Płatność kartą przy sprzedaży.”
Kredyt
Przelew
Dostępne metody płatności przelewem dostępne są w słownikach w zakładce “Szybkie płatności.”
Kredyt kupiecki
Terminy kredytów kupieckich dostępne są w zakładce płatności kredytowe.
b) Zgodnie z poniższą tabelą
Opcja pozwala wykonać zaawansowaną tabelę mapowania forma płatności ze wzlgędu na pole w Sellasist i jego wartość i wpisać na dokument w Subiekt GT konkretną metodę płatności i jej nazwę.
Mapowanie:
- Do mapowania użyj statusu zamówienia w Sellasist
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
- Do mapowania użyj metody płatności w Sellasist
Metodę płatności można sprawdzić na karcie zamówienia w Sellasist.
- Do mapowania użyj sposobu dostawy w Sellasist
Sposób transportu można sprawdzić na karcie zamówienia w Sellasist.
Status(y) z Sellasist
Wpisujemy wartość zależnie od wybranego warunku w opcjach wyżej.
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
Metoda płatności z Subiekt GT
Wybieramy rodzaj płatności oraz nazwę płatności z Subiekt GT.
- Gotówka
- Karta
- Kredyt
- Przelew
- Kredyt kupiecki
Nazwa metody płatności w Subiekt GT
Wybieramy wartość z Subiekt GT:
- Gotówka
- Karta
- Kredyt
- Przelew
- Kredyt kupiecki
c) Dodatkowo chcę przypisywać rachunek bankowy dla dokumentu na podstawie następującego mapowania:
Opcja pozwala wykonać zaawansowaną tabelę mapowania forma płatności ze wzlgędu na pole w Sellasist i jego wartość i wpisać na dokument w Subiekt GT konkretną metodę płatności i jej nazwę
Mapowanie:
Status(y) z Sellasist
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
Nazwa rachunku w Subiekt GT
Wprowadzamy nazwę banku z Subiekt GT.
29. Jak chcesz przetwarzać waluty?
Funkcjonalność ta pozwala zadecydować w jaki sposób integracja ma przetwarzać zamówienia w obcej walucie. Do przeliczania zamówień według kursu walut potrzebny jest aktywny abonament Subiekt GT, który pozwala korzystać z aktualizacji biznesowych.
Dostępne opcje:
a) Pozostaw walutę domyślną
Integracja pozostawi zamówienie w oryginalnej walucie zamówienia.
b) Przelicz na PLN według średniego kursu waluty pobranego z NBP
Integracja przeliczy zamówienie na PLN według kursu z dnia poprzedzającego wystawienie dokumentu.
Przykład
Waluta inna niż PLN zostanie przeliczona według aktualnego kursu jeżeli w Subiekt GT jest aktywowany abonament na ulepszenia.
Tabela kursu walut dostępna jest w słownikach Subiekt GT.
30. Jaka ma być pobierana data kursu waluty?
Funkcjonalność ta pozwala wybrać z jakiego dnia będzie pobierany kurs walut w przypadku przeliczania zamówień. Wybranie zbyt odległej daty kursu walut może powodować problemy z wartością zamówienia.
Dostępne opcje:
a) Data zapisu dokumentu (domyślnie)
Wybrana będzie data z dnia, w którym integracja procesuje zamówienie.
b) Dzień poprzedzający datę złożenia zamówienia
Wybrana będzie data o dzień wcześniej niż data złożenia zamówienia w Sellasist.
c) Dzień poprzedzający datę zapisu dokumentu
Wybrana będzie data o dzień wcześniej niż data zapisu dokumentu w Subiekt GT.
31. Wskaż symbole magazynów na których ma zostać wykonane przesunięcie
Funkcjonalność ta pozwala ustawić przesunięcie stanu magazynowego między magazynami w przypadku braku stanu na docelowym magazynie.
Dostępne opcje:
a) Nie wykonuj przesunięć
Integracja w przypadku braku stanu nie będzie wykonywać przesunięcia magazynowego.
b) Przesunięcie zgodnie z mapowaniem magazynów
Mapowanie:
Skąd
Podajemy symbol źródłowego magazynu, z którego integracja ma wykonać przesunięcie.
Dokąd
Podajemy symbol docelowego magazynu, na który integracja ma wykonać przesunięcie.
Nie wykonuj kolejnych przesunięć międzymagazynowych jeśli przesunięcie zostało już wykonane dla danego zamówienia.
Zaznaczenie tej opcji jest zalecane, jeśli przy przetwarzaniu zamówienia nie zmieniamy jego statusu po przesłaniu.
32. Ustawianie flagi dokumentu na podstawie dostępnego stanu
Funkcjonalność ta pozwala na ustawienie flagi zależnie od dostępnego stanu magazynowego towaru.
Mapowanie:
Skutek
a) Brak stanu
W przypadku braku stanu zostanie ustawiona określona flaga.
b) Usługa jednorazowa
W przypadku dodania na zamówienie usługi jednorazowej do zamówienia zostanie przypisana określona flaga.
Flaga
Wybieramy flagę z istniejących w Subiekt GT.
33. Mapowanie pól z zamówienia do pól własnych
Funkcjonalność pozwala wysłać wartość z wybranego pola z zamówienia w Sellasist do wybranego pola własnego w Subiekt GT.
Mapowanie:
Pole z zamówienia Sellasist
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zew. numer zamówienia
- Źródło zamówienia
- Identyfikator źródła zamówienia
- Informacje o źródle zamówienia
- Identyfikator statusu zamówienia
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Numer listu przewozowego
- Imię i Nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i Nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
- Klient chce fakturę
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
- Link do zamówienia
- Paczka odebrana przez kuriera
- Paczka spakowana
Nazwa pola własnego Subiekt GT
Wybieramy pole własne, do którego chcemy wpisać wybraną wartość z zamówienia
Typ pola własnego
W tym polu określamy typ wybranego pola własnego zgodnie z wartością w Subiekt GT.
- Tekst
- Kwota
- Liczba
- Data
- Słownik
Nazwa słownika
To pole obowiązuje tylko jeśli w poprzednim punkcie wybrana została opcja “Słownik”
33. Przypisz dodatkowe prefiksy do symbolu dokumentu
Funkcjonalność ta pozwala na przypisanie określonego prefiksu dokumentu w zależności od wybranego mapowania. Aby poprawnie przypisywać prefixy dokumentów należy włączyć w Subiekt GT rozszerzenie numeracji dokumentów.
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj prefiksów
Integracja nie będzie przypisywać prefiksów dokumentów.
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Integracja przypisze prefiksy do dokumentów zgodnie z utworzonym mapowaniem .
Mapowanie:
Pole w Sellasist
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zew. numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do Sellasist.
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer zamówienia jest na tyle długi, że Subiekt GT nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
- Źródło zamówienia
- ID źródła zamówienia
- Informacje o źródle zamówienia
- Identyfikator statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Numer listu przewozowego
- Imię i nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
- Klient chce fakturę
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
- Link do zamówienia
- Paczka odebrana przez kuriera
- Paczka spakowana
Wartość pola w Sellasist
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Prefiks
Wpisujemy wybrany prefiks dokumentu.
Chcę, żeby prefiksy były przypisywane tylko dla faktur
Ta opcja pozwala ograniczyć przypisywanie prefiksów tylko do faktur tworzonych tą integracją.
35. Przypisuj rodzaje transakcji VAT na podstawie mapowania
Dostępne opcje:
a) Nie przypisuj (ustawienie domyślne)
b) Przypisuj zgodnie z mapowaniem
Mapowanie:
Pole w Sellasist
- Numer zamówienia
- Numer zamówienia ze sklepu
- Zewnętrzny numer zamówienia
Jest to numer zamówienia nadany w sklepie przy składaniu zamówienia i zaciągany jest on do Sellasist.
UWAGA
Numer zamówienia ze sklepu poprawnie nadawany jest w przypadku połączenia z marketplace/sklepem online. W przypadku pobierania zamówień z Allegro oryginalny numer zamówienia jest na tyle długi, że Subiekt GT nie jest w stanie poprawnie go przetworzyć. Jeśli korzystasz z Allegro jako platformy sprzedaży to nie zalecamy korzystania z tej opcji.
- Źródło zamówienia
- ID źródła zamówienia
- Informacja o źródle zamówienia
- ID źródła zamówienia
- Informacja o źródle zamówienia
- ID statusu zamówienia
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
- Nazwa statusu zamówienia
- Data utworzenia zamówienia
- Data potwierdzenia zamówienia
- Data złożenia zamówienia w statusie
- Login
- Telefon
- Email
- Komentarz klienta
- Komentarz sprzedawcy
- Waluta
- Metoda płatności
- Pobranie/Brak pobrania
- Status płatności
- Data płatności
- Metoda transportu
- Koszt transportu
- Numer listu przewozowego
- Imię i nazwisko (dostawa)
- Firma (dostawa)
- Adres (dostawa)
- Miejscowość (dostawa)
- Kod pocztowy (dostawa)
- Kraj (dostawa)
- Kod kraju (dostawa)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Nazwa punktu odbioru (dostawa)
- Adres punktu odbioru (dostawa)
- Kod pocztowy punktu odbioru (dostawa)
- Miejscowość punktu odbioru (dostawa)
- Imię i nazwisko (faktura)
- Firma (faktura)
- NIP
- Adres (faktura)
- Miejscowość (faktura)
- Kod pocztowy (faktura)
- Kraj (faktura)
- Kod kraju (faktura)
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2.
- Nazwa serii dokumentu
- Klient chce fakturę
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
- Link do zamówienia
- Paczka odebrana przez kuriera
- Paczka spakowana
Wartość pola w Sellasist
Wprowadzamy wartość zależnie od opcji wybranej w poprzednim punkcie mapowania.
Transakcja
- Nabycie/dostawa krajowa (S)
- Import/eksport towarów (EX)
- Nabycie/dostawa UE (WDT)
- Transakcja trójstronna (WTTD)
- Import/eksport usług (EXU)
- Odwrotne obciążenie (sprzedaż) (OOS)
- Nabycie/dostawa poza terytorium kraju (SPTK)
- Odwrotne obciążenie (świadczenie usług) (OOU)
- Sprzedaż w UE na odległość (WSTO)
- Sprzedaż w UE na odległość (WSTO OSS)
36. Wskaż, na którym magazynie w Subiekt GT mają pojawiać się zamówienia
Funkcjonalność ta pozwala wybrać na jaki magazyn w Subiekt GT mają trafiać dokumenty generowane przy użyciu integracji.
Dostępne opcje:
a) Na jednym magazynie
Ta opcja pozwala określić jeden magazyn, na który trafią wszystkie tworzone dokumenty. Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.
b) Zgodnie z poniższa tabelą (mapowanie na podstawie statusu zamówienia)
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od statusu zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
Mapowanie:
Status zamówienia z Sellasist
Identyfikator statusu widoczny jest w linku strony po wejściu w dany status w Sellasist:
PAMIĘTAJ
Statusy, które podane są w mapowaniu muszą być wpisane też w punkcie 7 scenariusza.
Magazyn z Subiekt GT
Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.
c) Zgodnie z poniższą tabelą (mapowanie na podstawie kodu kraju w zamówieniu)
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od kodu kraju zamówienia. Możliwe jest podanie kilku statusów po przecinku.
Mapowanie:
Kod kraju zamówienia z Sellasist
Ta opcja pozwala utworzyć mapowanie, które utworzy dokumenty na określonym magazynie zależnie od kodu kraju zamówienia.
Obsługiwane są kody w formacie ISO alfa-2
Magazyn z Subiekt GT
Symbol magazynu można znaleźć w słownikach w Subiekt GT.
37. W uwagach do dokumentu w Subiekt GT będą widoczne
Funkcjonalność ta pozwala wybrać jakie wartości będą przenoszone do uwag dokumentu tworzonego w Subiekt GT. Kolejność uwag w tym punkcie określa kolejność wpisywania ich na dokument w Subiekt GT.
Dostępne opcje:
- Identyfikator płatności
- Dane płatnika - imię i nazwisko
- Adres dostawy - imię i nazwisko
- Uwagi sprzedawcy
- Komentarz kupującego
- Identyfikator zamówienia (Sellasist)
- Oryginalny Identyfikator zamówienia
- Źrodło zamówienia
- Identyfikator użytkownika
- Telefon użytkownika
- Email użytkownika
- Sposób płatności
- Sposób dostawy
- Moduł użyty do wygenerowania listu przewozowego
- Nr listu przewozowego
- Czy dostarczyć fakturę?
- Kwota wpłacona
- Identyfikatory aukcji
-
Nazwa punktu odbioru |
Prefiks: (dodawany jeżeli nazwa nie jest pusta) |
- Adres punktu odbioru
- Pole dodatkowe 1
- Pole dodatkowe 2
Poszczególne elementy rozdziel znakiem
Ta opcja pozwala określić jakim znakiem będą oddzielane poszczególne elementy w uwagach. Jeśli w uwagach wystąpi dwa razy ten sam symbol np. “**” oznacza to, że jedna z wybranych wartości była pusta.
Po przeniesieniu uwagi będą widoczne na dokumencie w tym miejscu.